حیدرپور در گفت‌وگو با «فردا»:

تحریم‌کنندگان با مفاهیم انتخابات در ایران آشنا نبودند

کد خبر: 1278596

فعال سیاسی اصولگرا گفت: کسانی که پروژه تحریم انتخابات را دنبال می کردند معلوم شد که با مفاهیم انتخابات در ایران آشنایی ندارند.

تحریم‌کنندگان با مفاهیم انتخابات در ایران آشنا نبودند

گروه سیاست سایت فردا: انتخابات باب میل تحریم کنندگان اصلاح طلب پیش نرفت و آنها هر چه کاشتند فقط باد درو کردند به طوری که اعتبار ناچیز باقی مانده خود را نیز امروز برباد رفته می بینند.

عوض حیدرپور در گفتگو با خبرنگار فردا درباره شکست تحریم کنندگان انتخابات مجلس گفت: تحریم انتخابات مجلس اساسا معنا ندارد چون مردم در شهرستان ها عموما قومی، محلی و طایفه ای رأی می دهند بنابراین رأی ها وزن سیاسی ندارد. کسانی که پروژه تحریم انتخابات را دنبال می کردند معلوم شد که با مفاهیم انتخابات در ایران آشنایی ندارند.

وی هیچ وقت تحریم انتخابات مجلس در ایران جواب نداده و نخواهد داد، افزود: مردم به ویژه در شهرهای کوچک همواره با علاقه مندی پای صندوق ها حاضر می شوند و به نامزد مطلوب خود رأی می دهند.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره تأثیر نتیجه انتخابات مجلس یازدهم بر نحوه سیاست ورزی اصلاح طلبان اظهار کرد: این مسئله را باید از دو جنبه بررسی کرد. وقتی به نتیجه انتخابات مرودشت نگاه می کنیم، می بینیم نامزدی که ردصلاحیت شد بیشترین رأی را آورد و نامزدهای دوم و سوم به مرحله دوم رفتند.

وی افزود: هیأت های نظارت و اجرایی انتخابات باید به عقاید و سلایق مردم احترام بگذارند و اگر این نوع رویه بررسی صلاحیت ها ادامه پیدا کند امکان دارد همچنان جریاناتی انگیزه مشارکت نداشته باشند. بخش عمده اصلاح طلبان که راغب به مشارکت نبودند علتش به این بر می گردد که به سلیقه سیاسی آنها توجه لازم نشد.

این نماینده ادوار مجلس درباره نتیجه مرحله دوم انتخابات بر ترکیب مجلس دوازدهم بیان کرد: منتخبان مرحله اول، افراد معقول و دلسوز کشور و نظام هستند و با دولت همگامی لازم را خواهند داشت بنابراین تعداد کرسی هایی که قرار است در مرحله دوم تعیین تکلیف شوند تأثیر معنی داری بر ترکیب و جهت گیری مجلس آینده نخواهد داشت. در مجموع در دوره دوازدهم، شاهد مجلسی عقلانی‌تر، پخته تر و باتجربه تر خواهد بود و خیلی بهتر از مجلس یازدهم می تواند خدمت کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها