چرا استانبول برای زندگی مناسب است؟

کد خبر: 1119220

استانبول، بزرگترین شهر ترکیه یکی از بهترین شهرهایی است که می‌توان برای سکونت و زندگی آن را انتخاب کرد. شهر استانبول به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی مناسب و اقتصادی که بهتر از اکثر شهرهای ایران است، توانسته جایگاه مناسبی را در بین ایرانیان، روس‌ها، عرب‌ها و ... پیدا کند. اجرای پروژه‌های لوکس ساختمانی در کنار قیمت مناسب، بسیاری از افراد را جذب خرید خانه و ملک در استانبول کرده است. از طرف دیگر، یکی از دلایلی که استانبول را از مابقی شهرها جدا می‌کند، وجود دانشگاه‌های دولتی و خصوصی تراز اول در این شهر می‌باشد. با ما همراه باشید تا این موارد را بررسی کنیم.

آب و هوای استانبول

استانبول شهر بزرگی است و به دلیل وسعت زیاد شاهد آب و هوای متفاوتی در آن هستیم. یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید قبل از سفر به استانبول مد نظر داشته باشید، آب و هوای استانبول می‌باشد. بهترین زمان سفر به استانبول در فصل بهار و تابستان است. اگر شما قصد خرید ملک در استانبول را دارید، بهتر است در این زمان‌ها به این شهر سفر کنید. برای دانشجویان نیز فصل تابستان بهترین زمانی است که می‌خواهند برای اولین بار در ترکیه حضور یابند.

شرایط خرید ملک در استانبول

شرایط جدید ملکی کشور ترکیه به گونه‌ای است که اکثر افراد تمایل به خرید ملک در این کشور را دارند. یکی از بزرگترین دلایلی که افراد به دنبال خرید ملک در استانبول هستند، قیمت مناسب این پروژه‌ها می باشد. خریداران ملک در ترکیه به چند دسته تقسیم می‌شوند:

  1. کسانی که به قصد مهاجرت و گرفتن پاسپورت ترکیه اقدام به خرید ملک در استانبول می‌کنند.
  2. کسانی که با دید سرمایه گذاری ملک خریداری می‌کنند.
  3. کسانی که برای ادامه تحصیل به ترکیه مهاجرت کرده‌اند و نیاز به یک ملک و آپارتمان برای سکونت دارند.

اگر شما نیز به دنبال سایت خرید خانه در استانبول هستید، می‌توانید با مراجعه به مرکز فروش پروژه‌های ساختمانی در ترکیه، خرید خود را انجام دهید. یا از سایت‌هایی مثل sahibinden برای یافتن ملک مناسب خود اقدام کنید.

دانشگاه‌های ترکیه

سطح علمی اکثر دانشگاه‌های ترکیه بسیار بالا بوده و بخاطر پیمان بولونیا، این دانشگاه‌ها این امکان را فراهم کرده‌اند که دانشجو بتواند به مدت یکسال در دانشگاه‌های اروپایی و کانادایی تحصیل نماید. دانشگاه‌های ترکیه به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند که هرکدام مزایای خود را دارند. برخلاف دانشگاه‌های ایران که اختلاف زیادی بین دانشگاه‌های تراز اول و دانشگاه‌هایی که در شهرستان‌ها وجود دارد، مشاهده می‌شود، دانشگاه‌های خصوصی و دولتی استانبول اکثرا در یک سطح علمی بوده و تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند.

در بین این دانشگاه‌ها، برخی مورد تایید وزرات بهداشت و درمان هستند و برخی دیگر نتوانسته‌اند تا به امروز این مچور را دریافت نمایند. تحصیل در دانشگاه‌های مورد تایید بدان معناست که شما می‌توانید بعد از اتمام تحصیل به کشور برگشته و مشغول به کار شوید.

در ادامه لیستی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه را برای شما آورده‌ایم:

  1. دانشگاه

    نیشانتاشی
  2. دانشگاه اطلس استانبول
  3. دانشگاه استانبول
  4. دانشگاه اوکان استانبول
  5. دانشگاه حاجت تپه
  6. دانشگاه یدی تپه
  7. دانشگاه بیرونی
  8. دانشگاه بیلگی
  9. دانشگاه باشکنت
  10. دانشگاه بیکنت

تمامی دانشگاه‌های بالا، از بهترین دانشگاه‌های شهر استانبول می‌باشند. این دانشگاه‌ها سطح علمی بالایی دارند و بیشتر دانشجویان برای تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، مهندسی، حقوق، بازیگری و ... وارد این دانشگاه‌ها می‌شوند. از بین دانشگاه‌های خصوصی نیز دانشگاه های مورد تایید وجود دارد و تمامی دانشگاه‌های مورد تایید مختص به دانشگاه‌های دولتی نیست. به عنوان مثال دانشگاه یدی تپه با اینکه یک دانشگاه خصوصی است اما مورد تایید وزارت بهداشت و درمان نیز می‌باشد.

هزینه‌های زندگی در استانبول

به نسبت سایر شهرهای ترکیه، استانبول شهر گران‌تری است. هزینه‌های خوراک، پوشاک، حمل و نقل و ... در استانبول نسبتا زیاد است. برای اینکه شما بتوانید در استانبول زندگی کنید نیاز است تا درآمدی بین 5 تا 7 هزار لیر به صورت ماهیانه درآمد داشته باشید. البته باید بگوییم که درآمدها در استانبول نیز بالا می‌باشد  و حداقل حقوق بدون اضافه کاری برابر با 4800 لیر شده است. یعنی بیشتر افرادی که در استانبول مشغول به کار هستند از سطح رفاهی خوبی برخوارد می‌باشند.

هزینه اجاره خانه در استانبول با توجه به موقعیت جغرافیایی متفاوت است. اما به طور میانگین برای اجاره یک واحد آپارتمانی دوخواب در مرکز شهر باید حداقل 3000 لیر را در نظر داشته باشید.

هزینه خورد و خوراک نیز به صورت زیر می‌باشد:

  • یک بطری شیر: 6.7 لیر
  • نان 500 گرمی: 3.4 لیر
  • برنج سفید کیلویی: 13 لیر
  • سیب یک کیلو:7.5 لیر

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها