روز سیاه منافقین

کد خبر: 1228666

دولت فرانسه پس از 15 سال اجازه تجمع به منافقین نداد. همزمان پلیس آلبانی به مقر آن‌ها حمله و 70 نفر را بازداشت کرد که درپی این درگیری یک نفر از منافقین به هلاکت رسید و 36 نفر زخمی شدند

روز سیاه منافقین

 سه شنبه تلخی برای منافقین رقم خورد. ورود بی سابقه پلیس آلبانی به کمپ منافقین در تیرانا یک کشته و ده‌ها زخمی به جا گذاشت؛ اتفاقی خبرساز که مورد توجه بسیاری از رسانه ها و تحلیل‌گران سیاسی و بین المللی قرار گرفت. به گفته رسانه‌های آلبانی ماجرا از این قرار است که نیروهای پلیس ایالتی، در یک عملیات بزرگ وارد اردوگاه منافقین در دورس شدند تا تمام اماکن و دفاتر آن‌ها را بازرسی کنند. بنا به این گزارش‌ها، بررسی‌های دقیقی روی دستگاه های الکترونیکی مانند رایانه، تلفن، هواپیماهای بدون سرنشین و... انجام شده است. بررسی که گویا ساده و بی سروصدا نبوده و آن طور که منافقین مدعی شده اند، «حدود هزار پلیس آلبانی» با گاز اشک‌آور و فلفل به ساکنان «اشرف3» یورش بردند و در پی آن یکی از منافقین ساکن تیرانا کشته شد و بیش از ۱۰۰ نفر مصدوم شدند و برخی رسانه‌ها نیز از بازداشت  70 نفر از منافقین خبر دادند. گفته می‌شود فرد کشته شده نیز عبدالوهاب فرجی‌نژاد از مسئولان ترور و شکنجه‌گران سه شهید پاسدار (شهیدان طهماسبی، میرجلیلی و طاهری) در سال ۶۰ است. ساعاتی اما از اخبار حمله به تیرانا نگذشته بود که وزارت آلبانی در اطلاعیه ای به تشریح جزئیات این واقعه پرداخت و اعلام کرد: «این عملیات مطابق قوانین و براساس حکم دادگاه عالی مبارزه با تروریسم صورت گرفته است. بر اساس توافق میان ما و سازمان در سال ۲۰۱۴، اعضای این سازمان صرفا به دلایل انسان دوستانه به کشور ما پناهنده شده بودند، اما با انجام اقدامات تروریستی و سایبری این توافق را نقض کرده اند.» این اطلاعیه می افزاید: «از صبح امروز (روز گذشته) نیروهای پلیس آلبانی برای بازرسی از این قرارگاه طی ساعاتی   کنترل آن را بر عهده گرفتند و ضمن بازرسی دفاتر این سازمان، تمامی سیستم های الکترونیکی، از جمله رایانه‌ها، تلفن های همراه و... را بازرسی کردند. برخی از وسایل الکترونیکی غیرمتعارف از جمله تعدادی پهپاد، توسط پلیس ضبط شد. نیروهای امنیتی در حین بازرسی، با مقاومت و حمله تعدادی از اعضای این سازمان رو به رو شدند.» باید گفت که اردوگاه دورس یا کمپ تیرانا که منافقین به آن «اشرف ۳» می‌گویند، مقر اصلی گروهک منافقین به شمار می آید. آن‌ها در سال ۹۵ و پس از تعطیلی قرارگاه لیبرتی در عراق، به کشورهای اروپایی و بیشتر به آلبانی منتقل شدند و حدود ۲۰۰۰ نفر از اعضای این گروهک در این کمپ زندگی می‌کنند، اما حمله پلیس آلبانی به تیرانا - بزرگ‌ترین کمپ منافقین - تنها ضربه سختی نبود که این گروهک تروریستی متحمل شدند. کمی آن طرف‌تر پلیس فرانسه اجازه برگزاری تجمع منافقین را پس از 15 سال صادر نکرد. آن طور که رویترز گزارش داده، پلیس پاریس با مطرح کردن نگرانی‌های امنیتی درباره برگزاری تجمعات سالانه گروهک منافقین اجازه برگزاری این تجمع را نداد و در نامه‌ای به کمیته تدارکات برگزاری تجمعات منافقین اعلام کرد: امکان برگزاری این نشست که از سال ۲۰۰۸ هر سال برگزار می‌شود، وجود ندارد. خبری که اصلا به مذاق منافقین خوش نیامد و آن‌ها منع  گردهمایی در پاریس را «معامله‌ شرم‌آور» فرانسه با ایران خواندند.

خبرهایی هست!

اما این اتفاق بی‌سابقه در آلبانی و فرانسه مورد توجه کارشناسان و فعالان فضای مجازی نیز قرار گرفت. در همین باره کاربری نوشت: «کشورهای غربی، به ویژه اروپایی‌ها به خوبی حقیقت دنیا را درک کرده و فهمیده‌اند در طول ماه‌های گذشته چه اشتباهات راهبردی در قبال ایران کرده‌اند.» کاربر دیگری نیز با اشاره به خطر آفرینی ساکنان تیرانا برای مردم آلبانی نوشت: «سرطان منافقین، تمام‌شدنی نیست؛ چه برای ایرانیان و چه برای مردم دیگر کشورهایی که میزبان این گروهک آدمکش بودند... زمانی در کشتار مردم عراق دخالت کردند و زمانی در فرانسه خودسوزی و ناامنی ایجاد کردند و حالا هم وارد درگیری مسلحانه با پلیس آلبانی شده‌اند.» برخی کاربران نیز ممنوعیت برگزاری تجمع منافقین در پاریس آن هم پس از 15 سال را مرتبط با تماس اخیر 90 دقیقه‌ای ماکرون با رئیس جمهور کشورمان دانستند. در همین باره علیرضا تقوی‌نیا تحلیل‌گر در صفحه توئیتر خود نوشت: «این که رئیسی و ماکرون ۹۰ دقیقه تلفنی صحبت می کنند و فرانسه گردهمایی منافقین رو لغو می کنه، اسدا... اسدی آزاد می‌شه، برنان فیلان آزاد می‌شه، بخشی از پولای ایران تو عراق در دسترس قرار می‌گیره، پلیس آلبانی به مقر منافقین حمله می کنه و یکی از اون‌ها رو می‌کشه و.‌.. یعنی خبرهایی هست».

خراسان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها