«فردا» بررسی می‌کند؛

ترکیب هیئت‌رئیسه دستخوش چه تغییراتی شد؟

کد خبر: 1222789

محمدباقر قالیباف توانست بار دیگر با 210رأی رئیس مجلس باقی بماند اما در بخش‌های دیگر هیئت‌رئیسه تغییراتی اندک را شاهد بودیم.

ترکیب هیئت‌رئیسه دستخوش چه تغییراتی شد؟

گروه سیاست سایت فردا: انتخابات هیئت‌‌رئیسه مجلس برگزار شد تا هیئت‌رئیسه سال پایانی مجلس یازدهم مشخص شود. محمدباقر قالیباف برای چهارمین بار و البته با رأیی بالاتر از سال گذشته توانست بار دیگر مسئولیت ریاست‌مجلس را برعهده بگیرد.

در بخش نواب رئیس عبدالرضا مصری به عنوان نایب‌رئیس اول انتخاب شد اما انتخاب نایب‌رئیس دوم قدری طول کشید زیرا آراء علی نکیزاد که دور قبل هم نایب‌رئیس دوم بود با مجتبی ذوالنوری برابر شد که به همین دلیل کار به قرعه کشید تا در نهایت ذوالنوری جانشین نیکزاد در سِمت نایب‌رئیسی دوم مجلس شود.

در بخش دبیری هم شاهد تغییراتی بودیم. محسن دهنوی، محمد رشیدی، احمد نادری، روح‌الله متفکر آزاد، مجتبی یوسفی، علی کریمی فیروزجایی توانستد در این دوره به عنوان دبیر انتخاب شوند. که با بررسی دبیران دوره قبل می‌توان دریافت که حسینعلی حاجی‌دلیگانی و احمد امیرآبادی فراهانی دیگر این مسئولیت را بر عهده نخواهند داشت و به جای آنها روح‌الله متفکر آزاد و مجتبی یوسفی اضافه شده‌اند.

ترکیب ناظران هم دستخوش یک تغییر شده است. در این دوره سید نظام‌الدین موسوی، محسن پیرهادی، علیرضا سلیمی توانستند به عنوان ناظر از نمایندگان رأی کسب کنند که تنها تغییر قابل مشاهده رفتن محمدرضا دشتی اردکانی و آمدن محسن پیرهادی به عنوان ناظر است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها