روحانی: در خوزستان قدم‌های کوچکی را برداشتیم

کد خبر: 670533

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در خوزستان قدم‌های کوچکی را با هم برداشتیم و این استان سرزمین دلیران است.

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام حسن روحانی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری دقایقی پیش در اجتماع مردم استان خوزستان اظهار داشت: مردم خوزستان ما با هم از سال 92 راهی را آغاز کردیم، در بعضی از موارد موفق بودیم و به پیش رفتیم و در بعضی از موارد در نیمه راه هستیم و باید به پیش برویم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به این‌که شما می‌دانید در طول این مدت همه دست به دست هم دادیم تا تحریم را از سر ایران برداریم، گفت: ما نخواهیم گذاشت دو مرتبه تحریم به ایران برگردد؛ ما دست به دست هم دادیم تا از حقوق ملت ایران به خوبی دفاع کنیم.

وی با اشاره به این نکته که در خوزستان قدم‌های کوچکی را باهم برداشتیم و این استان سرزمین دلیران است، ادامه داد: خوزستان سرزمین فداکاری‌های شهید چمران است.

روحانی با اشاره به این‌که خوزستان محل فداکاری همه جوانان غیور در سراسر ایران است و ما باهم قدمی را برداشتیم، ادامه داد: برای آب خوزستان قدم‌های را برداشتیم اما هنوز راه طولانی در پیش داریم. مردم خوزستان، نخستین مصوبه دولت در سال 96 طرح برنامه‌های خوزستان بوده است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به این‌که با همکاری کشورهای منطقه می‌توان جلوی ریزگردها را گرفت، خاطرنشان کرد: مردم خوزستان باید رابطه نزدیک‌تری با کشورهای همجوار داشته باشند و ویزا بین ایران و عراق برداشته شود تا به راحتی رفت و آمد صورت گیرد.

وی در ادامه آموزش و اشتغال مردم خوزستان از طریق فعال‌کردن کارگاه‌های حرفه‌ای و مهارت‌های لازم به جوانان را نخستین طرح دولت دوازدهم برشمرد و گفت: هر طرح بزرگ صنعتی بخواهد اجرا شود، نخستین قدم این است که به مسائل محیط‌زیست خوزستان توجه شود و از مردم بومی استفاده کند. باید گازی که آلاینده‌هایش گرفته شده، به مصرف مردم خوزستان برسد.

روحانی با اشاره به این‌که من می‌دانم که پساب‌های کارون چقدر مردم را آزار می‌دهد، بیان کرد: باید گازی که آلاینده‌هایش گرفته شده به مصرف مردم خوزستان برسد؛ از طریق تسویه فاضلاب‌ها مشکل پساب‌های کارون را رفع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: از کشاورزان خوزستانی تشکر می‌کنم که تا امروز یک‌میلیون و 200 هزار تن گندم را به دولت فروخته‌اند و نخستین کشتی صادراتی به مقصد عمان هم‌کنون در خوزستان مشغول بارگیری است؛ استان سال گذشته و امسال در تولید گندم اول است و دست کشاورزان خوزستانی را می‌بوسم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: یارانه دهک‌های پایین باید بیشتر شود، نظام تأمین اجتماعی عادلانه باید برقرار شود. برای پایداری برق خوزستان باید کار کنیم و 1500 میلیارد تومان برای پایداری برق گذاشته‌ایم.

روحانی با بیان این‌که مشکلات کشور خودمان را باید خودمان حل کنیم و متحد باشیم، خاطرنشان کرد: بدون رابطه درست با همسایگان و دنیا تعالی پیشرفت کشور امکان پذیر نخواهد بود؛ به حول و قوه الهی اروند را احیاء خواهیم کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به این‌که منطقه آزاد اروند را بیشتر سامان خواهیم داد و اشتغال و تجارت را در خوزستان ایجاد خواهیم کرد، گفت: مردم غیور ایران از برادرم جهانگیری تشکر می‌کنم، او به انتخابات قدم گذاشت تا اطلاعات لازم را به ملت ایران بدهد. خدمات او در دولت یازدهم را به خوبی دیدم و به شایستگی به افزایش آگاهی مردم کمک کرد؛ من از این سرباز فداکار انقلاب و ملت تشکر می‌کنم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها