دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

اسم رمز؛ شاسی بلند

کد خبر: 1219630

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

اسم رمز؛ شاسی بلند

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

 

هواپیمای چارتر برای فعالان رسانه‌ای با پول تجزیه‌طلب‌ها

شنیده‌ها حاکی از این است که یک کاروان از فعالان رسانه‌ای و سیاسی و فرهنگی ایرانی، پس فردا با هواپیمای چارتر اختصاصی عازم اربیل برای تجدید دیدار با مسعود بارزانی به بهانه افتتاح موزه کردستان‌شناسی است.

روزنامه جوان با اشاره به این خبر نوشته: رسمیت بخشی به اقلیم کردستان عراق و نادیده گرفتن کارشکنی‌ها و اقدامات ضدایرانی مقامات آن علیه ایران اولین پیام چنین حضور و چنین سفری است. بارزانی در اغتشاشات پاییز گذشته در ایران، فعال‌ترین جریان براندازی افراطی را علیه ایران هدایت کرد. هواپیمای چارتر برای افرادی خاص به مقصد منطقه‌ای که به عنوان لانه جاسوسی رژیم غاصب صهیونیستی علیه امنیت ملی ایران محسوب می‌شود، چه معنایی دارد؟ اقلیم کردستان منطقه‌ای در حدی با رژیم جعلی اسرائیل همسو شده است که می‌توان از آنجا به کردائیل نام برد! گفته شده هر مدعوی بدون استثنا با بارزانی و مهره‌های امنیتی وابسته به رژیم صهیونیستی در شمال عراق دیدار می‌کند و طبعاً همگی با هدایایی که دریافت می‌کنند، نمک‌گیر می‌شوند. آنگاه انتطار داریم جریان برانداز در کشور تقویت نشود؟! بارزانی پس از فروپاشی رفراندوم کینه جمهوری اسلامی را به دل گرفت و حتی پس از شهادت حاج قاسم که به اعتراف دوست و دشمن ناجی اربیل از دست داعش بود پیام تسلیتی نفرستاد، فقط نیچروان بارزانی نخست‌وزیر وقت پیام کوتاهی با لفظ مرحوم به کنسولگری ایران در اربیل ارسال کرد. طبعاً یارکشی از داخل ایران، حتی در حد یک کاروان، برای او یک موفقیت محسوب می‌شود.

 

حسین شریعتمداری: مبلغ تخلفات مدیران دولت روحانی بهای چندهزار شاسی بلند است؟/ برخی عزیزان انقلابی درپی آب به سوی سرآب رفتند

کارنامه سلامت اقتصادی برخی اصلاح‌طلبان و حامیان دولت سابق آنقدر سیاه است که نمایش مبارزه با فساد از سوی آنها برای کسی باورپذیر نیست.

مدیرمسئول روزنامه کیهان در این باره نوشته: برای پی بردن به میزان صداقت برخی از مدعیان اصلاحات و این که مبارزه با فساد در قاموس آنها غریبه است، فقط به یک نمونه از ده‌ها و بلکه صدها نمونه مشابه دیگر ‌اشاره می‌کنیم و آن این که؛ میزان تخلف مدیران بانک مرکزی در دولت آقای روحانی که همین دو روز قبل محاکمه آنها به پایان رسید مبلغ کلان ۶۴۰۰ میلیارد تومان بوده است. (تاکید می‌شود که تخلف و نه اختلاس. دقیقاً مانند واگذاری بدون نوبت شاسی بلندها که در صورت صحت تخلف بوده است‌.) مبلغ تخلف شده مدیران بانک مرکزی در دولت آقای روحانی بهای چند هزار دستگاه از همین خودروهای شاسی بلند است. از دشمنان بیرونی و دنباله‌های داخلی آنها که نتانیاهو آنها را «‌بزرگ‌ترین سرمایه اسرائیل در ایران‌»! می‌دانست و می‌داند‌، غیر از دشمنی و کینه‌توزی علیه ایران اسلامی و مردم این مرز و بوم انتظاری نمی‌رود ولی متاسفانه در مواردی - هرچند ‌اندک و کم‌شمار- شاهد ورود تمام‌قد برخی از نیروهای انقلابی از مجلسیان و دولتیان به ماجرای یاد شده هستیم که با کم‌توجهی به مسائل اصلی همراه است! رهبر معظم انقلاب بارها و از جمله همین دو هفته قبل به خطر حاشیه‌‌سازی و تبعات سوء آن ‌اشاره کردند. بعید نیست برخی از عزیزان انقلابی در مجلس و دولت، درپی آب به سوی سرآب بروند یا رفته باشند.

 

صبح نو: چه کسی جوابگوی تخریب ها و وحدت‌شکنی است؟

پس از استیضاح فاطمی‌امین، رسانه‌های دولتی پروژه وحدت شکنانه ای را علیه مجلس آغاز کردند؛ گرفتن خودروهای شاسی‌بلند لوکس توسط قاطبه نمایندگان مجلس. این ادعا که بعدا توسط خود رسانه‌های دولتی پس گرفته شد، ضربه سختی به اعتبار آنها وارد کرد.

روزنامه صبح نو در این ارتباط نوشته: درویشیان،‌بازرس ویژه رئیس‌جمهور بعد از چند روز که مصاحبه به صورت عمده منتشر شده و بازتاب‌های مختلفی را در کشور به همراه داشته، تکذیب کرده و اساسا موضوع را به طور کلی منکر شد. جدا از همه شواهدی در اثبات تخریب سازمان دهی شده علیه مجلس در موضوع روشن شده است، به گزارش اخیر خبرگزاری صدا و سیما اشاره کنیم که در آن نزدیک به 244 نفر از نمایندگان به صراحت اعلام کرده‌اند که خارج از نوبت خودرو دریافت نکرده‌اند. انتشار این لیست به خوبی این مسأله را ثابت می‌کند که بهتر بود ارگان‌های رسانه‌ای دولت به جای زیرسوال بردن مجلس، تنها برای یک استیضاح که حق قانونی مجلس بود، سعی و تلاش خود را برای کمک‌رسانی به دولت در اجرای مطالبات مردم متمرکز می کرد تا وضعیت اقتصادی برای مردم اندکی بهتر شود و نیازی به ورود مجلس برای استیضاح وزیر ناکارآمد نباشد. موضوعی که البته با آستانه پایین تحمل دولت به چالش اساسی برای دولت و نظام مبدل شد و حالا پس از مشخص شدن تهمت‌هایی که به مجلس زده شده است، معلوم نیست چه کسی جوابگوی این تخریب ها و زیرسوال رفتن شأن مجلس خواهد بود.

 

رسالت: اتحاد قوا تعیین‌کننده نتیجه نهایی جنگ نرم است/ غفلت کنیم ضربه می‌خوریم

عملیات رسانه‌ای عجیبی که پس از رای آوردن استیضاح فاطمی‌امین علیه مجلس به راه افتاد موجب بروز نگرانی‌هایی شده مبنی بر اینکه چطور کسانی حاضرند به‌خاطر تلافی‌جویی و تسویه حساب سیاسی در مسیر دلخواه بدخواهان ایران حرکت کنند.

روزنامه رسالت در این ارتباط نوشته: اتحاد و ائتلاف و همبستگی جریان انقلابی که به همبستگی ملی و اتحاد ملی سرریز می‌شود، در برابر توطئه‌های آمریکا یک اصل و وظیفه الهی و انقلابی است. آمریکایی‌ها می‌خواهند ما را از درون متلاشی کنند. یک جریان منحط، مأمور و گاهی غافل در داخل دشمنان را یاری می‌کند. سهم اصلاح‌طلبان و اعتدالیون اگر از اپوزیسیون داخل و خارج بیشتر نباشد کمتر نیست. امسال سال انتخابات است. فرصتی است برای تحکیم پایه‌های جمهوریت و تعظیم شعائر الهی و اسلامی، اگر غفلت کنیم ضربه می‌خوریم. نیروهای انقلاب باید به فکر تجمیع و تحکیم قوت و قدرت خود برای رویارویی با توطئه‌های غرب باشند. ادبیات گفت‌وگو و تعامل بین قوا گاهی حاشیه‌ساز می شود. دشمن از همدلی و اتحاد قوا عصبانی است. دنبال شکافی بین قوا می‌گردد تا بساط تفرقه‌افکنی و نفرت‌آفرینی و دو‌به‌همزنی خود را پهن کند. در جنگ‌شناختی اتحاد دولت و ملت از یک سو و اتحاد قوا از سوی دیگر تعیین‌کننده نتیجه نهایی جنگ نرم است. غفلت کنیم از این ناحیه آسیب می‌بینیم.

 

کیهان: اصلاح‌طلبان سوار شاسی بلند شدند/ تکذیب اظهارات رئیس دفتر چه اثری داشت؟

فضاسازی‌های رسانه‌ای روزهای اخیر علیه مجلس تبعاتی داشت که یکی از آنها بهره‌برداری سیاسی جریان‌های امتحان‌‌پس‌داده‌ای بود که بر این موج تخریبی سوار شده و اهداف باب طبع خود را دنبال کردند.

روزنامه کیهان در این خصوص نوشته: تکذیب اظهاراتی که از قول نماینده ویژه رئیس‌جمهور در یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شد، شاید چندان اثری نداشته باشد. چرا که رسانه‌های مدعی اصلاحات به سرعت روی آن ذره بین گذاشته و آن را با تیترهایی از قبیل «رانت در مجلس انقلابی» برجسته کردند و این روند همچنان ادامه دارد. به گونه‌ای که در لحظه تنظیم این گزارش، حداقل 3 روزنامه مشهور وابسته به جریان مدعی اصلاح‌طلبی، تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص داده‌اند و روزنامه‌ها و سایت‌های خبری دیگر نیز به ‌اشکال مختلف آن را برجسته نموده‌اند. نگاهی به کارنامه جریان مدعی اصلاحات در کشور نشان می‌دهد طرح چنین مسائلی از سوی بلندگوهای این جریان، به خاطر حسن‌نیت آنان در انجام رسالت خبرنگاری و آگاه‌‌سازی افکار عمومی نیست. چه آنکه قلم افشاگر تحریریه این رسانه‌ها فقط برای طرح فسادها و تخلفاتی که از سوی جریان مخالف آنها صورت بگیرد یا به آنها منتسب شود تیز است و در صورتی که افراد فاسد از جناح مورد علاقه خودشان باشند، تبدیل به لاک غلط‌گیر می‌شود!

 

چه خبر از آشفته بازار مسکن؟

هر ساله اظهارنظرهای فراوانی مبنی بر ساماندهی بازار مسکن، ساخت مسکن، وام مسکن و... صورت می‌گیرد اما تاکنون هیچ‌یک از این حرف‌ها نتوانسته دردی از مردم دوا کند. پ

روزنامه جهان صنعت در این خصوص نوشته: با وجودی که دولت وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال را اعلام کرده و در عمل همچنان در حال تهیه زمین برای متقاضیان است، در وسط شهرها، کوچه‌ها، مجتمع‌های مسکونی و آپارتمان‌های نوساز جای دو و نیم میلیون مسکن خالی برای کسب سودهای غیرقابل باور، دامن زدن به دلالی و سوداگری، بورس‌بازی و موج‌سواری در این بازار آشفته خالی است. یکبار دیگر عدد دو میلیون و پانصد هزار واحد مسکونی خالی را بخوانید تا به عمق سفته‌بازی، سوداگری، دلالی، واسطه‌گری و آشفتگی این بازار پی ببرید. متاسفانه به نظر می‌رسد تا زمانی که دولت با همکاری مجلس امکان و توان شناسایی و اعمال قانون برای سوداگران بازار مسکن را نداشته باشد و بانک‌ها به اسم خانه‌های تملیکی در حال آشفته‌سازی این بازار هستند و نظام عرضه و تقاضا را به بهانه‌های مختلف از جمله واگذاری خانه به مدیران شعب و در اختیار داشتن مهمانسرا وضعیت نابسامان موجود را پایدارتر و عده‌ای با ترفندهای بسیار از جمله خرید خانه به صورت وکالتی به احتکار خانه اقدام می‌کنند، امیدی به متعادل کردن و بازگرداندن معنای واقعی مسکن در کشور نخواهد بود.

 

جام جم مطرح کرد: وارونه‌نمایی‌های روحانی در جمع مدیرانش

حسن روحانی پس از پایان کارش در پاستور هر چند وقت یکبار داستان‌هایی از دوران ریاستش بر دولت تعریف می‌کند که با‌ آنچه مردم دیدند و شنیدند و لمس کردند به کلی متفاوت است. او به تازگی نیز از دستاوردهای دولتش در حوزه اقتصاد و واکسن کرونا سخن گفته بدون آنکه دغدغه مابه‌ازای بیرونی اظهاراتش را داشته باشد.

روزنامه جام جم در این باره نوشته: شما می‌توانید حرفی را بزنید که کاملا برخلاف آن عمل کردید یا کاری را انجام دهید اما نوع دیگری درباره آن موضعگیری علنی کنید. رئیس‌جمهور سابق که در ماجرای واردات واکسن حسابی جنجال‌ساز شد و حتی چند هفته مانده به پایان دولتش و در روزهایی که همه به‌دلیل کشته شدن صدها نفر کرونایی از دولت او شکایت می‌کردند، گفته بود «واکسن کرونا سوهان قم نیست» حالا مدعی شده واکسن کرونا را دولت ما وارد کرد! مشخص نیست این موضع از سر پیری است یا وارونه نمایی اما هرچه هست، نسبتی با حقیقت ندارد، چراکه پاندمی کرونا درحالی روز جمعه هفته قبل به صورت رسمی با اعلام سازمان بهداشت جهانی تمام شد که حامیان روحانی معتقدبودند بود او حدود ۲۰۰ میلیون دوز واکسن خریداری کرده اما اگر تعداد کشته‌های کرونا روزانه۷۰۰ نفر را به یاد آوریم، این ادعا اکنون چه محلی از اعراب دارد؟ روحانی که به‌واسطه اقتصاد نئولیبرال دولت خود یکی از ناعادلانه‌ترین و سخت‌ترین شرایط اقتصادی تاریخ ایران را به مردم تحمیل کرد در جمع مدیران خود گفته امروز شرایط اقتصادی مردم مناسب نیست و اکثریتی از جامعه، کاهش قدرت خرید خود را لمس می‌کنند.

 

تاج زاده و میردامادی؛ با خاتمی یا علیه خاتمی؟/ بازی پلیس خوب و بود اصلاح‌طلبان

شکاف میان اصلاح‌طلبان وارد مرحله تازه‌ای شده و سوپراصلاح‌طلبانی که بسته به منافعشان در زمانی خاتمی را لیدر خود می‌دانند و در زمانی دیگر معتقدند او بایستی به بازنشستگی سیاسی فکر کند حالا با مرزبندی خاتمی نسبت به براندازان وارد معادله چندمجهولی تازه‌ای با وی شده‌اند.

روزنامه صبح نو در این ارتباط نوشته: اگرچه خاتمی در ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال در سخنانی، براندازی را ناممکن و نامطلوب خواند اما به نظر می‌رسد این رویه چندان به مذاق بخشی از اصلاح‌طلبان خوش نیامده و صحبت‌های روز گذشته برخی اصلاح‌طلبان تندرو درباره بی‌معنا بودن انتخابات در شرایط کنونی، بیانگر آن است که این طیف سیاسی در میان دو رویکرد انفعال و رادیکالیسم دست‌وپا می‌زنند. موضوعی که به نوعی تداعی‌گر بازی «پلیس خوب-پلیس بد» است، گروهی با تظاهر به قانون اساسی و نظام، از روامداری نهادهای نظارتی سخن می‌گویند و در نظر دارند عده ناشناسی را با مواضع اصلاح‌طلب به مجلس بفرستند، در عین حال بخش دیگری با خط و نشان کشیدن صریح برای نظام، درصدد جلب نظر براندازان داخلی و خارجی هستند. اظهارات خاتمی در حالی مطرح می‌شود که طیف دیگری در جریان اصلاح‌طلب به رهبری افرادی همچون تاج‌زاده و میردامادی کاملا موضعی مخالف این مسأله دارند و براندازی را تنها راه‌حل ممکن برای رسیدن به خواسته‌های خود می‌دانند.

 

کیهان: شاسی بلند اسم رمز شبکه رشوه‌گیر دو دهه قبل برای تسویه حساب با دولت و مجلس

روزنامه کیهان با اشاره به ادهاف پشت پرده جنجال شاسی بلند، نوشته: روند استیضاح وزیر صمت را مرور کنید. موضوع گرانی خودرو و جولان دلالان و نارضایتی مردم، در رسانه‌ها داغ بود که ناگهان یک نماینده، منتفی شدن استیضاح قبلی وزیر را به ادعای واگذاری خودروی شاسی بلند به 75 نماینده را ربط داد و بحث را منحرف کرد. بلافاصله شبکه رسانه‌های زنجیره‌ای، این ادعا را دستمایه تسویه حساب با دولت و مجلس قرار دادند. این، همان شبکه رسانه‌ای و سیاسی است که دو دهه قبل و در مجلس ششم، به مفسدی به نام شهرام جزایری سواری دادند، رشوه گرفتند، کارت ویژه برای تردد به کمیسیون‌ها دادند و او را مشاور طرح‌های عجیبی مانند «عدم اخذ وثیقه برای تسهیلات کلان بانکی» کردند! همین‌ها بعدا، حقوق و پاداش‌های‌های ده‌ها و صد‌ها میلیونی برخی مدیران را با این توجیه که سرمایه کشور هستند، توجیه کردند. مسئولیت‌ها نباید لوث شود. دولتمردان باید در قبال عملکرد خود پاسخگو باشند و سؤال و استیضاح، حق -و بعضا تکلیف- نمایندگان است. اما مسئولیت‌ها و تکالیف قانونی، مانع همدلی و هم‌افزایی برای حل مشکلات مردم نیست؛ بلکه بسیاری از مشکلات، صرفا با همدلی سه قوه رفع می‌شود. فساد و زد و بند، قطعا باید خط‌قرمز دستگاه‌ها باشد. اما فرق است میان «مبارزه هوشمندانه، مستند، شفاف، دقیق و منصفانه با تخلفات»، و «عوام فریبی، هیجان‌زدگی، سیاسی‌کاری، و هزینه تراشی برای کشور». رفتاری که در ماجرای اخیر، از مافیای رسانه‌ای وابسته به ‌اشرافیت غربگرا دیده شد، نه مواجهه صریح و صادقانه با تخلف ادعایی، بلکه عملیات فریب بود. حکایت معدود کسانی که با کوته‌بینی و احیانا تسویه‌حساب سیاسی، در درون جریان انقلاب آسیب آفرینی می‌کنند، حکایت همان کسی است که از لج سرنشین دیگر، کِشتی را سوراخ می‌کرد.

 

جوان: مراد سوپرانقلابی‌های سابق از تغییر چیست؟

آثار منفی سوپرانقلابی‌ها بر روندهای کشور و تحولات مختلف در طول چندین دهه آنقدر فراوان است که حالا حالاها جای کار و واکاوی دارد.

روزنامه جوان در این خصوص نوشته: این روز‌ها وقتی به برخی افراد به‌خصوص «سوپرانقلابی‌ها»‌ی سابق اعتراض می‌کنیم که چطور از آن مواضع شداد و غلاظ سابق به این مواضع شداد و غلاظ جدید رسیده‌اید، از سوی خودشان یا طرفدارانشان می‌شنویم که «تغییر نشانه هوشمندی و تعقل است»، «انسانی که تغییر نکند مردابی بیش نیست» و امثال این مضامین. آنچه هم آموزه‌های دینی و هم دستاورد‌های عقلی می‌گویند این است که نه هر تغییر و تجدیدنظری الزاماً مثبت و نه هر ثباتی در اندیشه و عمل، منفی است. در حقیقت این مسیر تحول و نقطه ثبات است که ارزشمندی یا مذموم بودن آن را معین می‌کند و پیشاپیش حکم ثابت و کلی دادن برای هر کدام، خلاف عقل و بینش سالم است. در روایات معصومین علیهم‌السلام هم داریم که هر کس دو روزش مساوی هم باشد، مغبون است. کلاً «اصلاح» به معنی تلاش برای تغییر وضع موجود از بد به خوب یا از خوب به خوب‌تر و بهتر است. اما اگر قرار باشد تغییر از ایمان و عمل صالح به گناه و طاغوت و مثلاً رشوه و فساد و بی‌بندوباری و شراب‌نوشی و حرامخواری و در یک کلام «ارتجاع» باشد، نه تنها هیچ ارزشی ندارد که بار‌ها و بار‌ها در آیات قرآن به‌شدت از آن نهی و با تعابیر تندی، چون «بی‌عقلی» و «بی‌شعوری» یاد شده است.

 

خراسان عنوان کرد: خروج ناقص آمار تورم از پستو!

روند انتشار و عدم انتشار آمار اقتصادی نیز تبدیل به حکایتی دنباله‌دار شده است.

روزنامه خراسان در این ارتباط نوشته: مرکز آمار بعد از دو ماه، آمار تورم را به شکلی ناقص به روز کرد. این آمارها نشان می دهد نرخ تورم در پایان سال گذشته (سال 1401) به 45.8 درصد رسیده است. داده‌های این مرکز همچنین برای فروردین ماه، صرفاً آمار نرخ تورم ماهانه را نشان می‌دهد. در این آمارها و در ارتباط با سال گذشته، صرفاً دو جدول دیده می شود. اول جدول نرخ تورم ماهانه گروه های کالایی در اسفند و دوم جدول نرخ تورم سالانه برای کل خانوارها، خانوارهای شهری و خانوارهای روستایی در سال های اخیر و نیز در ماه های دو سال 1400 و 1401. بر خلاف دوره‌های قبل که جزئیات بیشتری از تورم ماهانه بیان می شد، آمارهای جدید مرکز آمار در ارتباط با اسفند سال گذشته، تنها به جدول تورم ماهانه بسنده کرده است. طی 5 سال دوم دهه 90، در قبال افزایش سهم خوراکی ها، مسکن و لوازم خانگی در سبد هزینه خانوار، سهم دیگر اقلام نظیر بهداشت، حمل و نقل، ارتباطات، تفریح و فرهنگ، آموزش، هتل و رستوران کاسته شده است. بی تردید این موضوع حاصل تورم بی امان سال های اخیر و فرورفتن بودجه خانوار به لاک دفاعی و تامین نیازهای ضروری بوده که هشداری جدی به شمار می‌رود.

 

انتقاد جام جم از گرانی خودسرانه بلیت هواپیما: نظارت روی هوا!

نه اینکه کیفیت خدمات شرکت‌های هواپیمایی به مسافران آنقدر بالاست که کمتر کسی لذت پرواز را از یاد می‌برد بلکه این شرکت‌ها برای آنکه در کنار کیفیت پذیرایی و صندلی‌های بهم‌پیوسته‌شان تسهیلات دیگری نیز برای مسافران قائل شوند، هر از گاهی اقدام به افزایش قیمت بلیتشان می‌کنند.

جام جم در این خصوص نوشته: ایرلاین‌ها برای فروش بلیت با قیمت بالاتر منتظر تایید نهایی ستاد تنظیم بازار نماندند و به‌طور میانگین قیمت‌ها را بین ۱۰۰تا ۲۰۰درصد افزایش و از سوی دیگر میزان عرضه بلیت هواپیما را نیز کاهش دادند. قیمت بلیت پرواز تهران ــ کیش که باید حدود یک‌میلیون تومان باشد در بازار حدود سه‌میلیون تومان به فروش می‌رسد و در سایر خطوط پرتقاضا نیز شاهد افزایش دوبرابری قیمت بلیت هستیم. این افزایش قیمت اعتراض نمایندگان مجلس را به دنبال داشته است. علاوه بر افزایش قیمت بلیت هواپیما عرضه آن نیز به‌طور محسوسی کاهش داشته است به‌طوری‌که در مسیرهای پرتقاضا مانند تهران ــ مشهد تا هفت روز آینده نیز امکان خرید وجود ندارد و مسافران با مراجعه به سایت‌های فروش با پیام تکمیل ظرفیت مواجه می‌شوند. نکته قابل توجه دیگر کیفیت بسیار پایین پروازها، از صندلی‌ها گرفته تا کترینگ است. قیمت‌های بالا با کیفیت بسیار نازل خدمات چالش بزرگ این روزهای حمل‌ونقل هوایی ایران است. ورود و جریمه این ایرلاین‌ها حتما می‌‌تواند یک راه حل اولیه برای ورود به این مساله باشد و وزارت راه باید راهکارهای بهبود وضعیت حمل و نقل هوایی را اجرایی کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها