گفت‌وگوی «فردا» با محمدصالح جوکار

لایحه حجاب هم موافق شرع است و هم نظام اجتماعی را تحکیم می‌کند

کد خبر: 1236983

یک نماینده مجلس گفت: یک قانون باید با شرع مخالف نباشد، مغایرت با قانون اساسی نداشته باشد و بتواند در راستای تحکیم نظام اجتماعی حرکت کند که هر سه مورد را در لایحه حجاب و عفاف می‌توانیم مشاهده کنیم.

لایحه حجاب هم موافق شرع است و هم نظام اجتماعی را تحکیم می‌کند

گروه سیاست سایت فردا: پس از انتشار لایحه حجاب و عفاف برخی‌ها سعی کردند آن را ناکافی در مقابله با هنجارشکنی جلوه دهند. جالب است به موازات برخی هم آن را سخت‌گیرانه تلقی کردند اما هدف از این مخالفت‌ها با لایحه‌ای که هم‌زمان سعی در کنترل هنجارشکنی و نیز برقراری آرامش اجتماعی دارد، چیست؟

محمدصالح جوکار، نماینده مجلس، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «هر قانونی که تصویب می‌شود مخالفان و موافقانی دارد و حتما یک قانون نمی‌تواند تأمین‌کننده نظرات همه باشد اما مهم آن است که قانون باید با شرع مخالف نباشد، مغایرت با قانون اساسی نداشته باشد و بتواند در راستای تحکیم نظام اجتماعی حرکت کند که هر سه مورد را در لایحه حجاب و عفاف می‌توانیم مشاهده کنیم».

او در ادامه در اهمیت لایحه حجاب و عفاف بیان کرد: «تلاش در لایحه حجاب و عفاف این است که ارزش‌های اسلامی در جامعه رعایت شود؛ در عین حال لایحه‌ای باشد که به صورت واقعی هم بازدارنده باشد».

این نماینده مجلس در پایان گفت: «علاوه بر اینها لایحه حجاب و عفاف مورد پذیرش آحاد مردم قرار می‌گیرد زیرا باعث ایجاد آرامش اجتماعی می‌شود».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها