واکنش جلال زاده به عضویت ایران در بریکس

کد خبر: 1240932

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توئیتی در واکنش به عضویت ایران در گروه بریکس، گفت: خنثی‌سازی تحریم‌ها در عرصه شکل‌گیری هندسه نوین جهانی یعنی دوران ورود به پیمان‌ها، ائتلاف‌ها و اتحادیه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و این به معنی پایان یکجانبه‌گرایی است.

واکنش جلال زاده به عضویت ایران در بریکس

 پنجشنبه هفته گذشته بود که رئیس جمهور آفریقای جنوبی در آغاز نشست بریکس پلاس در کنفرانس مشترک سران بریکس موافقت 5 عضو اصلی این گروه را با عضویت دائمی جمهوری اسلامی ایران و 5 کشور دیگر اعلام کرد که از ابتدای سال 2024 رسمیت خواهد یافت.

عضویت جمهوری اسلامی ایران در بریکس رویدادی است که در نتیجه ماه ها تلاش و اقدامات فشرده دیپلماتیک از سوی دولت سیزدهم، وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌های ایران در 5 کشور عضو اصلی این گروه صورت گرفت و امروز سران این کشورها این عضویت را باعث رونق بیشتر بریکس و افزایش اثرگذاری آن در نظم جهانی می دانند.

در همین راستا وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حساب توئیتر خود نوشت: «بریکس، شانگهای، اوراسیا، اسم رمز شکست تحریم های غرب است. خنثی سازی تحریم ها در عرصه شکل گیری هندسه نوین جهانی یعنی دوران ورود به پیمان ها، ائتلاف ها و اتحادیه های منطقه ای و بین المللی و این به معنی پایان یکجانبه گرایی است.»/خانه ملت

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها