شکایت «پدیده» از رسانه‌ها با عملکرد آن تناقض دارد

کد خبر: 860612

مدیر مسئول پیشین سایت فردا درباره شکایت شرکت پدیده از وی گفت: جالب اینکه در دوره آقای پهلوان مدیرعامل وقت پدیده که الان در بازداشت هستند، شکایت علیه بنده و دیگر رسانه‌ها مطرح شده است.

شکایت «پدیده» از رسانه‌ها با عملکرد آن تناقض دارد

خبرگزاری فارس: «سجاد نوروزی» فعال فرهنگی و پژوهشگر فلسفه سیاسی، گفت: همانگونه که همه مطلعند شرکت پدیده اوایل دهه ۹۰ دچار یکسری مشکلات جدی شد که منجر به ورود سیستم قضایی کشور و صدور احکام و بازداشت‌ها، اتخاذ یکسری راهکار‌ها برای حفظ پول سرمایه‌گذاران و حفظ پول مردمی شد که بالاخره در این مجموعه سرمایه گذاری کرده بودند.

وی ادامه داد: این شرکت غیر از بخش سهام در ملک‌سازی و ساخت مجتمع‌های تفریحی هم ورود کرده بود که به اذعان مقامات قضایی و مسئولین دولتی خراسان گروه پدیده فاقد رویه‌های حقوقی و قانونی لازم بوده است. نهایتا پس از التهابات اجتماعی که در مشهد رخ داد، مدیر عامل وقت پدیده بازداشت شد و این روند با مجوز شورای عالی امنیت ملی در مسیر دیگری افتاد و مدیر عامل و هیئت مدیره جدیدی سر کار آمدند.

نوروزی ادامه داد: در همان دوران شرکت پدیده، علیه رسانه‌هایی که به این ماجرا ورود کرده بودند اقامه دعوی می‌کند و در محاکم قضایی شکایت می‌کند. اکنون بعد از گذشت ۵ سال مشخص شده صحبت‌هایی که رسانه‌ها به آن پرداخته بودند همگی حقیقت داشته و بازداشت مدیرعامل پدیده و وضعیت فعلی این شرکت گواه بر صحت این مطلب است.

وی در ادامه بیان داشت: به طور مشخص شکایتی از اینجانب تنظیم شده و هم اکنون در حال پیگیری است. این شکایت مربوط به زمانی است که بنده در سایت «فردا» مسئولیت داشتم. محتوای این شکایت درباره نحوه ساخت و ساز و اعتراض‌های مقامات دولتی سازمان نسبت به عملکرد غیر قانونی پدیده بوده و این گزارش حاوی انعکاس صحبت‌های مسئولین دولتی استان خراسان رضوی در حوزه‌های مسکن و شهرسازی و استانداری و ... است.

مدیر مسئول پیشین سایت فردا در همین زمینه افزود: نکته جالب توجه این است که این شکایت در دوره آقای پهلوان مدیر عامل وقت پدیده که الان بازداشت هستند، علیه بنده و دیگر رسانه‌ها مطرح می‌شود و او به همان موارد اتهامی که دادستان کل کشور برای بازداشت او اعلام کرده و رسانه‌ها به آن پرداخته بودند که شامل: ساخت و ساز غیرقانونی، تبلیغات غیرقانونی و فروش سهام به صورت غیر قانونی، بوده است بازداشت شده است.

وی مدعی شد: در حال حاضر شرکت پدیده که باید تمامی همت خود را بر اصلاح روند‌های قبلی بگذارد، طبق مجوز‌هایی که شورای عالی امنیت ملی داده باید ایراد‌های قانونی و حقوقی خود را برطرف کند تا سود و اصل پول سپرده گذاران پدیده حفظ شود، اما با کمال تعجب مدیر عامل جدید این شرکت به دنبال پیگیری شکایت‌های آقای پهلوان از رسانه‌ها هستند! و این یک تناقض جدی است. در همان سال‌ها ماجرای پدیده کل کشور را درگیر کرد، انرژی وزیر کشور، دادستان کل کشور، نهاد‌های حاکمیتی در خراسان مصروف این شد که این مسئله حل شده و پول مردم حفظ شود. شاید بتوان گفت: پدیده آغازگر التهابی بود که ما تحت عنوان صندوق‌های اعتباری و موسسات مالی و اعتباری در کشور شاهد بودیم و نقطه شروعش از همین پدیده بود.

این فعال فرهنگی و پژوهشگر فلسفه سیاسی در ادامه بیان داشت: همان زمان کل کشور درگیر این شدند که این مسئله حل شود و الان شرکت پدیده به دنبال این است که شکایت‌های آقای پهلوان را از رسانه‌ها پیگیری کند. این تناقض چطور قابل حل است؟ چگونه است که باید کل حاکمیت درگیر اصلاح رویه‌ای شود و همه متفق القول از پدیده به عنوان معضلی ملی یاد کردند و از مجوز خاص شورای عالی امنیت ملی برای حل این موضوع صحبت کردند. اما بعد از این همه انرژی و توانی که برای حل این معضل گذاشته شد الان این شرکت طلبکار است! انگار نه انگار که هیچ اتفاقی افتاده و ما با شرکتی با پیشینه شیک و تمیز عاری از هیچ مشکلی مواجهیم و من فردا باید بروم دادگاه و جواب بدهم که چرا گفتم پدیده ساخت و ساز غیرقانونی داشته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها