امروز در حیاط دولت چه گذشت/ از حفظ حریم خصوصی تا ارزانی مسکن و خودرو

کد خبر: 1235278

شفاف سازی زارع پور درباره حاشیه های «بله»، طرح های در آستانه افتتاح وزارت راه، ادامه همکاری لطیفی با دولت، استعفای وزیر ورزش و جوانان، اختصاص سهمیه بنزین به تاکسی‌های اینترنتی، راه اندازی سامانه پایش جنگل‌ها و خبر خوش درباره کاهش قیمت خودرو و مسکن مهمترین بسته خبری این هفته حیاط دولت است.

امروز در حیاط دولت چه گذشت/ از حفظ حریم خصوصی تا ارزانی مسکن و خودرو

نخستین چهارشنبه مردادماه در حیاط دولت با حضور اکثر اعضای کابینه در شرایطی برگزار شد که اغلب وزرا پس از جلسه هیات وزیران در نشست ستاد اقتصادی دولت حضور یافته بودند و حتی علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز به خبرنگاران متذکر شد که برای ارایه گزارش از مصوبات دولت به میان خبرنگاران آمده است و جلسه در حال برگزاری است.

همزمان با حضور اعضای هیات دولت در میان خبرنگاران به سنت همه ساله دسته عزاداری در پردیس حکومتی پاستور به حرکت درآمده بود و صدای نوحه خوانی در فضای حیاط دولت پیچیده بود.

این بار مهرداد بذرپاش بود که برای نخستین بار در حیاط دولت در جمع خبرنگاران حضور یافت؛ این در حالی بود که هفته گذشته خبرنگاران به رییس شورای اطلاع رسانی دولت در رابطه با غیبت وزیر راه و شهرسازی گلایه هایی را مطرح کرده و خلجی به آنان قول داده بود که تا هفته آتی وزیر راه و شهرسازی را به جمع آنان بیاورد؛ البته این نخستین حضور با پاسخگویی مفصل بذرپاش نیز همراه شد.

شفاف سازی زارع پور درباره حاشیه های «بله»، طرح های در آستانه افتتاح وزارت راه، ادامه همکاری لطیفی با دولت، استعفای وزیر ورزش و جوانان، اختصاص سهمیه بنزین به تاکسی‌های اینترنتی، راه اندازی سامانه پایش جنگل‌ها و خبر خوش درباره کاهش قیمت خودرو و مسکن در ماههای ابتدایی امسال مهمترین بسته خبری این هفته حیاط دولت است:

زاکانی: موضوع سرقت لوله‌های آب در تهران را بررسی می‌کنم

شهردار تهران گفت: موضوع سرقت لوله‌های آب در تهران را نه تکذیب می‌کنم نه تایید و باید موضوع را بررسی کنم.

علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت:‌ علت فرونشست بخش‌هایی در بزرگراه‌های آزادگان و شهید بابایی سرقت لوله آب نیست.

وی درباره اینکه رییس شورای اسلامی شهر تهران به تازگی علت فرونشست زمین در بزرگراه ازادگان را سرقت لوله‌های آب دانسته است، افزود: فرونشست در بزرگراه شهید بابایی به خاطر ترکیدگی لوله اتفاق افتاده بود.

آزمون استخدامی برای نیروهای پرورشی و خدماتی برگزار می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: آزمون استخدامی برای نیروهای پرورشی و خدماتی برگزار خواهد شد.

رضا مراد صحرایی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره جذب مجدد آموزگار گفت: مراحل ارزیابی تکمیلی جذب آموزگاران ابتدایی در حال طی شدن است.

وی افزود: پیش‌بینی ما این است که بخشی از ظرفیت خالی می‌ماند؛ به عنوان مثال در تهران جمعیت ظرفیت آقایان خالی می‌ماند و خانم‌ها جذب می‌شوند؛ بنابراین در حال مشورت با سازمان اداری و استخدامی هستیم که برای ظرفیت باقیمانده نیرو جذب کنیم؛ بر همین اساس مجدداً آزمون استخدامی خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: آزمون استخدامی برای نیروهای پرورشی و خدماتی نیز برگزار خواهد شد.

قیمت خودرو و مسکن کاهشی شد/ تشدید نظارت بانک مرکزی بر رفع تعهدات ارزی

سخنگوی دولت از کاهشی شدن روند قیمت خودرو و مسکن خبر داد و گفت: با هدف نظارت موثر بانک مرکزی بر رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان، لایحه‌ای در هیات دولت به تصویب رسید که تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تشریح آخرین مصوبات دولت اظهار داشت: وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز گزارش خوبی از پیشرفت تهیه اطلس سرمایه گذاری ایران به هیات دولت ارایه کرد که فرصت های سرمایه گذاری با حدود و ثغور قوانین و همه جوانب موضوع برای انتخاب سرمایه گذاری در کشور را تبیین کرده است و امیدواریم که هرچه سریعتر نهایی شود.

بهادری جهرمی اظهار داشت: بر اساس این گزارش نرخ خودرو و خرید و فروش مسکن از ابتدای امسال شیب کاهشی قابل قبولی داشته است که باید اثر خود را در بلند مدت روی اجاره بها داشته باشد.

سخنگوی دولت در خصوص استعفای وزیر ورزش و جوانان گفت: استعفای سید حمید سجادی چند روزی است که تقدیم‌ رئیس جمهور شده اما هنوز آیت الله رئیسی تصمیم گیری نهایی در این باره نداشته است.اسلامی: صنعت هسته‌ای به سمت تولید ۲۰ هزار مگاوات برق در حرکت است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: طبق برنامه‌ای که مصوب شده و اخیرا هم مورد تاکید قاطع رهبر انقلاب قرار گرفته است، تلاش می‌شود تولید برق را به سقف ۲۰ هزار مگاوات برسانیم.

محمد اسلامی در حاشیه نشست هیات دولت اظهارداشت: یکی از مهمترین دستاوردهای ما این بوده که توانستیم از فسفات هم کیک زرد تولید کنیم تا به منابع پرتو زا که اورانیوم باشد، اضافه شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در سال های گذشته فقط یک نیروگاه برنامه ریزی و اجرایی شده بود که همان نیروگاه بوشهر است که ۱۰۲۰ مگاوات به طور پیوسته در ساعت برق تولید می کند و تا کنون هم ۵۹ میلیون کیلووات ساعت برق به شبکه تزریق کرده است.

زارع‌پور: حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران خط قرمز ماست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حفظ امنیت و حریم خصوصی کابران شبکه های اجتماعی را خط قرمز این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: به مردم اطمینان می دهیم که پیام رسان بله و سایر پیام رسان های داخلی حریم خصوصی را رعایت می کنند.

عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره حواشی پیش آمده درباره انتشار عکسی از تبادل اطلاعات بین کاربران شبکه اجتماعی بله اظهار داشت: پس از انتشار عکس مربوط به پیام رسان بله، به سازمان فناوری اطلاعات ماموریت داده شد تا مستندات را بررسی کند که بیانیه ای در این خصوص صادر شد.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه این وزارتخانه حافظ حریم خصوصی افراد است، افزود: پیام رسان بله و سایر پیام رسان ها حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران هستند و خط قرمز ما همین حفظ حریم خصوصی افراد است.

بذرپاش: پروازهای چارتری تا اطلاع ثانوی به همه مسیرها متوقف شد

 

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید بساط سوداگری در حمل و نقل هوایی برچیده شود، گفت: پروازهای چارتری تا اطلاع ثانوی به همه مسیرها متوقف شد.

مهرداد بذرپاش در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به تاخیرهای مکرر پروازهای برخی شرکت های هواپیمایی و اینکه گفته شده به دلیل کاهش پروازها بوده است، گفت: تعداد پروازهای داخلی کاهش نیافته است بلکه باید بساط سوداگری جمع شود.

وی شرکت های هواپیمایی را متضرر اصلی شرایط سوداگری در بازار بلیت پروازها دانست و تاکید کرد: مجوزهای چارتری به هر صورت تا اطلاع ثانوی لغو شده است و به جز پرواز به میادین نفتی که قرار شده با سازمان های متقاضی جزییات آن مشخص شود، بساط پروازهای چارتری به هر صورت متوقف شده است.

وزیر فرهنگ: در حوزه عفاف و حجاب جدی هستیم/ بی‌حرمتی خط قرمز ماست

وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در حوزه عفاف و حجاب جدی هستیم، گفت: بی‌حرمتی‌ها نسبت به قانون و حجاب پسندیده نیست و حتما خط قرمز ماست.

محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع عدم رعایت حجاب در برخی فروشگاه‌های اینترنتی اظهار داشت: در حوزه عفاف و حجاب به وزارتخانه وحوزه‌های تابعه دستور دادم که به صورت جدی وارد شوند.

وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: چند روز پیش هم پوستر یک جشنواره فیلم کوتاه که توسط مجموعه غیردولتی منتظر شده بود، به دلیل بی‌توجهی به تذکر این وزارتخانه دستور توقیف جشنواره را صادر کردیم.

دهقان: لطیفی در جلسات دولت شرکت می‌کند

معاون حقوقی رییس جمهور گفت: آقای لطیفی از زمان ابلاغ حکم جدید دیوان عدالت اداری، فعلا بخشنامه یا دستوری را امضا نکرده است اما در جلسات دولت شرکت می‌کند.

محمد دهقان در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره رای جدید دیوان عدالت اداری درباره همکاری میثم لطیفی معاون رییس جمهور با دولت اظهار داشت: آقای لطیفی از زمان ابلاغ حکم جدید دیوان عدالت اداری، فعلا بخشنامه یا دستوری را امضا نکرده است اما در جلسات دولت شرکت می‌کند.

دهقان توضیح داد: به محض اینکه حکم صادر شد. آقای لطیفی اقدامی مقابل با رای دیوان انجام ندادند. تصمیمی نگرفتند و امضایی انجام ندادند. حول نحوه اجرای رای باهم در تعامل هستند. در جلسه نیز هستند. بنا بر این شده تا بین وزیر دادگستری و دیوان پیرامون نحوه اجرای رای تعامل صورت بگیرد.

سلاجقه: پایگاه ملی اطفای حریق جنگل‌های کشور راه‌اندازی می‌شود

رییس سازمان حفاظت محیط زیست از راه اندازی پایگاه ملی اطفای حریق جنگل‌های کشور خبر داد.

علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به آتش سوزی اخیر در جنگل‌های کشور اظهار داشت: آتش سوزی در جنگل های مریوان مهار شد ولی در جنگل های کهگیلویه و بویراحمد به تازگی در چند نقطه آتش‌سوزی آغاز شده که در حال مهار شدن است.

سلاجقه درباره مصوبه دولت درخصوص پتروشیمی میانکاله گفت: بحث مجوز محیط زیست بعد از مصوبه دولت است؛ اگر دولت چیزی را مصوب کرد باید بحث‌ها و کارهای ادارای آن انجام شود؛ در سال ۹۱ یا ۹۲ هیات وزیران هرگونه بارگذاری صنعتی آلاینده را در شمال کشور ممنوع می‌کند اما سال ۹۹ از طریق کمیسیون زیربنایی دولت این اتفاق نمی‌افتد.

وزیر نفت اعلام کرد که اختصاص سهمیه بنزین به تاکسی های اینترنتی در دستور کار دولت قرار دارد.

جواد اوجی درباره جزئیات تهاتر نفت و گاز با عراق هم توضیح داد: از راه های مختلفی از جمله گرفتن نخ و حواله، تهاتر کالا و گرفتن فرآورده مطالبات خود را با عراق وصول می کنیم و همه چیز در دستور کار است و محدودیتی نیست.

وزیر نفت درباره آخرین وضعیت فروش نفت هم تاکید کرد: فروش خیلی خوب است.

اوجی در پاسخ به این سوال که آیا گاز مایع در بازار آزاد تا ۴۰۰ هزار تومان هم وجود دارد؟ توضیح داد: وزارت نفت گاز مایع را در کپسول های ۱۱ کیلویی از طریق شرکت پالایش و پخش در اختیار شرکت های توزیع کننده می گذارد و آنها هم زیر مجموعه وزارت صمت هستند که توزیع می کنند.

عین‌اللهی: مردم و بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان سرمایه‌گذاری کنند

بهرام عبن اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم با بیان اینکه مراکز درمانی به ۲۰۹ مرکز افزایش یافته است، از مردم و بخش خصوصی خواست در حوزه بهداشت و درمان سرمایه‌گذاری کنند.

وی همچنین درباره پایان شرایط اضطراری کرونا در کشور گفت: طرح اجباری شدن ماسک براساس مصوبه کمیته علمی وزارت بهداشت برداشته شد و استفاده از ماسک فقط در گروه‌های پرخطر توصیه می شود. همچنین در مراکز درمانی نیز بهتر است از ماسک استفاده شود.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها