ظهره‌وند در گفتگو با «فردا»:

در سفر رئیسی به ریاض قرار نیست برای محافظه‌کاری سعودی‌ها راه حل پیدا کنیم

کد خبر: 1254802

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: اکنون زمان آن رسیده که عربستان ثابت کند کنار مردم فلسطین است یا می‌خواهد در کنار آمریکا و رژیم صهیونیستی بایستد.

در سفر رئیسی به ریاض قرار نیست برای محافظه‌کاری سعودی‌ها راه حل پیدا کنیم

گروه سیاسی فردا: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی فردا برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که به موضوع فلسطین اختصاص دارد به ریاض، پایتخت عربستان سعودی سفر می‌کند»

ابوالفضل ظهره‌وند در گفتگو با فردا درباره سفر ابراهیم رئیسی به ریاض گفت: عربستان در حال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بود اما طوفان الاقصی کل آن ماجرا را به هم زد. وزیر خارجه آمریکا نیز به منطقه آمد و خیلی تلاش کرد اوضاع را به روال سابق برگرداند اما به بن بست خورد.

وی با اشاره به سکوت معنادار عربستان سعودی در قبال جنایات صهیونیست ها افزود: ریاض از مقامات کشورهای اسلامی دعوت کرد تا آخرین موضع غربی ها را منتقل کند. در واقع سعودی ها نگرانند که مبادا گسترش جنگ اتفاق بیفتد. معتقدم آقای رئیسی در این سفر خیلی جدی و محکم عواقب تداوم سکوت جهان عرب در مقابل جنایات صهیونیست ها را یادآور شد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی سکوت جهان عرب در مقابل رژیم صهیونیستی را مایه سرشکستگی خواند و اظهار کرد: الان زمان آن رسیده است که یک پالس قوی و محکم به آمریکای ها و رژیم صهیونیستی داده شود. قرار نیست ما برای موضع محافظه کارانه سعودی ها راه حل پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه امارات نشان داد در کنار اسرائیل است نه در کنار فلسطین، افزود: ریاض وقتی ادعای ام القرای جهان اسلام را دارد باید این را در عمل نشان دهد. اکنون زمان آن رسیده که عربستان ثابت کند کنار مردم فلسطین است یا می خواهد در کنار آمریکا و رژیم صهیونیستی بایستد.

ظهره وند با بیان اینکه تحولات غزه دیگر راه حل سیاسی ندارد، بیان کرد: نتانیاهو بازی صفر و یک را جلو برده و هیچ جای مذاکره باقی نگذاشته است. مقامات آمریکایی نیز از مکس در جنگ حرف می زنند و حتی از آتش بس موقت نیز سخن نمی گویند. آقای رئیسی این واقعیت را باید به همه حضار در نشست یادآور شود و عواقب تداوم سکوت در مقابل جنایات صهیونیست ها را به آنها گوشزد کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها