اکران فیلم آگوست در جشنواره فیلم کودک

کد خبر: 692628

خانواده‌های اصفهانی در سینما پردیس چهارباغ به تماشای فیلم آگوست به‌یاد کودکان سوری نشستند.

خبرگزاری تسنیم: روز چهارم سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نیز روز خود را با استقبال مردمی شاهد بود، به‌قدری که در سینما پردیس اعلام کردند تمامی سالن‌ها پر شده و همشهریان برای دیدن فیلم‌ها به سایر سالن‌های سینمایی مراجعه کنند.
هر روز که از جشنواره می‌گذرد استقبال مردمی نیز بیشتر می‌شود و کودکان اصفهانی با پدیده سینما آشنایی بیشتری پیدا می‌کنند.
امروز نیز اکران‌ فیلم‌ها در سالن چهارسوق پردیس سینمایی چهارباغ با خود حواشی خاصی را داشت که شاید کمتر از دیروز بود اما همراهی چند حاشیه در این سینما هم‌چنان به چشم می‌خورد، از حواشی دیگر اعلام سئانس فوق‌العاده فیلم "شکلاتی" بود که از طریق بلندگو اعلام شد و برای حاضرین نیز عجیب بود.
وجود همهمه در این سینما نیز از حواشی و نکات قابل تأملی بود که باید مدیریت می‌شد.
امروز نیز خانواده‌ها و کودکان اصفهانی در سینما پردیس چهارباغ سالن چهارسوق ساعت 17:30 از بخش مسابقه آثار بلند داستانی سینمای ایران، فیلم آگوست از احمد زائری، محمد اسفندیاری، ساعت 20 فیلم روسی "سلوک قهرمان" از مکسیم فدو و ساعت 22:30 "راز پروانه‌ها" از علی تنهایی به نمایش گذاشته را تماشا کردند.
بین آثار این سالن، فیلم "آگوست" که یاد کودکان سوری می‌کند و حول محور جنگ است. این فیلم 3 اپیزود دارد. فیلم با وجود اینکه ادبیات داستانی بلند بود ولی هم زبان فیلم انگلیسی بوده هم با زیرنویس همراه بود و هم ادبیات نسبتاً سنگینی برای این رده سنی و درعین حال می‌توان گفت نه برای کودک و نوجوان ساخته شده بود و نه درباره کودک و نوجوان بود.
می‌توان گفت سالن چهارسوق کامل پر شده بود اما اغلب تماشاگران بزرگسال بودند تا کودکان، که این نیز جای تأمل دارد.
فیلم «راز پروانه‌ها» نیز به‌کارگردانی علی تنهایی درباره حشره‌ای به‌نام قهوه‌ای است که آرزو دارد تبدیل به پروانه شود زیرا به‌هرحال پروانه شدن در دنیای حشره‌ها به‌معنای کمال است بنابراین شخصیت اصلی این قصه هم دوست دارد تبدیل به پروانه شود.
در واقع این اثر روایت‌گر شخصیت اصلی داستان با نام قهوه‌ای است که برای رسیدن به آرزوی خود یعنی پروانه شدن و پرواز راهی سفری پرمخاطره می‌شود.
به گزارش تسنیم، سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از 9 تا 15 تیرماه در اصفهان در حال برگزاری است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها