حبیب‌الله بور بور در گفتگو با فردا:

رادیکال‎‌‌های اصلاحات می‌خواهند با جلب هنجارشکنان به قدرت برسند| به قدرت هم برسند نتیجه‌ای جز ضرر عایدشان نخواهد شد

کد خبر: 1230746

فعال سیاسی اصولگرا گفت: تجربه نشان می دهد که حتی اگر رادیکال های اصلاحات از طریق هنجارشکنی به قدرت هم برسند، نتیجه ای جز ضرر عایدشان نخواهد شد؛ ضمن آنکه به سیاست ورزی شایسته نیز آسیب می زنند.

رادیکال‎‌‌های اصلاحات می‌خواهند با جلب هنجارشکنان به قدرت برسند| به قدرت هم برسند نتیجه‌ای جز ضرر عایدشان نخواهد شد

گروه سیاسی فردا: دوباره نزدیک انتخابات شد و رادیکال‌های جریان اصلاحات فرمان را به دست گرفتند و سعی دارند طیف منطقی و خردگرای این جریان را کنار بگذارند تا با ماجراجویی های تقابلی توجه افکارعمومی را به سمت خود جلب کنند.

حبیب الله بور بور در گفتگو با خبرنگار فردا درباره چرایی اصرار رایکال های اصلاح طلب به رویکرد تقابلی گفت: در آموزه های اسلامی به صبر تأکید شده است. تجربه نشان داده است که افراد عجول عموما تصمیمات درستی نمی گیرند بنابراین سرنوشت خوبی ندارند. نمونه اش اقدامی بود که آقای میرحسین موسوی با وجود اختلاف رأی آنچنانی بعد از انتخابات سال 1388 انجام داد و جریان اصلاحات نیز از او دفاع کرد. اگر او صبر می کرد دوره بعد انتخابات ریاست جمهوری رأی می آورد اما نه تنها صبر نکرد بلکه فتنه ای را به پا کرد که خسارات زیادی به دنبال داشت.

وی افزود: امروز نشانه های بی حوصلگی و بی صبری را در جریان اصلاحات شاهد هستیم چراکه به جای آقای خاتمی، بهزاد نبوی و محمد سلامتی، کسی رئیس جریان اصلاحات شده که علاقمند به داشتن سگ در زندگی شخصی اش است. به نظر می رسد رادیکال های جریان اصلاحات فکر می کنند با جلب سگ‌بازان و هنجارشکنان می‌توانند دوباره قدرت را به دست آورند.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: رادیکال های اصلاح طلب معتقدند به هر قیمتی باید به قدرت رسید و برای نیل به این مقصود هنجارشکنان و مخالفان نظام را باید در دایره خود جمع کنند اما اصلاح طلبان پیرو خط امام و نظام بر سیاست ورزی درست تکیه دارند، نه هنجارشکنی و ساختارشکنی.

وی ادامه داد: تجربه نشان می دهد که حتی اگر رادیکال های اصلاحات از طریق هنجارشکنی به قدرت هم برسند، نتیجه ای جز ضرر عایدشان نخواهد شد؛ ضمن آنکه به سیاست ورزی شایسته نیز آسیب می زنند.

بور بور یادآور شد: ما اصولگرا هستیم و اعتقاد داریم اگر جریان ما در جایی ضعف دارد باید بگوییم. حتی ما به یک جریان رقیب قوی نیازمند هستیم چون اگر احساس کردیم کاری را درست داریم انجام می دهیم اما ماهیت آن کار غلط باشد، جریان رقیب بتواند با نقدهایش به ما تذکر دهد و برعکس اگر ما نکته منفی را در رفتار و عملکرد رقیب دیدیم به آنها تذکر دهیم.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: همانقدر که می خواهیم اصولگرایی به اصول انقلاب پایبند باشد و قدرت را دست بگیرد تا برای مردم کاری انجام دهد، به همان میزان معتقدیم باید رقیب داشته باشیم تا منصفانه ما را نقد کند. الان نگران رقیب مان هستیم که دارد به ورطه هلاکت می رسد، ویژه وقتی فردی را به ریاست جبهه اصلاحات انتخاب کردند که سابقه محکومیت داشته و در فتنه اخیر نیز نقش داشته است. این یک سرشکستگی محسوب می شود و خود اصلاح طلبان باید به هوش بیایند و متوجه شوند که پایان این راه جز ضرر عایدی دیگری ندارد.

 

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها