کنعانی مقدم در گفت‌وگو با «فردا» مطرح کرد

دبیر ستاد امر به معروف نمی‌تواند به جای مجلس قانون وضع کند

کد خبر: 1179350

کنعانی مقدم با انتقاد از مواضع تند و اختلاف افکن دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: مواضع اینچنینی با سیاست‌های کلی امر به معروف مغایرت دارد و مصداق بنزین روی آتش ریختن است.

دبیر ستاد امر به معروف نمی‌تواند به جای مجلس قانون وضع کند

گروه سیاست سایت فردا – مسئولان در بخش‌های مختلف طی هفته‌های اخیر تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا آرامش به کشور برگردد و کمترین خسارت نیز در حوزه‌های مختلف متوجه مردم شود. برخی اما انگار اصلا متوجه حساسیت موضوع و شرایط نبوده و چنان نسنجیده اظهار نظر می‌کنند که گویی بنزین بر آتش می‌ریزند. مصداق هم همین اظهارات اخیر دبیر جوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر که سبب شده از چپ و راست مورد نقد قرار بگیرد. انتقادها به او بسیار بوده اما انگار قصدی برای عذرخواهی و تغییر رویه ندارد.حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا و دبیرکل حزب سبز از جمله سیاسیون منتقد مواضع اخیر وی است. او در گفت‌وگو با «فردا» گفت: به نظر می‌رسد مواضعی که ستاد امر به معروف و نهی از منکر اتخاذ می‌کند مصداق بنزین روی آتش ریختن است. یعنی در شرایطی که ما نیاز به آرامش و عبور از بحران داریم، چنین موضع گیری‌هایی عمدتا شرایط را بدتر می‌کند. در عین حال چنین مواضعی با سیاست‌های کلی امر به معروف و نهی از منکر مغایرت نیز دارد. 

وی افزود: هرحال درآمد زندگی خود را از این راه تامین می‌کند، به خاطر حجاب یک خانم و به خاطر اینکه او باید جریمه بدهد با مسافر درگیر شود و بگو مگو کند. این روند و سیاست غلط است و مطرح کردن آن نیز در این شرایط با بحث امر به معروف و نهی از منکر که شامل تذکر لسانی و هماهنگی است ، مغایرت دارد. حتی رهبری هم گفته‌اند که برای امر به معروف و نهی از منکر باید تذکر داد و عبور کند و درگیر نشد.

کنعانی مقدم ادامه داد: نمی‌دانم این دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر از چه کسی این فتواها را می‌گیرد و می‌خواهد که به عنوان یک قانون مطرح کند. بلاخره جریمه کردن مردم نیاز به قانون دارد و مجلس باید تصویب کند و هیچ تشکیلاتی نمی‌تواند در این زمینه از خودش قانون ایجاد کند.

وی تاکید کرد: افرادی که در ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیاست‌گزار هستند باید به جامعه پاسخ دهند که آیا سیاست هایی مثل گشت ارشاد و ... مصوب و قانون است یا خیر؟ اگر قانون است و ایراد دارد باید چطور برای رفع ایرادات آن اقدام کرد؟ اینکه ما مردم را در مقابل نیروی انتظامی که حافظ امنیت و سلامت کشور است، قرار دهیم سیاست غلطی است و ما باید به دنبال این باشیم که نیروهای نظامی و امنیتی ما در قلب مردم جای داشته باشند و نه در مقابل مردم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها