آدرس‌های غلط دولت و امدادگری ترامپ!

کد خبر: 652922

به نظر می‌رسد آمریکا با تشدید لفاظی‌ها و تهدیدها، افزایش تحریم‌ها و محدودیت‌ها به بهانه پرونده منطقه‌ای، همچنان به دنبال عملیاتی کردن برجام منطقه‌ای خواهد بود.

سرویس سیاسی فردا؛ محمد عبدالهی*: پس از اجرای برجام، آمریکا با مطرح کردن این ادعا که مذاکرات هسته‌ای سایه شوم جنگ را از بین برده است و باید با ایران در مسائل منطقه‌ای مذاکره کنیم تلاش خود را برای اجرای برجام منطقه‌ای آغاز کرد. اهداف اصلی آمریکا از اجرای این پروژه؛ شکست و اضمحلال جریان مقاومت، خنثی‌سازی استراتژی انقلاب اسلامی در منطقه، تضعیف خط مقدم تهاجمی علیه امنیت رژیم صهیونیستی و بازسازی جبهه متحدان منطقه‌ای غرب است.
از سوی دیگر جبهه غربگرای داخلی، نیز طی ماه‌های اخیر تلاش زیادی برای کشاندن ایران به مسیر همکاری با محور غربی-عربی-عبری در منطقه انجام داده است. این جریان و نشریات وابسته به آن، پس از روی کار آمدن ترامپ تلاش قابل توجهی کرده‌اند تا با شکل‌دهی به یک دوقطبی جنگ-صلح، اینگونه به افکار عمومی القاء کنند که اگر دولتی با گرایش‌ انقلابی در ایران بر مسند بنشیند؛ درگیری، حتمی خواهد بود تا از این طریق اولاً افکار عمومی را از شکست برجام منحرف کرده و ثانیاً با ایجاد رعب و وحشت، جریان انقلابی را به حاشیه رانده و سبد رأی خود را برای انتخابات آتی ریاست جمهوری پر کنند.
تلاش آمریکا و همکار داخلی آن برای دمیدن بر این سناریوی دروغین ادامه خواهد داشت. به نظر می‌رسد آمریکا با تشدید لفاظی‌ها و تهدیدها، افزایش تحریم‌ها و محدودیت‌ها به بهانه پرونده منطقه‌ای، همچنان به دنبال عملیاتی کردن برجام منطقه‌ای خواهد بود. شبکه غربگرای داخلی نیز برای رسیدن به برجام منطقه‌ای تلاش خواهد کرد تا از فضای انتخابات ریاست جمهوری 1396 نهایت استفاده را ببرد. بر این اساس:
1. با تشدید دوگانه جنگ-صلح به مصداق‌تراشی برای این دوگانه خواهند پرداخت.
2. سعی خواهد کرد تا نفوذ منطقه‌ای ایران را عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور معرفی کند.
3. برجام هسته‌ای را عامل دور کردن جنگ از ایران جلوه دهند.
*روزنامه افکار
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها