صاحب فتوای تخریب مسجدالحرام نویسنده کتاب مدارس ابتدایی سعودی

کد خبر: 121326

تصویر منتشر شده مربوط به کتاب فقه و رفتار، مخصوص دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی است. نکته جدال‌برانگیز در بین اولیای دانش‌آموزان سعودی درج نام یک مبلغ تندروی مذهبی به نام یوسف الاحمد است که چندی پیش پیشنهاد تخریب مسجدالحرام را داده بود.

صاحب فتوای تخریب مسجدالحرام نویسنده کتاب مدارس ابتدایی سعودی

در حالی که روز شنبه آغاز سال تحصیلی در عربستان سعودی است، انتشار یک خبر و گردش پیامکی آن در تلفن‌های اولیای مدارس طوفان جدیدی در این کشور به‌راه انداخته است. به گزارش «فردا»، پایگاه خبری ایلاف ضمن یک گزارش خبری با عنوان -مفتی تخریب مسجدالحرام کتابی را تالیف نموده است که به‌صورت رسمی برای کودکان سعودی تدریس می‌شود- تصویری از این کتاب و لیست نویسندگان آن را به عنوان سند منتشر نموده است.

تصویر منتشر شده مربوط به کتاب فقه و رفتار، مخصوص دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی است که قبل از آغاز سال تحصیلی نسخه‌ای از آن به بیرون درز کرده است. نکته قابل تامل و جدال برانگیز در بین اولیای دانش‌آموزان سعودی درج نام یک مبلغ تندروی مذهبی به نام یوسف الاحمد است که چندی پیش پیشنهاد تخریب مسجدالحرام را داده بود. يوسف الاحمد پيشنهاد داده بود که مسجد الحرام به طور کامل تخريب و به شکلي ساخته شود که زن و مرد در طواف دور خانه خدا و سعي بين صفا و مروه از هم جدا باشند. الاحمد به تعصب در مذهب و عقيده معروف است و اخيرا نيز در فتوايي خواستار محاکمه شاهزاده سعودي وليد بن طلال مالک شبکه هاي ماهواره اي روتانا و همچنين وليد بن ابراهيم الابراهيم مالک شبکه MBC به اين دليل شد که خطر آنها از خطر قاچاقچيان مواد مخدر کمتر نيست. وي همچنين از دولت عربستان خواست تا سينما را که به گفته وي از ابزار منافقين است ، ممنوع کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها