جام جم / دیکتاتوری اقلیت علیه هنرمندان

کد خبر: 1262051

جام جم نوشت: «بایکوت!» این کلمه به برخورد گروه‌های مارکسیستی و شبه‌مارکسیستی در زندان‌های دوران پهلوی با افرادی اطلاق می‌شد که به دلایل مختلف، سرشان درلاک خودشان بود یا نمی‌خواستند با تیم آنها همراه شوند و به اصطلاح «مسأله‌دار» شده‌بودند.

جام جم / دیکتاتوری اقلیت علیه هنرمندان

گروه سیاست سایت فردا - در جریان حوادث سال گذشته جریانی تلاش می‌کرد هنرمندان را از فعالیت بازداشته تا به زعم خود آسیبی به فرهنگ و هنر کشور وارد سازد. رویایی که برای براندازان تعبیر نشد.

روزنامه جام جم در این باره نوشته: «بایکوت!» این کلمه به برخورد گروه‌های مارکسیستی و شبه‌مارکسیستی در زندان‌های دوران پهلوی با افرادی اطلاق می‌شد که به دلایل مختلف، سرشان درلاک خودشان بود یا نمی‌خواستند با تیم آنها همراه شوند و به اصطلاح «مسأله‌دار» شده‌بودند.

 در زمانی که بسیاری از پروژه‌های سینمایی یا سریال‌ها وارد فاز تولید و فیلمبرداری می‌شد، ناگهان به گونه‌ای باورنکردنی تهدیدات علیه این گروه‌ها آن هم از جانب تعداد محدودی از همکاران‌شان شروع شد. علنا با فیلمسازان و عوامل دیگر مانند بازیگران تماس گرفته می‌شد و آنها را از ادامه تولید یا بازی در فیلم‌ها و سریال‌ها، ابتدا نهی کرده و اگر فیلمساز، بازیگر یا یکی از عوامل فنی فیلم که با او تماس گرفته شده‌بود، نهی فوق را برنمی‌تابید و به دلایل مختلف کار خود را ادامه می‌داد، مورد تهدید قرار گرفته و بعضا با فحش، بد و بیراه و ناسزا (که از ویژگی‌های حیرت‌آور و تاسف‌بار آن التهابات بود!) مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفت تا آن که از انجام کار در پروژه‌های ساخت فیلم و سریال، خودداری کرده یا انصراف دهد. 

همان حضرات در حالی که ادعای تحریم و همراهی‌شان با اغتشاشات، گوش فلک را کر کرده‌بود، خود در پروژه‌های پر پول با رانت و پارتی و شارلاتانیسم مشغول دریافت دستمزدهای کلان بودند و بعضا با همین دستمزدها در آن سوی مرزها برای خود ویلا و خانه‌های آنچنانی تهیه کردند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها