قزوه: در معرفی شاعران شهید غفلت کردیم

کد خبر: 573056

علیرضا قزوه گفت: بعد از ۳۱ سال، کتاب شعر شهید صفاری به صورت خصوصی به همت خانواده این شهید به چاپ رسید و می‌توان گفت در زمینه معرفی شاعران شهید غفلت کرده‌ایم.

خبرگزاری ایسنا: این شاعر در حاشیه مراسم معرفی و رونمایی کتاب «شاعری در دیار خویش غریب» شهید ماشاالله صفاری (از اولین شاعران دوران دفاع مقدس) که با حضور کارشناسان شعر و ادب خراسان‌رضوی در محل مجتمع فرهنگی هنری امام‌رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: اگر شهدا را به فراموشی می‌سپاریم، اما اشعار و آرمان‌های آن‌ها را از یاد نبریم و به معرفی هرچه بیشتر این آثار بپردازیم.
وی ادامه داد: کتابی تحت عنوان شاعران شهید توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران به چاپ رسیده و خودم نیز آثار این شاعران شهید را در کتاب یادهای سبز عرضه کردم اما این اقدامات کفایت نمی‌کند.
قزوه خاطرنشان کرد: شهید ماشاالله صفاری و شهید حسین ارسلان هر دو از شاعران شهرستان سیرجان بودند که با هم در آذر ۶۲ به شهادت رسیدند.
او اظهار کرد: شهید ماشاالله صفاری از اولین شاعران شهید دوران دفاع مقدس است و امیدواریم از این کتاب در استان تهران، کرمان و شهرستان سیرجان توسط حوزه هنری و بسیج هنرمندان رونمایی شود.
این شاعر تصریح کرد: از شاعران شهید دیگر می‌توان به شهید فیروزی، شهید زارعی، نصرالله مردانی، محمدخلیل جمالی و سیدحسن حسینی اشاره کرد که علاوه بر حضور پررنگی که در جنگ داشتند، در جهت ترویج ادبیات جنگ نیز تلاش‌های شایان توجهی می‌کردند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها