مثلث‌آنلاین/ امیری‌فر: باید تا انتخابات به وضعیت معیشت مردم سامان داد

کد خبر: 1232721

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: دولتمردان باید تا انتخابات به وضعیت معیشت مردم سامان دهند.

مثلث‌آنلاین/ امیری‌فر: باید تا انتخابات به وضعیت معیشت مردم سامان داد

«فردا» - چندماهی تا انتخابات مجلس باقی است و هنوز آن‌طور که انتظار می‌رود، فضای اجتماعی، انتخاباتی نشده است اما چه باید کرد تا توجه جامعه به سمت انتخابات معطوف شود؟

عباس امیری‌فر، تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «انتخابات امر بسیار مهمی است و هم در وصیت‌نامه حضرت امام به آن اشاره شده است و هم رهبر انقلاب اسلامی همواره در بیاناتشان بر موضوع انتخابات تأکید کرده‌اند. مقام معظم رهبری درباره انتخابات مجلس دوازدهم از پیش از سال نو سخن گفتند که نشانگر اهمیت بالای انتخابات این دوره است».

او ادامه داد: «برای تحقق مشارکت بالا در انتخابات باید به مردم امید داد؛ اینکه به مردم بگوییم که باید در تعیین سرنوشت خود مؤثر باشید به خصوص در شرایطی که دشمنان ایران و اسلام از مخالفت با نظام عبور کرده‌اند و دیدیم که در سوئد قرآن را آش ‌زدند و به سراغ حمله به مقدسات رفته‌اند. مسئله بعدی این است که دولتمردان بیشتر در بین مردم باشند. یکی از کارهای اساسی که دولت باید انجام دهد رسیدگی به موضوع معیشت مردم است. مردم روزنامه خرید می‌کنند و می‌بینند که اوضاع خوبی در حوزه اقتصادی وجود ندارد. هر طور که شده باید کاری انجام شود تا مردم دستشان در حوزه معیشت باز شود. وضعیت کنونی اقتصادی واقعا قابل تحمل نیست».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «مسئله دیگر این است که انتخابات پیش رو بسیار ویژه است. می‌دانیم که دشمنان به بهانه فوت خانم مهسا امینی، آشوب ایجاد کردند. آنها قصد اصلاح نداشتند و صرفا بخش‌هایی از مردم را تحریک کردند تا در کشور آشوب ایجاد شود. البته خود همان دشمنان غربی هم فهمیدند این مسائل خللی در نظام ایران ایجاد نمی‌کند اما شرایط خاص کنونی می‌طلبد که حضور مردم گسترده‌تر از هر زمان باشد. دو انتخاباتی که در پیش است، برای تعیین مجالسی است که تأثیرگذار است».

امیری‌فر در پایان گفت: «امیدواریم شورای محترم نگهبان هم فضا را قدری بازتر کند زیرا وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند که انتخابات باید مشارکتی باشد، به هر حال لازم است که نامزدهای متنوعی در انتخابات حضور داشته باشد. البته ردصلاحیت افرادی که سابقه محکومیت دارند، منطقی نیست و کسی هم انتظار تأیید آنها را ندارد اما می‌شود افرادی که مشکلات اینچنینی ندارند، از هر جناح سیاسی رسمی داخلی که باشند، تأیید صلاحیت شوند. اصلاح‌طلبانی هم هستند که به نظام باور دارند و باید آنها از تندروهای جبهه اصلاحات جدا دانست و نیز امیدوارم اصولگرایان هم بیشتر در بین مردم باشند و با خودشان هم کنار بیایند و از ارائه لیست‌های متعدد بپرهیزند تا آرای بالا برود. این راه هم بگویم که انتظار نداریم که شاهد حضور 80 یا 90 درصدی مردم در انتخابات باشیم اما به هر حال باید حداقل مشارکت بین 50 تا 60درصد باشد زیرا کمتر از 50درصد اصلا قبول نیست».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها