تلاش محجوب برای جمع‌آوری طومار حمایتی از ربیعی

کد خبر: 704290

یک فعال انجمن صنفی کارگری از نشست اعضای انجمن‌های صنفی کارگری در محل اداره کل کار استان تهران خبر داد و گفت: در این جلسه آقای محجوب به اعضای انجمن‌ها توصیه و سفارش کرد تا طوماری برای حمایت از ربیعی تهیه کنند.

تلاش محجوب برای جمع‌آوری طومار حمایتی از ربیعی

خبرگزاری فارس: با نزدیک شدن به ایام معرفی کابینه جدید دولت روحانی، برخی وزرا از جمله علی ربیعی فعالیت‌ها، افتتاح‌ها و بازدیدهای استانی را سرعت بخشیده‌اند تا احتمالا در لیست انتخابی دولت دوازدهم باقی بمانند. بر اساس این گزارش، نوع برخورد با تشکل‌های صنفی و کارگری در روزهای اخیر در نوع خود بسیار جالب توجه بوده است به طوریکه با ارسال نامه‌ها و تقدیرنامه‌هایی از سوی مدیران میانی وزارت کار از اعضای هیئت مدیره تشکل‌های رسمی درخواست شده تا مهر و امضایی پای تشکرنامه‌ها بخورد. به عنوان مثال اخیرا نامه حمایتی از علی ربیعی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌دهد برخی تشکل‌ها بدون امضای اعضای خود تنها به زدن مهر پای نامه بسنده کرده‌اند. علاوه بر اینکه نشستی در آخرین روز هفته گذشته در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران برگزار شد که در آن جلسه صرفا از روسا و نایب رئیسان هیات مدیره انجمن های صنفی دعوت شده بود.

نامه
در این نشست، علاوه بر شاکرمی مدیرکل کار استان تهران، محجوب رئیس حزب سیاسی خانه کارگر و نماینده مجلس شورای اسلامی حضور داشت و طبق اطلاعات کسب شده، محجوب از انجمن‌ها در توصیه‌ای درخواست کرده تا نامه‌ای حمایتی و طوماری برای حمایت از ربیعی به رئیس جمهور ارسال کنند.

کاظم احمدیان، یکی از حاضران در این نشست درباره محتوای جلسه با شاکرمی که در یک سال اخیر فعالیتش اولین بار چنین نشستی را ترتیب داده، تصریح کرد: این جلسه با انجمن‌های صنفی در طول 4 سال گذشته کم‌نظیر بوده چراکه تنها 2 جلسه با انجمن‌ها برگزار شده است. وی افزود: انجمن‌های صنفی انتقادات فراوانی نسبت به نوع عملکرد علی ربیعی، دارند به طوریکه درجریان تأیید صلاحیت‌های کارگران ساختمانی سازمان تأمین اجتماعی به صورت یک‌طرفه عمل کرد و انجمن‌های صنفی را عملا کنار زد. این فعال صنفی کارگری درباره عملکرد مدیران میانی وزارت کار که از سوی علی ربیعی منصوب شده‌اند، اینچنین گفت: مدیران منصوب شده در وزارت کار اکثرا تشکل ستیز بوده‌اند و دخالت‌های گوناگونی برای منزوی کردن آنان انجام شد. احمدیان تأکید کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز در جریان ارائه کار مهارت بدون در نظر گرفتن قانون تسهیل فضای کسب و کار اقدامات مربوط به تأییدیه‌های صلاحیت را به دفاتر پیشخوان ارائه کرد و در این دوره هم آقای سازگارنژاد تشکل‌ها را به حاشیه راند. وی از رئیس جمهور خواست تا در جریان معرفی اعضای کابینه و انتخاب وزرا با دقت بیش‌تری بررسی‌ها را انجام دهد و در نهایت افرادی انتخاب شوند که تنها به شعار کارگر بودن و عدم توجه به این قشر بسنده نکنند. اخیرا نامه‌ای از معاونت اقتصادی وزارت کار منتشر شد که نشان می‌داد علی ربیعی در حال آماده سازی برنامه‌های خود برای روز رأی اعتماد است در حالیکه اکثر تشکل‌ها و انجمن‌ها درباره عمکرد ربیعی نقدهای جدی دارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها