این قفل کوچک شما را نجات می‌دهد

کد خبر: 625852

امروزه ابزارهای پوشیدنی هوشمند بسیاری برای ایمنی افرادی که نیاز به کمک اعم از پزشکی دارند ساخته شده است اما بسیاری از این ابزارها به نوعی طراحی شده‌اند که وقتی کاربر در زمان‌های خاص مانند نیمه شب به کمک نیاز دارد به دلیل خواب بودن کاربرهایی که در فهرست امداد‌رسانی فرد قرار دارند در عمل کارایی این وسایل پوشیدنی زیر سؤال می رود.

روزنامه ایران: امروزه ابزارهای پوشیدنی هوشمند بسیاری برای ایمنی افرادی که نیاز به کمک اعم از پزشکی دارند ساخته شده است اما بسیاری از این ابزارها به نوعی طراحی شده‌اند که وقتی کاربر در زمان‌های خاص مانند نیمه شب به کمک نیاز دارد به دلیل خواب بودن کاربرهایی که در فهرست امداد‌رسانی فرد قرار دارند در عمل کارایی این وسایل پوشیدنی زیر سؤال می رود.
به همین علت بتازگی یک شرکت امریکایی دستگاه کوچک هوشمندی ساخته است که به صورت شبانه روزی و در 7 روزهفته با مراکز پلیس و اورژانس محل اقامت کاربر ارتباط دارد. کاربر در زمان نیاز به کمک، می‌تواند با فشردن دکمه وسط این ابزار کوچک یا بوسیله صحبت کردن وضعیت اضطراری خود را به اورژانس یا پلیس اطلاع دهد تا به کمک وی بشتابند.نام این دستگاه کوچک که وزن آن دو گرم و اندازه‌اش به اندازه یک سکه کوچک است، « Ripple» نام دارد و به شکل قفل کوچکی ساخته شده است.
این دستگاه کوچک هشدار دهنده دارای اپلیکیشنی است که روی تلفن همراه کاربر نصب می‌شود و باید کاربر اطلاعات فیزیکی، پزشکی، آلرژی، داروهای مصرفی و... را در پروفایل خود به همراه عکسی قرار دهد تا به محض ارتباط با مرکز فوریت‌های پزشکی یا پلیس اطلاعات فرد به آن مراکز ارسال شود تا کمک‌رسانی سریع تر انجام بگیرد.این دستگاه ضد آب است و براحتی به هر جایی که کاربر دوست داشته باشد متصل می‌شود. باتری آن نیاز به شارژ نداشته و عمری در حدود 6 ماه دارد که بعد از اتمام، باید باتری نو را جایگزین کرد. گفتنی است این ابزار هوشمند فعلاً تنها در امریکا قابل دسترس است ولی قرار است از بهار در دسترس همگان قرار گیرد. قیمت آن 129 دلار تعیین شده است که کاربر برای پشتیبانی مراکز فوریتی باید ماهانه 10 دلار نیز پرداخت کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها