گفتگوی «فردا» با حسن بیگی

واگنرها تحت تأثیر نفوذی‌های آمریکا قرار گرفته‌اند| این گروه سرسپردگی خودش را به آمریکا علنی کرد

کد خبر: 1229163

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: امروز اقدام واگنر اتفاق جدیدی نبود و با این اقدام سرسپردگی خودش را به اروپا و آمریکا آشکار کرد که این اتفاق را مسکو از ماه ها قبل پیش بینی کرده بود.

واگنرها تحت تأثیر نفوذی‌های آمریکا قرار گرفته‌اند| این گروه سرسپردگی خودش را به آمریکا علنی کرد

گروه سیاسی فردا: ساعات پایانی شب گذشته فرمانده گروه واگنر با اعلام اینکه مواضع نیروهایش در اوکراین هدف حمله موشکی قرار گرفت و مدعی شد حمله از پشت بوده، یعنی کار ارتش روسیه است؛ به نیروهای تحت فرمانش دستور حرکت به سمت مسکو را داد و هم اکنون در روستوف این نیروها توانسته اند ستاد منطقه نظامی جنوب، اداره پلیس در بودیونوفسکی، سرپرست وزارت امور داخله، دفتر FSBو مدیریت شهری روستوف را محاصره کنند. واکنش ها به این اتفاق بسیار زیاد بود، مسکو این کار فرمانده گروه واگنر را شورش خواند، آمریکا سکوت پیشه کرد و برخی نیز معتقدند زمام کار از دست پوتین در رفته و او دیگر نمی تواند مراکز قدرت در روسیه را کنترل کند.

ابوالفضل حسن بیگی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره شورش نیروهای واگنر گفت: بعضی مناطق در طول جنگ دست به دست می شود اما واگنرها تحت تأثیر نفوذی‌های آمریکا قرار گرفته اند و دارند موضوع را وارونه جلوه می دهند. این اتفاق از حدود 6 ماه قبل رخ داد. واگنرها از 6 ماه قبل خواستار دریافت امکانات وسیع تر و پول بیشتری از روسیه بودند، حتی تحدید کردند که بعضی از مناطق تحت تصرف خود را رها خواهند کرد. به همین دلیل روسیه در برخی مناطق ارتش خود را مستقر کرد.

 وی افزود: گروه واگنر در برخی مناطق تحمل ضدحمله ارتش اوکراین را نداشت و در آن مناطق پیگیری می کرد که تسلیم شوند یا جنگ را خاتمه اعلام کنند اما پوتین زیربار نرفت. استدلال پوتین این بود که ارتش اوکراین توسط آمریکا و اروپایی ها مجهز شدند و عقب نشینی در چنین شرایطی خطر بزرگی برای خاک روسیه خواهد بود.

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه ارتش روسیه دست بالا را دارد و گروه واگنر روزهای اضمحلال خود را طی می کند، اظهار کرد: این گروه به هیچ عنوان نتوانست مأموریت خودش را انجام دهد. مسکو احتمال این را می داد که هر لحظه امکان دارد که واگنر خیانت کند چون آثارش طی ماه های گذشته در برخی مناطق مشاهده شد بنابراین تغییر موضع فرماندهی واگنر یک شبه اتفاق نیفتاده است بلکه ریشه در گذشته دارد چون ناراحت بودند که ارتش روسیه در برخی مناطق مستقر می شود.

حسن بیگی افزود: وادادگی گروه واگنر به فرانسه و انگلیس جرأت داد تا ارتش اوکراین را به سلاح های جدید تجهیز کنند. امروز اقدام واگنر اتفاق جدیدی نبود و با این اقدام سرسپردگی خودش را به اروپا و آمریکا آشکار کرد که این اتفاق را مسکو از ماه ها قبل پیش بینی کرده بود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها