«فردا» گزارش می‌دهد:

مولاوردی کیست و چرا خاتمی او را به منصوری ترجیح داد؟

کد خبر: 1232335

اختلافات در جبهه اصلاحات بالا گرفته است تا جایی که گویا خاتمی می‌خواسته مولاوردی رئیس این تشکل سیاسی شود اما زورش به اتحاد ملتی‌ها نرسیده است.

مولاوردی کیست و چرا خاتمی او را به منصوری ترجیح داد؟

گروه سیاست سایت فردا: ماجرای ریاست آذر منصوری بر جبهه اصلاحات حاشیه‌ساز شده است؛ علاوه بر کارشناسان سیاسی که حضور او در ریاست جبهه اصلاحات را باعث رادیکال‌شدن رویکردهای سیاسی-انتخاباتی این تشکل سیاسی می‌دانند، طیف‌هایی از اصلاح‌طلبان هم منتقدان سرسخت منصوری هستند و می‌گویند که او سابقه خاصی در عرصه سیاست‌ورزی ندارد و نیز مواضعش بسیار رادیکال است. حالا در این بین پیرمؤذن یکی از نیروهای اصلاح‌طلب می‌گوید که اصلا نظر خاتمی مخالف منصوری بوده است و او می‌خواسته که شهیندخت مولاوردی رئیس جبهه اصلاحات شود. گویا خاتمی گفته بوده است که مولاوردی ارتباط گسترده‌ای با احزاب سیاسی دارد و توانایی‌اش برای اداره جبهه اصلاحات بیشتر است اما طبق شنیده‌ها حزب اتحاد ملت فشار زیادی وارد کرده‌اند و به نوعی منصوری را بر جبهه اصلاحات تحمیل کرده‌اند.

مولاوردی 58ساله در رشته حقوق تحصیل کرده اما عمدتا او را پژوهشگر و فعال امور زنان می‌شناسند. او دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان، مسئول کمیته حقوقی ائتلاف اسلامی زنان و همکار کمیسیونِ زنانِ جبهه مشارکت ایران اسلامی بوده است.

از مهم‌ترین مسئولیت‌های مولاوردی می‌توان به معاونت امور زنان و خانواده در دولت یازدهم و دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در دولت دوازدهم اشاره کرد. او در ۱۶مهر ۱۳۹۲ از سوی حسن روحانی در حکمی، به عنوان معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تعیین شد. روحانی در حکم انتصاب خود مولاوردی را دارای تجارب ارزشمند در امور زنان و خانواده معرفی کرده بود.

با روی کار آمدن دولت دوم حسن روحانی، مولاوردی در ۱۸مرداد ۱۳۹۶ در حکمی به عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی منصوب و معصومه ابتکار به جای او به معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری رفت.

براساس قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان که در تابستان سال۱۳۹۷ به تصویب مجلس رسید، مولاوردی در سوم آذر ۱۳۹۷ بازنشست شد و سمت دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی را ترک کرد که با بازنشستگی او این جایگاه دولتی نیز منحل شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها