برف بهاری برخی نقاط در ورزقان را سفیدپوش کرد

کد خبر: 1221117

بارش نیم متری برف در بیست و پنجمین روز از ماه دوم فصل بهار عشایر در ییلاقات دامنه‌های سبلان را غافلگیر کرد.

برف بهاری برخی نقاط در ورزقان را سفیدپوش کرد

عشایر مغان که به دلیل خشکسالی کوچ بهاره خود به دامنه‌های سبلان را پیش از موعد آغاز کرده بودند با بارش این حجم از برف با مشکلات زیادی روبرو شدند.

هم‌اکنون بسیاری از راه‌های دسترسی به این عشایر مسدود شده و عشایر در تامین علوفه‌های دام با بحران جدی روبرو هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار مشگین‌شهر صبح دوشنبه با حضور در ییلاقات دامنه‌های سبلان در جریان مشکلات عشایر قرار گرفت.

ابراهیم کرامت در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: امدادرسانی به عشایر و تامین علوفه‌های دامی در برخی از مسیرها آغاز شده و برای حل مشکلات عشایر در مناطق سخت‌گذر و صعب‌العبور نیازمند امداد هوایی هستیم.

وی افزود: اعضای ستاد بحران این شهرستان از دیشب به صورت آماده‌باش درآمده و برای امدادرسانی به عشایر گرفتار در برف و رفع بحران پیش آمده تلاش می‌کنند.

به گزارش ایرنا ، به علت خشکسالی‌های شدید در قشلاقات و کمبود آب و علوفه عشایر استان اردبیل اجبارا برای چرای دام‌های خود به ییلاقات کوچ کردند.

در آخرین روزهای اردیبهشت ماه ، بارش شدید باران و برف از روز گذشته در مناطق مختلف استان اردبیل آغاز شده و در حال حاضر در ارتفاعات و برف مسیرهای ارتباطی اردبیل - سرعین ، اردبیل- سراب ، اردبیل - سرچم (محدوده بودالالو) و جاده خلخال - اسالم بارش برف گزارش شده است.

به گفته آیدین هاشمی ، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ، در حال حاضر تردد در مسیرهای ارتباطی این استان عادی و روان است و تنها در مسیرهای خلخال - اسالم و خلخال - پونل ترد با زنجیرچرخ امکان پذیر است.

 

حجم ویدیو: 480.78K | مدت زمان ویدیو: 00:00:10 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها