میشوستین: ایران دهه‌هاست که شریک مهمی برای روسیه بوده است

کد خبر: 1252234

نخست‌وزیر روسیه امروز در دیدار با «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور ایران تصریح کرد: تهران دهه‌هاست که شریک مهمی برای روسیه بوده است.

میشوستین: ایران دهه‌هاست که شریک مهمی برای روسیه بوده است

نخست‌وزیر روسیه امروز در دیدار با «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور ایران تصریح کرد: تهران دهه‌هاست که شریک مهمی برای روسیه بوده است.

به نقل از خبرگزاری اینترفکس، «میخائیل میشوستین» (Mikhail Mishustin) نخست‌ وزیر روسیه امروز چهارشنبه با «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور ایران در بیشکک دیدار و رایزنی کرد.

نخست وزیر روسیه در این دیدار گفت: اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) و ایران می توانند تا پایان سال ۲۰۲۳ توافقنامه منطقه تجارت آزاد را امضا کنند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، «میخائیل میشوستین» در این خصوص ادامه داد: با انعقاد توافقنامه تجارت آزاد بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران فرصت های جدیدی برای گسترش همکاری های تجاری- اقتصادی باز خواهد شد. مذاکرات در مورد این پروژه به پایان رسیده است. ما انتظار داریم تا پایان سال جاری میلادی توافقنامه را امضا کنیم.

این مقام روس در این باره اضافه کرد: ایران دهه ها است که شریک مهمی برای روسیه بوده است. دو کشور به واسطه روابط دوستی، همسایگی و شراکت مطابق با اصول احترام متقابل و توجه بی قید و شرط به منافع یکدیگر با هم رابطه دارند.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: در بحبوحه تحریم های غیرقانونی اعلام شده علیه روسیه و ایران، ما به همکاری های تجاری- اقتصادی قوی تر اهمیت ویژه ای می دهیم. حجم تجارت دوجانبه روسیه و ایران در سال ۲۰۲۲ با بیش از ۳۵۰ میلیارد روبل رکورد زد.

«میخائیل میشوستین» گفت: ما علاقه مند به گسترش همکاری های سرمایه گذاری هستیم و فرصت های خوبی برای گسترش پروژه های مشترک بزرگ در بخش های انرژی، صنعت، کشاورزی و فناوری پیشرفته داریم.

میشوستین در ادامه افزود که به کمیسیون دائمی همکاری های تجاری- اقتصادی روسیه و ایران دستور داده است تا در نشست آتی خود که در ماه دسامبر در تهران برگزار می شود، پروژه های خاصی را بررسی کند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها