آصفری، نماینده مجلس در گفت‌وگو با «فردا»:

دولت هر چه سریعتر برای حل بحران آب اقدام کند

کد خبر: 1227367

خبرنگار فردا طی تماس‌های مکرر با روابط‌عمومی اداره آب و وزارت نیرو موفق به گفتگو با مسئولین مربوطه نشد و شهروندان نیز نسبت به پاسخ‌گیری از مسئولین ناموفق مانده‌اند.

دولت هر چه سریعتر برای حل بحران آب اقدام کند

گروه اجتماعی فردا: قطعی مکرر آب در تهران و برخی از کلان‌شهرها مانند مشهد، طی روزهای اخیر باعث نارضایتی شهروندان شده است. مرزداران در غرب تهران و شهرآرا و پاتریس در ستارخان، پونک، محدوده دانشگاه شهید بهشتی، شهرآرا در شادمان و دیگر محله‌های غربی تهران در کنار برخی محلات مرکز شهر طی روزهای اخیر درگیر این چالش بوده‌اند؛ اما باوجوداینکه پایتخت کشور چند روزیست درگیر چنین چالش خطرناکی شده است دولت واکنش عینی و عملی مشخصی نسبت به آن صورت نداده است. در مقابل صرفاً دو اطلاعیه از سوی اداره آب در واکنش به این اتفاق صادر شده که آن هم مخاطبین را راضی نمی‌کند. سیل چالوس و مشکلات لوله‌کشی آب و چالش‌های منابع و مخازن مسلماً بخشی از مشکلاتی است که در مسیر مدیریت آب تهران وجود دارد؛ اما ساختارهای دولتی و نظارتی در این حوزه برای چنین روزهایی شکل‌گرفته‌اند تا مردم پس از یک واقعه مانند سیل درگیر چند روزی قطعی آب نباشند.

در مواجهه با این بحران که پنج‌روز نیز به طول انجامیده، راهکارهای اداره آب، شهرداری و وزارت نیرو راهکارهایی حداقلی و جهت رفع موقت بحران‌اند. مشخصاً در نقاط مختلف تهران شاهد تانکر‌های آبرسانی هستیم که برای یکی از بزرگ‌ترین پایتخت‌های منطقه تصویر زیبایی را نمی‌سازند. در کنار این اقدام برای آب‌رسانی، یکی از انتقادات شهروندان و اصحاب رسانه پاسخ‌دهی نامشخص و سخت نهادهای مسئول در این زمینه است؛ مشخصاً خبرنگار فردا طی تماس‌های مکرر با روابط‌عمومی اداره آب و وزارت نیرو موفق به گفتگو با مسئولین مربوطه نشد و شهروندان نیز نسبت به پاسخ‌گیری از مسئولین ناموفق مانده‌اند. ادامه ی این روند همراه با عدم پاسخ‌دهی مسئولین باعث نارضایتی بیشتر شهروندان نسبت به مسئله ی آب و بی‌اعتمادی به نهادهای اجرایی و زیرساختی مانند اداره ی آب و شهرداری خواهد شد. عدم پاسخ آبفا و ۱۲۲ نیز پس از حل این مشکل باید مورد سوال قرار بگیرد و مسئولین نسبت به موضوع پاسخگو باشند که چرا در مواضع بحران تا این حد موجب نگرانی و بلاتکلیفی شهروندان می‌شوند.

در روزهای اخیر فارغ از دولت و نهادهای اجرایی مربوطه به این حوزه، مجلس نیز پیگیری‌هایی نسبت به این موضوع داشته است، هرچند نمایندگان تهران و نمایندگان کمیسیون‌های انرژی و عمران بیشتر درگیر این موضوع بوده‌اند. آصفری، نماینده مجلس، در پاسخ به سوال «فردا» نسبت به قطع آب تهران گفت: «این موضوع حتماً از سوی ما مورد پیگیری قرار می‌گیرد و از دولت و نهادهای مسئول در این زمینه می‌خواهیم که هر چه زودتر برای حل بحران آب تهران اقدام کنند.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها