احمد سالک در گفتگو با فردا:

وقتی هدف از کسب قدرت خدمت نباشد سهم‌خواهی مطرح می‌شود| سهم‌خواهی گاهی با بی‌لیاقتی‌ها توأم می‌شود

کد خبر: 1232049

اگر هدف تلاش برای کسب قدرت خدمت به اسلام و مردم نباشد سهم خواهی مطرح می شود و سهم خواهی ممکن است گاهی با بی لیاقتی ها توأم شود.

وقتی هدف از کسب قدرت خدمت نباشد سهم‌خواهی مطرح می‌شود| سهم‌خواهی گاهی با بی‌لیاقتی‌ها توأم می‌شود

گروه سیاست نامه‌نیوز: در آستانه انتخابات گروه ها و احزاب حاضر در یک اردوگاه سیاسی معمولا تلاش می کنند کنار هم قرار بگیرند و یک ائتلافی را شکل دهند اما در این میان برخی گروه ها اقدام به سهم خواهی می کنند با این توجیه که کار سیاسی یعنی کسب قدرت. حال این سئوال پیش می آید که حد و مرز تلاش برای کسب قدرت کجاست؟ تا کجا به رقابت و شور انتخاباتی و انتخاب افراد شایسته کمک می کند و از کجا به بعد ضرر می رساند؟

حجت الاسلام احمد سالک در گفتگو با فردا درباره نقد سهم خواهی در زمان انتخابات گفت: اصولا در نظام اسلامی، انتخاب از بالاترین کارهاست چون انتخاب باید از میان شایسته ترین افراد انجام شود. از آنجا که حرکت و فعالیت سیاسی برای خدمت به اسلام و مردم است بنابراین قدرت باید در راه اسلام و خدمت رسانی به مردم هزینه شود.

وی با بیان اینکه تلاش صرف برای کسب قدرت امری پسندیده نیست،افزود: اگر هدف تلاش برای کسب قدرت خدمت به اسلام و مردم نباشد سهم خواهی مطرح می شود و سهم خواهی ممکن است گاهی با بی لیاقتی ها توأم شود، در واقع افراد نالایق با شانتاژ و تبلیغات به جایی برسند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه اصل هدف دستیابی به قدرت در نظام دینی مبتنی بر خدمت و احیای ارزش های اسلامی است، نه سهم خواهی، یادآور شد: اگر سهم خواهی شد، آن وقت اداره جامعه و کشور در دست افرادی قرار می گیرد که لابی بیشتری دارند. در چنین شرایطی افاضل کنار می روند و گاهی افرادی که شایستگی ندارند سر کار می آیند.

نماینده ادوار مجلس ادامه داد: اگر خدمت به اسلام و مردم در کسب قدرت مبنا قرار نگیرد شاید یکسری افراد خوب در قدرت قرار بگیرند اما آدم مفیدی در رستای خدمت نباشند. لذا سهم خواهی برای کسب قدرت خیلی خطرناک است چون دیگر خدمت کنار می رود، منافع باندی و رفاقتی مطرح می شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها