محمدصالح جوکار در گفتگو با «فردا» مطرح کرد

پشت پرده شبهه افکنی حسن روحانی درباره قانون جدید انتخابات

کد خبر: 1241771

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس گفت: آقای روحانی و همفکرانش با توسل به مسائل غیرکارشناسی دنبال تشویش در اذهان عمومی هستند.

پشت پرده شبهه افکنی حسن روحانی درباره قانون جدید انتخابات

گروه سیاسی فردا: این طور که به نظر می‌رسد قانون جدید انتخابات به مذاق اصلاح طلبان خوش نیامده است چراکه سناریوی انتخاباتی آنها با این قانون بی اثر شد. حسن روحانی نیز این شبهه را طرح کرد که «با قانون جدید فضا برای مشارکت مردم در انتخابات محدود شد». از آنجا که کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس مسئول بررسی و کار تخصصی روی قانون جدید انتخابات بود، با محمدصالح جوکار رئیس این کمیسیون درباره شبهه افکنی های حسن روحانی گفتگو کردیم.

او درباره ادعای حسن روحانی به خبرنگار فردا گفت: قانون جدید انتخابات مبتنی بر سیاست های کلی انتخابات ابلاغی مقام معظم رهبری، مزیت های بی شماری دارد اما جریانی که می داند به دلیل ضعف ها و نقصان هایش با اقبال مردمی مواجه نخواهد شد، این مسائل را بهانه می کند تا فرار به جلو انجام دهد.

وی با بیان اینکه قطعا با قانون جدید تمایل مردم به مشارکت در انتخابات بیشتر می شود، افزود: در مرحله پیش ثبت نام نامزدها شاهد بودیم تعداد بی شماری ثبت نام انجام دادند که نشانه افزایش مشارکت مردم در انتخابات خواهد بود. انتظار داریم منتقدان اول بررسی کنند و بعد به اظهارنظر بپردازند تا همین طور بدون وجود ادله کارشناسی با احساسات مردم بازی نکنند یا عامل ناامیدی مردم نشوند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس درباره هدف حسن روحانی برای شبهه افکنی نسبت به قانون جدید انتخابات تأکید کرد: این آقایان با توسل به مسائل غیرکارشناسی دنبال تشویش در اذهان عمومی هستند؛ به عبارت دیگر دنبال این نیستند که مشارکت و حضور جدی در انتخابات داشته باشند بلکه می خواهند عامل ناامیدی مردم شوند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها