دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

از اسرائیل تا اینترنشنال

کد خبر: 1253717

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

از اسرائیل تا اینترنشنال

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

مدیر مسئول کیهان: سران اسرائیل خود را در شمار حیوانات قرار داده‌اند

صهیونیست‌ها ثابت کرده‌اند که در جنایت و خونریزی حد و مرزی برای خود قائل نیستند و نسل‌کشی را در دستور کار دارند.

حسین شریعتمداری در یادداشتی با تیتر "با پوزش از همه حیوانات" نوشته: واژه «‌آپارتاید‌» برای معرفی ماهیت صهیونیست‌ها واژه گویا و مناسبی نیست و نمی‌تواند هویت پلید و ضد‌انسانی آنها را آنگونه که واقعاً هست نشان بدهد. روزنامه اکسپرسیون فرانسه در شماره 12 اکتبر 2012 خود -‌21 مهر ماه91- به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی نوشت: «ژنرال موشه‌دایان معتقد بود که سران اسرائیل باید روشی را در پیش بگیرند که دیگران از آنها تلقی یک «سگ‌هار» را داشته باشند»! سگی که بی‌ملاحظه به هر که بخواهد حمله می‌کند و گاز می‌گیرد و می‌کشد! با توجه به این ادعای صهیونیست‌ها (و نه یهودیان‌) که سایر نژادها را اساساً در شمار انسان تلقی نمی‌کنند! آیا ضمن پوزش از همه حیوانات نباید گفت؛ سران تمامی دولت‌هایی که اسرائیل را به رسمیت می‌شناسند و یا با این رژیم پلید در پی ایجاد رابطه سیاسی و تجاری و... هستند، چه بدانند و بخواهند و چه ندانند و نخواهند، خود را در شمار حیوانات قرار داده‌اند؟!

 

جوان: اینترنشنال علیه خودش موضع گرفت

در روزهای گذشته روایت‌های مختلفی از درگذشت و مراسم خاکسپاری آرمیتا گراوند در رسانه‌های اپوزیسیون منتشر شده که واکنش‌هایی نیز در پی داشته است.

روزنامه جوان در این زمینه نوشته: شبکه تلویزیونی و تروریستی اینترنشنال چنان زیاد دروغ می‌گوید که خودش هم فراموش می‌کند. اینترنشنالی‌ها دنبال حواشی مراسم تشییع و تدفین راه افتادند تا بلکه از آنجا ماهی آشوب صید کنند. وقتی اعلام شد مراسم تدفین در بهشت زهرای تهران برگزار می‌شود، اینترنشنالی‌ها دست به کار شدند و دروغی تازه بافتند که بر مبنای آن، نیرو‌های امنیتی نسبت به انتقال پیکر آرمیتا گراوند به زادگاه پدرش که خواسته خانواده اوست، ممانعت می‌کنند. یعنی خانواده می‌خواستند پیکر آرمیتا را به شهر پدری (کرمانشاه) ببرند و مأموران امنیتی نگذاشته‌اند! کارشناش اینترنشنال می‌گوید خواسته‌اند مراسم در بهشت زهرای تهران باشد که بتوانند بهتر کنترل کنند. بامزه آنکه اینترنشنال پیش از این گفته بود که «نیرو‌های امنیتی در تلاش‌اند که آرمیتا گراوند را از تهران خارج کنند و بی‌سر و صدا به کرمانشاه که محل زادگاه پدری وی است، منتقل کنند.» آخر هم معلوم نشد نیرو‌های امنیتی می‌خواستند پیکر را بی‌صدا به کرمانشاه ببرند یا آنکه ممانعت کرده و نگذاشته‌اند پیکر به کرمانشاه برده شود!

 

جام جم عنوان کرد: شلیک نهایی به بقای اسرائیل

با بسیج دنیای اسلام رهبر معظم انقلاب روز گذشته کشورهای مسلمان و عربی را مخاطب قرار داده و با تأکید بر لزوم بسیج دنیای اسلام، پافشاری دولت‌های اسلامی بر قطع فوری جنایات و بمباران‌ها در غزه را ضروری خواندند و از این دولت‌ها خواستند راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی را مسدود و با آن رژیم همکاری اقتصادی نکنند.

روزنامه جام جم در این رابطه نوشته: خط سازش دولت‌های عربی و برخی دولت‌های اسلامی با رژیم صهیونیستی سال‌هاست که استخوانی در گلوی جغرافیای مقاومت شده است، آنها که خود را حاکمان دولت‌های مسلمان و وفادار به آرمان قدس می‌دانند با پشتیانی از رژیم غاصب صهیونیسم در جنایت‌های آمریکا و خلف آن اسرائیل شریک هستند و آب در آسیاب دشمن می‌ریزند. نیم قرن پیش و در همین ماه اکتبر جنگی بین مصر، اسرائیل و چند کشور عربی با اسرائیل رخ داد و این کشورها به اسرائیل و تأسیسات آن حمله کردند و در طول این جنگ که به مدت پنج ماه طول کشید، تحریم نفتی را علیه صهیونیست‌ها، متحدان آن و شرکت‌هایی که با اسرئیل مبادلات اقتصادی و تجاری داشتند، اعمال کردند و این تاکتیک می‌توانست تحولات ژرفی را به‌دنبال داشته باشد و راهبردهای اسرائیل در تعامل با اعراب را تغییر دهد اما محمدرضا شاه پهلوی قاعده را نپذیرفت و نفت مورد نیاز رژیم غاصب را تامین کرد. تامین امنیت بنادر نفت و آب‌های سرزمینی مهم‌ترین مسأله اشغالگران است تا به این ترتیب در حوزه واردات دچار اختلال نشوند، بنابراین تحریم نفتی می‌تواند معادلات طوفان‌الاقصی را تغییر داده و به نفع مردم مظلوم و مقتدر غزه رقم بزند، چرا که نفت عنصر بی‌بدیلی برای ضریب دادن به قدرت کشورهای منطقه است و امکان جایگزینی آن برای آمریکا و اسرائیل هزینه‌بر است و محاسبات آنها را دگرگون می‌کند.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها