گفتگوی «فردا» با حبیب الله بور بور

دولت روحانی عمدا رابطه با چین و روسیه را خراب کرد

کد خبر: 1228485

فعال سیاسی اصولگرا گفت: دولت آقای روحانی نمی خواست مسیر ارتباط با دنیا باز شود تا مشکلات مردم ایران حل شود چراکه دنیا را فقط غرب می دید.

دولت روحانی عمدا رابطه با چین و روسیه را خراب کرد

گروه سیاسی فردا: اصلاح طلبان همواره مدعی بودند زبان دیپلماسی را بلد هستند اما امروز مقابل این سئوال قرار دارند که «اگر اصلاح‌طلبان دل در هوای دیپلماسی داشتند رابطه با چین و روسیه را خراب نمی‌کردند».

حبیب الله بور بور در گفتگو با خبرنگار فردا درباره عملکرد دولت حسن روحانی در حوزه دیپلماسی گفت: جریان اصلاح طلب از آقای روحانی در انتخابات سال 1392 و 1396 حمایت کرد.  آقای روحانی تحصیلکرده انگلیس است و احتمالا تعهداتی به غربی ها داده بود چون حل همه مشکلات کشور را به توافق هسته ای منوط کرد.

وی افزود: آقای روحانی می گفت «اگر مردم می خواهید آب در لوله و برق در سیم جاری باشد راهی نیست جز توافق با غرب». کسی که چنین تفکری را دارد طبیعی است که همه مسائل را به تحقق تفکر خودش گره بزند، در واقع نمی خواست امور مملکت را حل کند، مگر اینکه به توافق مدنظرش با غرب برسد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه امروز اصلاح طلبان نیز روحانی را قبول ندارند، اظهار کرد: آقای روحانی مسیر را اشتباه رفت و به توصیه ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توجه نکرد، نتیجه آن شد که کشور را در شرایط بن بست قرار داد. آقای روحانی مملکت را به جایی می خواست برساند که هر چه غرب بگوید ما گوش دهیم.

این فعال سیاسی اصولگرا بیان اینکه دولت آقای روحانی عمدا رابطه با چین و روسیه را خراب کرد، افزود: ما مدت ها در چین سفیر نداشتیم و این نداشتن سفیر در چین به آن معنا بود که نمی خواهیم قرارداد 25 ساله با چین را اجرا کنیم. از این رو برخی کارشناسان امروز معتقدند دولت آقای روحانی نمی خواست مسیر ارتباط با دنیا باز شود تا مشکلات مردم ایران حل شود چراکه دنیا را فقط غرب می دید.

 

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها