«فردا» گزارش می‌دهد

پایان حاشیه

کد خبر: 1223793

محمدصالح هاشمی گلپایگانی را بیش از آنکه به شخصیت حقوقی‌اش یعنی دبیر (حالا سابق) ستاد امر به معروف بشناسیم به اظهارنظرهای عجیب و پرحاشیه‌اش به یاد خواهیم داشت.

پایان حاشیه

گروه سیاست سایت فردا -  محمدصالح هاشمی گلپایگانی را بیش از آنکه به شخصیت حقوقی‌اش یعنی دبیر (حالا سابق) ستاد امر به معروف بشناسیم به اظهارنظرهای عجیب و پرحاشیه‌اش به یاد خواهیم داشت.

گفته‌ها و اظهاراتی که حتی انتقادهای بسیار هم‌قطاران و دوستانش را هم به همراه داشت. درست دو سال پیش در چنین روزهایی  او از سوی حجت الاسلام کاظم صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، به عنوان دبیر این ستاد منصوب و جایگزین جلیل محبی شد.

اگرچه جلیل محبی هم در رسانه‌ها به عنوان چهره‌ای تاثیرگذار مطرح بود و به ویژه نحوه حضورش در مناظره‌ها پربازدید شده بود اما هاشمی گلپایگانی از همان ابتدای ورودش به این سمت نشان داد مرد گفته‌ها و اظهارنظرهای عجیب است.

او همان ابتدا کارکرد دبیرخانه ستاد امر به معروف را در حد «یک وزارتخانه» دانسته بود و از دولت « درخواست چهار هزار میلیارد ریال بودجه» خواست.

اما این شروع قصه بود، ارائه آمارهایی از بی‌حجابی که به گفته او در سال گذشته « در ایران به بالای ۵۰ درصد رسیده‌است» یا اینکه «برنامه‌هایی برای استفاده از دوربین‌های نظارتی مترو و تشخیص چهره برای یافتن زنانی که قوانین حجاب را رعایت نمی‌کنند در دست دارد.» باعث شد حتی گلایه افرادی همچون مهدی فضائلی را به همراه داشته باشد.

شاید خبرسازترین اظهارنظر او مربوط به مهر سال گذشته باشد که در بحبوحه ناآرامی‌های تهران و در مهرماه او اعلام کرد « تاکسی‌های اینترنتی اگر بدانند با سوار کردن فرد بی حجاب جریمه می‌شوند ۵۰ درصد مشکل کشف حجاب خودرو‌ها حل می‌شود.»

همین گفته چنان واکنشی در جامعه در پی داشت که حتی نزدیکان و هم‌غکران هاشمی گلپایگانی خواستار «سکوت» او شدند. این اظهارات حتی به انتشار اطلاعیه از سوی خود ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم منجر شد. در این اطلاعیه « ضمن عذرخواهی از مردم » اعلام شد که در پیاده‌سازی گفته‌های هاشمی گلپایگانی «بی‌دقتی» شده است.

اگرچه حضور او در این سمت تنها دو سال به طول انجامید اما سیاهه گفته‌ها و اظهارات عجیب او طولانی‌تر از آن است که در فهرست کوتاه این مطلب بگنجد. از درخواستش برای «ساماندهی ۳ میلیون نفر داوطلب مقابله با بدحجابی » گرفته تا «خیانت‌بار دانستن نحوه گزینش آموزش و پرورش» و البته «مخالفت عجیبش با حضور مربی خارجی در ایران» به هر حال امروز او از این سمت کنار رفت و به نوعی مهر پایانی روی حواشی این ستاد خورد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها