انبارلویی: رئیسی کاربردی‌ترین پیشنهادات را به کشورهای اسلامی داد

کد خبر: 1256030

فعال سیاسی با اشاره به اهمیت تلاش دیپلماتیک کشورهای اسلامی و عربی برای کمک به مردم غزه، گفت: در این نشست قوی‌ترین و کاربردی‌ترین نطق و پیشنهاد توسط رئیس‌جمهور ایران ارائه شد.

انبارلویی: رئیسی کاربردی‌ترین پیشنهادات را به کشورهای اسلامی داد

محمدکاظم انبارلویی درباره ارائه پیشنهادات ایران توسط رئیس جمهور در نشست مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب با موضوع فلسطین، اظهار کرد: این نشست یک اقدام جدی و تحرکی دیپلماتیک از سوی کشورهای عربی و اسلامی برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی بود که قوی‌ترین و کاربردی‌ترین نطق و پیشنهاد توسط رئیس جمهور ایران ارئه شد. پیشنهادات ایران از جمله توقف جنایات در غزه، برقراری آتش‌بس و اقدام عملی برای کمک‌رسانی به مردم غزه از طریق گذرگاه رفح، با استقبال سایر کشورها مواجه شد.

این فعال سیاسی در خصوص مواضع کشورهای اسلامی و عربی در این نشست نیز بیان کرد: دولت‌های اسلامی و عربی زیر فشار افکار عمومی خود هستند. نوع حضور کشورهای اسلامی از جمله حضور یمن و سوریه اقدام مبارکی بود زیرا کشورهای اسلامی بار دیگر  زیر یک سقف جمع شده تا به موضوع اول جهان اسلام یعنی حمایت از فلسطین بپردازند. در سال‌های گذشته برخی از این کشورهای اسلامی و عربی در مقابل هم بودند اما اکنون دور یک میز جمع شدند.

وی افزود: این نشست می‌تواند تیر خلاصی بر عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای اسلامی باشد. حتی اگر جنگ ادامه یابد ممکن است سفارتخانه های رژیم صهیونیستی در کشورهای اسلامی تعطیل شود. همراهی مصر  برای بازگشایی گذرگاه رفح هم تحول مهمی محسوب می‌شود.

انبارلویی در پایان خاطرنشان کرد: افکار عمومی جهان هم به کشورهای خود فشار می‌آورند تا جنایات رژیم صهیونیستی متوقف شود. تظاهرات گسترده‌ای در مخالفت با رژیم صهیونیستی در انگلیس، آمریکا و سایر شهرهای مهم دنیا برگزار شده است. به هر حال این جنابات باید متوقف شود و به جز کشورهای اسلامی و عربی، افکار عمومی کشورهای اروپایی و آمریکا هم خواستار توقف این جنایات است.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها