خبر خوش مجلس برای مرزنشینان | تصویب لایحه ساماندهی مناطق مرزی

کد خبر: 1221549

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی از تصویب لایحه ساماندهی مناطق مرزی کشور خبر داد.

خبر خوش مجلس برای مرزنشینان | تصویب لایحه ساماندهی مناطق مرزی

بهزاد رحیمی ظهر امروز در دومین همایش ملی جامعه‌شناسی مرز در تالار مولوی دانشگاه کردستان اظهار داشت: ازآن‌جا که مناطق مرزی جزو محروم‌ترین مناطق هر کشور است ضرورت دارد سیاستگذاری‌ها 50 درصد مناطق مرزی را تحت پوشش قرار دهد.

وی با بیان اینکه کوله‌بری از مشاغل کاذب و آزاردهنده به‌دلیل پیامدهای توسعه‌نیافتگی در مناطق مرزی است، بازنگری سیاست‌های توسعه‌ای در مناطق مرزی را ضروری برشمرد.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب لایحه ساماندهی مناطق مرزی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تصویب این لایحه که بر توزیع درآمد صادرات و معافیت گمرکی مرزنشینان تأکید دارد می‌تواند به بهبود وضعیت معیشت مرزنشینان کمک کند.

وی با اشاره به اینکه کردستان جزو 16 استان مرزی کشور است و 220 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد یادآور شد: وجود بازارچه‌های رسمی در بانه، مریوان و سروآباد، مرز رسمی باشماق و سیرانبند و منطقه ویژه اقتصادی بانه ظرفیت و پتانسیل خوبی برای توسعه اقتصادی استان محسوب می‌شود.

به‌گفته رحیمی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های توسعه تجاری در مناطق مرزی می‌تواند به گسترش روابط اقتصادی کشور کمک شایانی کند.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس تدوین برنامه ششم توسعه را از آن جهت که از ظرفیت‌ها و مزیت‌های آن استفاده نشده است، سخت‌گیرانه توصیف کرد و گفت: امید است در برنامه هفتم توسعه به‌عنوان سند بالادستی، به مقوله مرز توجه ویژه‌ای شود.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها