۹۵ درصد راهنمایان گردشگری سلامت مجوز ندارند

کد خبر: 1192162

رئیس جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت ایران گفت: ۹۵ درصد راهنمایان گردشگری مجوز ندارند و تنها پنج درصد از افراد شرایط استاندارد وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی را برای دریافت مجوز مزبور دارا هستند.

۹۵ درصد راهنمایان گردشگری سلامت مجوز ندارند

حسین نیکونام در خصوص وضعیت کیفی لیدرهای گردشگری سلامت در مشهد اظهار کرد: در مشهد ۶۰۰۰ لیدر گردشگری سلامت فعالیت دارند که ۲۵۰۰ نفر از آنان به صورت جدی و مابقی به صورت جزئی و فصلی فعالیت می‌کنند. تعداد لیدرها نسبت به ۲ سال اول کرونا ۱۰۰ درصد و نسبت به نیمه اول سال ۹۸، ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ۹۵ درصد لیدرها کارت و پروانه‌ای ندارند. تنها پنج درصدشان شرایط استاندارد مانند تسلط به زبان، داشتن مدرک کارشناسی، نداشتن سوءپیشینه و اعتیاد را دارند که برای آن‌ها به عنوان تورلیدر پروانه صادر شده اما تعدادشان بسیار کم است.

نیکونام با بیان اینکه متاسفانه عامل افزایش ۲ تا سه برابری هزینه درمان، راهنمایان گردشگری گردشگری سلامت هستند، عنوان کرد: درآمد این لیدرها به تسلط آن‌ها به زبان، روابط عمومی و تیپ ظاهری بستگی دارد. تعداد معدودی از آنان بسیار پرکار بوده و بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون درآمد دارند. دریافتی برخی نیز بین ۲ تا سه میلیون تومان است. این لیدرها به طور میانگین از ۱۰ تا ۷۰ درصد هزینه یک عمل را دریافت می‌کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها