میرسلیم: ما ایرانیان می‌توانیم جایگاه جهانی به دست بیاوریم

کد خبر: 669757

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: نیازی نیست دریوزگی بیگانگان را کنیم، ما ایرانیان با اتکا به خود می‌توانیم جایگاه جهانی به دست بیاوریم.

خبرگزاری فارس: سید مصطفی آقا میرسلیم در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز، اظهار کرد: دو سوم عمر من در دانشگاه و در خدمت جوانان دانشجو صرف شده است که از صمیم قلب و با صداقت تمام، به این دوران افتخار می کنم. میرسلیم ادامه داد: هر آنچه که در سایر فعالیت‌ها به دست آورده‌ام به یمن فعالیت دانشجویان با من بوده؛ اگر جایزه کتاب سال را گرفتم، اگر به ابتکار و اختراع دست یافتیم، اگر توانستیم با تولید ملی مالکیت معنوی ایرانی را در جهان به ثبت برسانیم به یمن همکاری دانشجویان بوده است. وی افزود: امروز، بر مبنای این تجربه‌ی موثر و مفیدی که داشتم و به اتکا آنچه با همکاری تحصیل کرده‌ی متخصص دانشگاه‌های کشور تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده‌ام با قوت می‌گویم که تمام مشکلات ما به دست همین جوانان متخصص تحصیل کرده قابل حل است. میرسلیم افزود: روزی که موفق شدیم موتورهای پایه گازسوز را پایه گذاری کنیم جزو پنج رتبه‌ی اول دنیا بود که به دست تحصیل کرده‌های خود ما بر مبنای درون زایی و برونگرایی انجام شد. وی ادامه داد: درون گرایی یعنی باور کنیم که خورمان می‌توانیم از پس مشکلات بربیاییم نه اینکه خود را تحقیر کنیم؛ برون گرایی نیز به این معنی است که چشم به روی پیشرفت دیگران نبندیم و آنچه به نفع ماست از آن استفاده کنیم.

میرسلیم تاکید کرد: ما نمی‌گوییم که درها را ببندیم، باید تعامل باشد اما بر مبنای اقتدار؛ در مذاکرات موضع طرف مقابل این بود که با چه طریقی می‌توانند از ایران چیزی دربیاورند، در حالی که ما هم می‌توانیم صادرات علمی و خدماتی داشته باشیم و این موضوع را اثبات کردیم.
ادامه دارد...
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها