حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با «فردا»:

لاریجانی تلاش دارد تصویر خود را در ذهن جامعه اصولگرایی اصلاح کند

کد خبر: 1235573

فعال سیاسی اصولگرا گفت: آقای لاریجانی دنبال به دست آوردن پایگاه خود در بین نیروهای اصولگرا است اما معلوم نیست که تلاش او برای انتخابات ریاست جمهوری 1404 است یا برای انتخابات 1408.

لاریجانی تلاش دارد تصویر خود را در ذهن جامعه اصولگرایی اصلاح کند

گروه سیاسی فردا: علی لاریجانی هر چند رسما اعلام کرده است برنامه ای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ندارد اما شواهد و قرائن نشان می دهد که در مسیر سیاست ورزی بی برنامه عمل نمی کند. او اخیرا خواستار اخراج سفیر سوئد در واکنش به قرآن سوزی در این کشور شد و در ایام عزاداری امام حسین (ع) نیز به هیئات های بی فاطمه و محمود کریمی رفت. بسیاری از صاحب نظران معتقدند او گام به گام در حال تکمیل یک پروژه سیاسی است که به نظر می آید احیای پایگاه اصلی سیاسی یک بخش از این پروژه باشد.

حسین سبحانی‌نیا در گفتگو با خبرنگار فردا درباره پایگاه سیاسی علی لاریجانی گفت: آقای لاریجانی تلاش می کند تصویر و ذهنیتی که جامعه اصولگرایی از او درباره همراهی با اصلاحات و دولت آقای روحانی دارد، اصلاح کند.

وی افزود: نیروهای اصولگرا و ارزشی گمان داشتند که آقای لاریجانی با دولت آقای روحانی همراهی می کند بنابراین از این موضوع انتقاد داشتند. از طرفی وقتی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 شرایطی پیش آمد و صلاحیت آقای لاریجانی برای ورود به این عرصه احراز نشد، این مسئله دلخوری او را در پی داشت.

این فعال سیاسی، لاریجانی را از چهره های مطرح برای آینده خواند و افزود: آقای لاریجانی دنبال به دست آوردن پایگاه خود در بین نیروهای اصولگرا است اما معلوم نیست که تلاش او برای انتخابات ریاست جمهوری 1404 است یا برای انتخابات 1408. با این وجود، این تحلیل وجود دارد که آقای لاریجانی قصد دارد نیروهای سیاسی همسو با خود اعم از اصولگرا و اصلاح طلب را در قالب لیستی غیررسمی برای انتخابات مجلس ساماندهی و از آن نیروها برای تأییدصلاحیت شدن حمایت کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: آقای لاریجانی می خواهد بعد ورود نیروهای همسو با خودش به مجلس آینده، زمینه سیاسی را برای نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری فراهم سازد. اگر شرایط به خوبی پیش رود آقای لاریجانی برای انتخابات 1404 می آید وگرنه بازسازی پایگاه اجتماعی و سیاسی خود را تا انتخابات 1408 ادامه خواهد داد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها