دکتر ملک محمد نجفی در گفت و گو با فردا مطرح کرد:

اهمیت ارتقای نیروی انسانی در مدیریت فرهنگی کشور

کد خبر: 1222063

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد:یکی ازمهم مهم ترین اصول در پیشبرد مدیریت فرهنگی کشور، ارتقای نیروی انسانی برمبنای اهداف فرهنگی و راهبردی کشور می باشد.

اهمیت ارتقای نیروی انسانی در مدیریت فرهنگی کشور

دکتر ملک محمد نجفی در گفت و گو با فردانیوز اظهار داشت : "به طورکلی در عرصه مدیریت منابع انسانی، ارتقای نیروی انسانی باید بر مبنای اهداف راهبردی یک سازمان  صورت گیرد.در عرصه مدیریت فرهنگی این قاعده به مراتب پررنگ تر است. اگر جایابی یا ارتقای نیروی انسانی در سازمانهای فرهنگی کشور تناسبی با اهداف و راهبردهای فرهنگی ما نداشته باشد، در این صورت شاهد چابکی ساختار و تحقق برنامه ها نخواهیم بود. در این خصوص لازم است نگاهی کمی و کیفی نسبت به معیارهای ارتقای نیروی انسانی درنهادهای فرهنگی داشته باشیم و در ارزیابی انها، لحظه ای از هدفگذاری اصلی سازمان غافل نشویم."

وی افزود: در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مولفه ای به نام محیط بیرونی یا بین المللی نیز در نسبت سنجی نیروهای انسانی و اهداف سازمان دخیل هستند.یعنی یک نیروی انسانی باید توانمندی خود را در تحقق اهداف سازمان ، آن هم در یک محیط بیرونی به اثبات برساند. در چنین شرایطی سنجش توانمندی نیروها و تعیین نسبت آنها با اهداف و ماموریتهای برون مرزی از اهمیت وافری برخوردار است. "

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها