رحمتی و مرفاوی به استقلال رسیدند/جدول

کد خبر: 398125

هفته بیستم لیگ برتر درحالی از فردا یکشنبه آغاز و 6 روز به طول می‌انجامد که استقلال مقابل پیکان به میدان می‌رود، تیمی که هدایت آن برعهده سرمربی پیشین استقلال بوده و رحمتی هم دروازه‌بان آن است.

مهر: هفته بیستم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از عصر فردا یکشنبه با برگزاری دو دیدار آغاز می‌شود که دو تیم بالای جدولی استقلال و نفت در خانه به فکر رسیدن به صدر جدول هستند، هرچند این عنوان موقتی است اما می‌تواند با کمک سپاهان، قطعی هم شود. دیدارهایی که در زیر به آنها اشاره می‌شود:

نفت تهران - سایپا البرز تبدیل شکست به تساوی با 10 بازیکن در اصفهان، هرچند نتیجه خوبی برای شاگردان علیرضا منصوریان بود اما این نتیجه با توجه به پیروزی فولاد در دربی اهواز، سقوط نفتی‌های پایتخت نشین از صدر به رده دوم جدول را رقم زد.

چهار روز پس از آن تساوی، نفت تهران در ورزشگاه خانگی میزبان سایپا است و اگر بتواند در این بازی به پیروزی دست یابد، دوباره صدرجدول را از فولاد پس می‌گیرد. هرچند این صدرنشینی موقت است اما با توجه به اینکه فولاد در این هفته میزبان سپاهان اصفهان بوده و ممکن است در آن بازی سخت امتیاز از دست بدهد، نفتی‌ها با گرفتن 3 امتیاز از سایپا، در پایان دیدارهای این هفته، دوباره صدرنشین می‌شوند.

البته تساوی یا باخت شاید نماینده ایران در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را به رده پنجم هم بفرستد، به همین دلیل نفتی‌ها با هدف پیروزی در این مسابقه به میدان می‌روند، هرچند سایپا هم حریفی ساده‌ای نیست و برای جبران شکست خانگی هفته پیش برابر استقلال، به فکر موفقیت در این مسابقه است.

شاگردان مجید جلالی که با باخت در بازی گذشته، رده ششم را از دست داده و از مدعیان بالای جدول هم فاصله گرفتند، به امتیاز کامل این بازی نیاز دارند زیرا در صورت ناکامی، شاید هفته بیستم را با سقوط به نیمه پائین جدول به پایان برسانند.

استقلال تهران - پیکان تهران این بازی از دو نظر قابل اهمیت است، یکی بعد نتیجه و دیگری حضور نفرات خاص روی نیمکت و ترکیب دو تیم. استقلال میزبان این بازی، بعد از دو پیروزی متوالی در لیگ برتر، امروز به رده سوم رسیده و امیدوار است با کسب سومین برد پشت سر هم، موقتا به صدرجدول صعود کند.

استقلال در این بازی رودروی تیمی قرار می‌گیرد که سرمربی آن صمد مرفاوی است، دستیار پیشین قلعه‌نویی و سرمربی قبلی استقلال. همچنین درون دروازه آنها سیدمهدی رحمتی ایستاده که در ابتای فصل به خاطر اختلاف با قلعه‌نویی، از استقلال جدا شد و به پیکان پیوست. ساموئل هافبک فصل پیش استقلال هم در خط میانی پیکان بازی می‌کند و همه این مسائل حساسیت‌های این بازی را افزایش داده است. در کنار این بازیکنان باید به احمد جمشیدیان و سیاوش اکبرپور بازیکنان فصل گذشته استقلال هم اشاره کرد که این فصل در ترکیب پیکان هستند و مصاحبه‌های آنها علیه کادر فنی و سرمربی استقلال، به حساسیت‌های این بازی می‌افزای.

تیم پیکان هفته پیش سومین تساوی متوالی خود در لیگ برتر را مقابل گسترش فولاد تجربه کرد، تیمی که آخرین بار در هفته دوازدهم طعم پیروزی را چشیده است. پیکانی‌ها برای فرار از وضعیت فعلی و خطر سقوط به رده پائین‌تر از یازدهمی، نباید در این بازی امتیاز از دست بدهد.

حال باید دید در این بازی استقلال با کسب سومین مساوی متوالی، روزهای خوبش را ادامه می‌دهد و یا پیکان با بردن استقلال، وضعیت بهتری را با کادرفنی جدیدش تجربه خواهد کرد، کادری که هنوز با پیکان پیروز نشده است.

برنامه کامل دیدارهای هفته بیستم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است: یکشنبه - نوزدهم بهمن‌ماه * نفت تهران - سایپا البرز، ساعت 15:30، ورزشگاه تختی تهران * استقلال تهران - پیکان تهران، ساعت 17:10، ورزشگاه آزادی

پنجشنبه - بیست و سوم بهمن‌ماه * ملوان بندرانزلی - راه‌آهن تهران، ساعت 14:30، ورزشگاه تختی انزلی * گسترش فولاد تبریز - نفت مسجد سلیمان، ساعت 14:30، ورزشگاه اختصاصی گسترش

جمعه - بیست و چهارم بهمن‌ماه * پدیده مشهد - پرسپولیس تهران، ساعت 15، ورزشگاه ثامن مشهد * صبای قم - تراکتورسازی تبریز، ساعت 15:30، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم * فولاد خوزستان - سپاهان اصفهان، 17:30، ورزشگاه تختی اهواز

شنبه - بیست و پنجم بهمن‌ماه * ذوب‌آهن اصفهان - استقلال خوزستان، ساعت 15:30، ورزشگاه فولادشهر

جدول آقای گل لیگ: ۱۲ گل: لوسيانو ادينهو (تراکتورسازی)

۱۰ گل: سجاد شهباززاده (استقلال)

۷ گل: اميد ابراهيمی (استقلال)، محمدرضا خلعتبری (سپاهان) و سروش رفيعی (فولاد)

۶ گل: محسن دلير (تراکتورسازی)، مهدی شريفی (سپاهان)، محسن يوسفی (ملوان) و مسعود حسن‌زاده (ذوب‌آهن)

۵ گل: مارکو اورليو آيوبل و ايوب کلانتری (صبای قم)، رضا عنايتی (پديده - استقلال)، ميثم مجيدی (استقلال خوزستان)، محمد عباس‌زاده (پرسپوليس)، ميلاد ميداوودی (سايپا) و غلامرضا رضايی (نفت تهران)

جدول رده‌بندی لیگ برتر در پایان هفته نوزدهم

نام تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل‌ امتیاز
۱ فولاد خوزستان ۱۹ ۱۱ ۴ ۴ ۲۳ ۱۲ ۱۱ ۳۷
۲ نفت تهران ۱۹ ۹ ۸ ۲ ۲۶ ۱۵ ۱۱ ۳۵
۳ استقلال تهران ۱۹ ۱۰ ۴ ۵ ۳۲ ۲۳ ۹ ۳۴
۴ سپاهان اصفهان ۱۹ ۹ ۷ ۳ ۲۸ ۱۹ ۹ ۳۴
۵ تراکتورسازی تبریز ۱۹ ۹ ۵ ۵ ۳۳ ۲۳ ۱۰ ۳۲
۶ ذوب‌آهن اصفهان ۱۹ ۷ ۶ ۶ ۲۴ ۱۸ ۶ ۲۷
۷ سایپا البرز ۱۹ ۷ ۶ ۶ ۲۰ ۱۶ ۴ ۲۷
۸ صبای قم ۱۹ ۶ ۷ ۶ ۱۹ ۲۱ ۲- ۲۵
۹ پدیده مشهد ۱۹ ۵ ۹ ۵ ۱۹ ۱۸ ۱ ۲۴
۱۰ پرسپولیس ۱۹ ۶ ۴ ۹ ۱۹ ۲۳ ۴- ۲۲
۱۱ پیکان تهران ۱۹ ۴ ۸ ۷ ۱۰ ۱۶ ۶- ۲۰
۱۲ استقلال خوزستان ۱۹ ۳ ۱۰ ۶ ۲۳ ۲۷ ۴- ۱۹
۱۳ نفت مسجدسلیمان ۱۹ ۳ ۹ ۷ ۱۲ ۲۳ ۱۱- ۱۸
۱۴ گسترش فولاد ۱۹ ۳ ۸ ۸ ۱۹ ۲۹ ۱۰- ۱۷
۱۵ راه‌آهن تهران ۱۹ ۴ ۴ ۱۱ ۱۵ ۳۰ ۱۵- ۱۶
۱۶ ملوان بندرانزلی ۱۹ ۲ ۹ ۸ ۱۴ ۲۳ ۹- ۱۵
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها