پیشنهاد قرائتی به ائمه جماعات

کد خبر: 449556

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر تفسیر قرآن توسط روحانیون گفت: ائمه جماعات بین دو نماز سخنرانی نکنند و نیمی از منبرشان را به تفسیر قرآن اختصاص دهند.

تسنیم:حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور ظهر امروز در همایش طلایه داران تبلیغ در بندرعباس با اشاره به اهمیت موضوع مطالعه در سطح جامعه اظهارداشت: پرداختن به مطالعه به سن و سال نیست و چه بسا هر چه جوان تر باشید باید بیشتر مطالعه کنید.

وی با بیان اینکه هر شخص باید روزانه حداقل 4 ساعت مطالعه داشته باشد افزود: ضروری است تا در دنیای امروز، سطح معلومات و مطالعات خود را بالا ببرید و هر روز به واسطه آن بر معلومات خود بیفزایید.

برنامه ریزی مناسب کلید همه توفیقات است

رئیس ستاد اقامه نماز کشور داشتن برنامه مناسب در زندگی و هدر ندادن وقت را کلید همه توفیقات دانست و تصریح کرد: ایام زمستان زمان مناسبی برای مطالعه مفید در استان هرمزگان است که در فقط 4 الی 5 ماه خلاصه می شود پس از این فرصت به نحو احسن استفاده کنید.

وی بر پرداختن به آیات قرآن و آموزه های دینی تاکید کرد و بیان داشت: با رجوع به قرآن می توانید پاسخگوی سؤالات مخاطبان در همه زمینه ها باشید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، کار روحانیون را مهم و برجسته خواند و تصریح کرد: روحانیون باید با مطالعه و افزایش علم و دانش خود توانایی پاسخگوی به شبهات القا شده در اذهان عمومی به ویژه جوانان و نوجوانان را داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی بر پرداختن به تفسیر قرآن توسط روحانیون و طلاب تاکید کرد و گفت: روحانیون و طلاب باید به عنوان ادامه دهندگان مکتب امام صادق(ع) مفسر قرآن باشند.

وی در ادامه، تفسیر نمونه را نتیجه مدیریت زمان‌های تلف شده خواند و بیان کرد: روحانیون باید از تمام ساعات عمر خود و لحظه به لحظه آن به نحو احسن استفاده کنند زیرا یک روحانی زمانی می تواند راهبر خوبی برای عوم مردم باشد که باشد با مطالعه بر آگاهی‌ها و دانسته‌های خود بیفزاید.

ائمه جماعات نیمی از منبرشان را به تفسیر قرآن اختصاص دهند

حجت‌الاسلام قرائتی ضمن ابراز ناراحتی از برخی منبرها گفت: از منبرهایی که در آن خواب نقل می‌کنند، ناراحتم، ائمه جماعات باید نیمی از منبرشان را به تفسیر قرآن اختصاص دهند و بین دو نماز سخنرانی نکنند.

وی خطاب به روحانیون گفت: غبطه نخورید که از حوزه جدا شدید بنده 35 سال است که از حوزه جدا شدم پس با تفسیر آیات قرآن در خارج از حوزه می توانید در همه زمینه‌ها مفید وارد شوید.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه توجه به گفته‌های خالق ضروری‌تر از گفته‌های مخلوق است ادامه داد: پرداختن به تفسیر قرآن، شما را در برابر پاسخگویی به سئوالات مختلف در زمینه های گوناگون مقاوم می‌کند.

وی گفت: از آنجایی که در قرآن، درس اخلاق، قصه‌های قرآنی، بیان استدلال در زمینه های مختلف و ... بیان شده است سبب می‌شود تا شما همه جا حرفی برای گفتن داشته باشید.

نیکی به پدر و مادر محدود به زمان خاصی نیست

وی در ادامه بیان داشت: اگر در زندگی به دنبال برکت هستید باید از همین الان تصمیم بگیرید و به ارزش خود پی ببرید، به عنوان مثال چوب کبریت به شرطی ارزش دارد که چراغ روشن و چراغ غذا را بپزه و اون غذا به بدن شما برسد تا شما یک عمر آدم باشید.

حجت الاسلام قرائتی در ادامه با اشاره به تفسیر آیه وبالوالدین احسانا پرداخت و ادامه داد: کلمه احسان در این آیه به معنای احسان فرزند با دستان خود به والدینش است؛ چون والدین او را آورده یعنی حساب والدین از همه جداست، چه مومن باشد چه کافر، احسان به پدر و مادر بر همه واجب است.

وی همچنین ادامه داد: آیات در قرآن زمان دارند و احسان کردن به زمان لیسانس و ارشد و دکتری مربوط نمی‌شود و مثال دیگر فریضه ها نیست که زمان خاصی را در بر بگیرد.

استان هرمزگان در زمینه اقامه نماز صبح وضعیت مناسبی دارد

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: استان هرمزگان در زمینه استقرار روحانی و احداث خانه‌های عالم و همچنین اقامه بیش از 170 نماز صبح از وضعیت خوبی برخوردار است.

وی در ادامه با تاکید بر مخاطب شناسی روحانیون بیان داشت: همه احادیث را نمی توان بر روی منبرها بیان کرد، مشکل اصلی ما عدم آگاهی و نداشتن اطلاعات است که در پرتو مطالعه برطرف می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها