دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

از زمستان سخت تا تابستان داغ

کد خبر: 1239184

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

از زمستان سخت تا تابستان داغ

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

همشهری: به خیال خود می‌خواهند «تابستان داغ» برای جمهوری‌اسلامی رقم بزنند

شایعه گرانی بنزین در گذشته هر چند ماه یکبار تکرار می‌شد اما به مرور به بازه زمانی ماهانه و هفتگی رسید. حالا این سوژه موضوع بسیاری از گپ‌وگفت‌های روزانه شده است‌.

روزنامه همشهری در این رابطه نوشته: جریان‌های ضدانقلاب در روزهای اخیر نمایش تازه‌ای را به‌منظور برهم زدن آرامش جامعه روی صحنه برده‌اند و با دروغ‌پردازی‌های تازه با محوریت «گرانی بنزین» و «صف‌های شلوغ در جایگاه‌ها» فاز جدیدی را از اقدام‌های ضدمردمی خود کلید زده‌اند تا به‌خیال خود، یک «تابستان داغ» برای جمهوری‌اسلامی رقم بزنند. ماجرا اما از جایی آغاز می‌شود که جریان‌ها و رسانه‌های معاند با توجه به شکست‌های سنگین چند ماهه اخیرشان در ثبات‌زدایی از کشور، در آستانه سالگرد فوت مهسا امینی می‌کوشند با ابزارها و راهبردهای متعدد، فضای عمومی جامعه را به‌سوی تنش و التهاب سوق دهند. رسانه‌های ضدانقلاب تلاش کردند این‌گونه القا کنند که دولت درصدد گرانی بنزین است و اجرای طرح‌هایی مانند «محدودیت سقف سوخت‌گیری» نیز زمینه‌سازی برای گران کردن این فرآورده سوختی به‌حساب می‌آید؛ لذا انتشار دروغ‌های بنزینی بار دیگر در دستورکار ضدانقلاب قرار گرفت.

 

جوان عنوان کرد: طعنه یک اصلاح‌طلب به عارف بخاطر تمایلش برای ورود به انتخابات

محمدرضا عارف از جمله افرادی است که عملکردش در کسوت‌های مختلف مورد رضایت اصلاح‌طلبان تندرو نبوده چرا که آنها به دنبال کسانی هستند که بتوانند انتظارات هیجانی‌شان را برآورده سازد.

روزنامه جوان در این خصوص نوشته: بخشی از اصلاح‌طلبان که کنش‌های معتدل و به معنای واقعی - و نه در کلام، اصلاح‌طلبانه- را نمی‌پسندند و دنبال مواضع و فعالیت‌های رادیکال هستند، رابطه خوبی با محمدرضا عارف ندارند. روزی او را اصلاح‌طلب بدلی خواندند، روزی مجبورش کردند از انتخابات به نفع حسن روحانی انصراف دهد، روزی شکست مجلس اصلاح‌طلب دهم را تقصیر او انداختند و حالا هم طعنه می‌زنند که او و تیمش به هر صورتی که شده، می‌خواهند وارد انتخابات شوند، یعنی که به زعم این اصلاح‌طلبان عارف و تیمش هیچ چیز برایشان مهم نیست! هدایت‌الله آقایی، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ حزب کارگزاران سازندگی را هم که صریح و علنی حامی شرکت در انتخابات است و در انتخابات مجلس ۹۸ هم این‌گونه بود، همراه با باقی اصلاح‌طلبان می‌خواند و فقط محمدرضا عارف را از میان اصلاح‌طلبان طرفدار شرکت در انتخابات می‌داند: «من چندسالی هست که از حزب کارگزاران بیرون آمده‌ام، اما تصور می‌کنم این حزب هم بدون نظر جمعی اصلاح‌طلبان حرکت نمی‌کند و دچار تکروی نمی‌شود. در مقطع کنونی فقط آقای عارف و تیمش می‌خواهند به هر صورتی که هست وارد انتخابات شوند.»

 

جام جم مطرح کرد: بازی در زمین سوخته با استراتژی ناامن‌سازی ایران/ ترور، آغازی بر تحرکات سالگرد اغتشاشات

حتی اگر مفهوم امنیت در ذهن جامعه مخدوش شود تبعات منفی بسیاری دارد چه رسد به اینکه چنین اتفاقی در عالم واقع رخ دهد. با این وجود به‌رغم نقشه‌های متعددی که علیه امنیت ایران اجرا شده اما نتوانسته به باور مردم در این زمینه لطمه‌ای وارد سازد.

روزنامه جام جم در این باره نوشته: جنگ‌نرم، ترور کور، القای ناکارآمدی نیروهای امنیتی، شایعه‌سازی، ابهام‌آفرینی و انحراف افکارعمومی بخشی از سناریوهای معاندان داخلی و خارجی نظام برای ایجاد آشوب و تحریک برخی جوانان و نوجوانان برای حضور در اغتشاشات است. تکرار حادثه تروریستی شاهچراغ یکی از این پروژه‌هاست که در روزهای اخیر توسط یکی از داعشیان کوردل اتفاق افتاد و به‌‌رغم شهادت و زخمی‌شدن هموطنان‌مان اما باز امیدهایی برای‌مان داشت و آن‌ هم ظهور و معرفی بزرگمردانی بود که در همسایگی ما زندگی می‌کنند و حضورشان برای‌مان نوید برقراری امنیت را دارد اما برخی فعالان مجازی عامدانه یا از روی ناآگاهی به‌مثابه پیاده‌نظام جریان تروریستی با دمیدن بر آتش فتنه و تکرار و بیان برخی ادعاهای سخیف سعی دارند در مسیر نابودی اعتماد و سرمایه اجتماعی ایران که قطعه‌ای از پازل دشمنان ملت ایران است قدم بردارند. توافق ایران و آمریکا و پیش‌بینی‌ها درخصوص باز شدن قفل بسته مذاکرات هسته‌ای و اخراج چندباره منافقین از مقرهای‌شان بر کینه صهیونیست‌ها علیه ایران افزوده و آنها با شدت و حدت بیشتری درصدد القای ناامیدی و ایجاد ناامنی در کشورمان هستند و مطمئنا برنامه‌های مختلفی را برای هفته‌های آینده که به سالگرد اغتشاشات نزدیک می‌شویم تدارک دیده‌اند و حادثه تروریستی شاهچراغ و ایجاد رعب و وحشت در گروه‌های مردمی آغازی بر این تحرکات است.

 

کیهان: راز شکاف و به هم ریختگی در جبهه اصلاحات/ اتهام‌زنی رادیکال‌های اصلاح‌طلب به هم‌حزبی‌هایی که ثبت‌نام کردند

از زمانی که فشار طیف رادیکال اصلاح‌طلبان برای کنار رفتن بهزاد نبوی از ریاست جبهه اصلاحات آغاز شد معلوم بود که شکاف میان اصلاح‌طلبان در حال عمیق‌تر شدن است.

روزنامه کیهان در این زمینه نوشته: اختلاف نظرها در جبهه اصلاحات بر سر دو موضوع، یکی حضور یا تحریم انتخابات و دوم فعالیت به عنوان اصلاح‌طلب زیر چتر نظام و انقلاب یا همراهی به جریان برانداز وابسته غرب شدت گرفته است. حسین رسولی، عضو جبهه اصلاحات، در این باره گفت: «بر اساس موضع جبهه اصلاحات، اصلاح‌طلبان ورود سازمانی و تشکیلاتی به انتخابات نخواهند داشت و آن افرادی که ثبت‌نام اولیه خود را انجام دادند، در قالب اراده فردی خود عمل کرده‌اند». رسولی افزود: «من مانند آقای نبوی باور دارم که جبهه اصلاحات نباید به سمت تحریم انتخابات حرکت کند و حرکت هم خواهیم کرد. جلال میرزایی، عضو فراکسیون امید (اصلاح طلبان) در مجلس دهم که در انتخابات ثبت‌نام کرده، به روزنامه شرق اذعان کرد که به خاطر نامزد شدن، از سوی برخی اصلاح‌طلبان متهم به «قدرت‌طلبی، مماشات و برچسب‌های بدتر» شده است.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها