حسین نقوی حسینی در گفتگو با فردا:

اصلاح‌طلبان با ژست اپوزیسیون گرفتن به نتیجه نمی‌رسند

کد خبر: 1226772

نقوی حسینی: اصلاح‌طلبان رویکرد گذشته خود را که بی‌تفاوتی و یا قهر از صندوق‌های رای بود، کنار خواهد گذاشت و می‌دانند که تحریم کردن انتخابات نیز هیچ سودی برای کسی ندارد.

اصلاح‌طلبان با ژست اپوزیسیون گرفتن به نتیجه نمی‌رسند

گروه سیاست فردا : انتخابات مجلس هر روز نزدیک‌تر می‌شود اما هنوز مشخص نیست اصلاح‌طلبان نسبت به این رویداد ملی چه موضعی خواهند داشت. بخش تندرو این جریان سیاسی معتقد به تحریم است و بخشی از آن‌ تصور می‌کند که با این نوع رفتار ها می‌تواند بدنه اجتماعی خود برای خود دست و پا کند! بخش دیگر اصلاح‌طلبان نیز معتقدند  که حضور در انتخابات با توجه به ضعف عملکرد جریان رقیب نتیجه بخش خواهد بود. آنچه تاکنون مشخص است؛ تحریم انتخابات توسط طیف نزدیک به حزب اتحاد و تاکید بر مشارکت از سوی بخش میانه‌رو اصلاح‌طلبان است.

حسین نقوی حسینی، فعال سیاسی اصولگرا، با تاکید بر اینکه «امسال انتخابات بسیار مهمی را در پیش داریم» به «فردا» گفت: «الحمدالله از همین الان شاهد هستیم که گروه‌ها و جریانات مختلف فعالیت خود را شروع کرده‌اند و آرایش انتخاباتی در حال شکل گرفتن است. یکی از جریاناتی که قطعا در انتخابات حضور پررنگ خواهد داشت جریان اصلاحات است».

وی افزود: «بنظر من اصلاح‌طلبان رویکرد گذشته خود را که بی‌تفاوتی و یا قهر با صندوق‌های رای بود، کنار خواهد گذاشت. عمده اصولگرایان نیز معتقدند که همین رفتار را از سوی اصلاح‌طلبان شاهد خواهند بود. تجربه گذشته نشان داده است که اگر یک گروه و جریان و حزب داخل نظام که ولایت فقیه و قانون را قبول دارند در انتخابات حضور پیدا می‌کنند. از نشست‌ها و موضع‌گیری‌ها نیز همین برداشت می‌شود که جریان اصلاح‌طلب در انتخابات فعال خواهد بود.»

نقوی حسینی با اشاره به برخی موضع‌گیری‌های اصلاح‌طلبان مبنی بر احتمال تحریم انتخابات، گفت: جمهوری اسلامی دو رکن دارد، جمهوری و اسلامی که از هم تفکیک ناپذیر‌اند. وقتی پذیرفتیم که نظام یک جمهوریتی دارد باید به قواعد آن احترام بگذاریم، نمی‌توان گفت که جمهوریت نظام را قبول داریم اما برای آن شرط داریم. یکی از ابعاد و زوایای جمهوریت این است که کسانی‌ که پای صندوق می‌آیند بر کسانی‌که پای صندوق نمی‌آیند اعمال نظر می‌کنند و این خیلی طبیعی است. اگر کسی پای صندوق نیامد خودش ضرر می‌کند چون نمی‌تواند انتخاب‌اش را انجام دهد. بنابراین کسی که پای صندوق می‌آید انتخاب‌اش را بر دیگران تحمیل می‌کند. تحریم کردن انتخابات نیز هیچ سودی برای کسی ندارد. من به همه جریانات درون نظام توصیه می‌کنم اگر می‌خواهید دیدگاه‌هایتان اجرایی شود ، پای صندوق بیایید.»

این فعال سیاسی اصولگرا درباره ایده برخی اصلاح‌طلبان مبنی بر تاثیر قهر با انتخابات و جذب بدنه اجتماعی نیز گفت: «به‌نظرم با ژست اپوزیسیون گرفتن و مخالفت کردن و نیامدن پای صندوق هیچ سرمایه اجتماعی برای اصلاح‌طلبان ایجاد نخواهد شد. شما اگر طرفدار هم پیدا کنید بالاخره با آن طرفداران چه کاری می‌خواهید انجام دهید؟ مگر آن سرمایه اجتماعی نباید از طریق صندوق رای به شما میدان دهد؟ اگر پای صندوق رای نیایید و بدنه اجتماعی نیز رای ندهد چه فایده‌ای دارد؟ هیچ سرمایه اجتماعی با قهر کردن به دست نمی‌آید.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها