برای دریافت وام 300 میلیون تومانی کلیک کنید + شرایط دریافت وام

کد خبر: 1058495

معاون وزارت راه و شهرسازی گفت: مبلغ ۳۶۰ هزار میلیارد تومان از منابع داخلی بانکی، در قالب تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی به متقاضیان ارائه می‌شود.

برای دریافت وام 300 میلیون تومانی کلیک کنید + شرایط دریافت وام

وام / دولت وام 300 میلیون تومانی ارائه می دهد. این وام برای ساخت مسکن در اختیار افراد قرار می گیرد. وام مسکن در مبالغ مختلفی به مردم پرداخت می شود.توضیحات کامل را درباره این وام 300 میلیون تومانی در مطلب زیر با هم می خوانیم.

محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ و هدایت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان از منابع داخلی بانکی به حوزه ساخت مسکن، گفت: در شرایط کنونی پیگیری از بانک مرکزی به منظور تخصیص سهمیه هر بانک برای پرداخت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۱٫۲ میلیون متقاضی واجد شرایط در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است.

پیگیری تسهیلات ۳۰۰ میلیونی

وام

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در بیان این نکته که طبق قانون بانک مرکزی تا انتهای فروردین ماه باید سهمیه هر بانک برای پرداخت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن را مشخص و روند پرداخت را به صورت برخط گزارش دهد، تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی این بحث را در قالب مکاتبه‌ای به بانک مرکزی ارسال می‌کند تا شاهد اجرای دقیق قانون بودجه باشیم.

وی در تشریح تبصره ۱۸ قانون بودجه، افزود: براساس این تبصره، در سال ۱۴۰۰،مبلغ ۳۶۰ هزار میلیارد تومان از منابع داخلی بانکی در قالب تسهیلات پرداختی برای ساخت در مجموع ۱٫۲ میلیون واحد مسکونی شهری و روستایی در قالب تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی به متقاضیان واجد شرایط ارائه خواهد شد.

آمادگی برای معرفی ۱٫۲ میلیون متقاضی

وام

محمودزاده در پاسخ به این سوال که آیا وزرات راه و شهرسازی امکان تامین زمین و همچنین معرفی افراد واجد شرایط برای استفاده از ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به منظور ساخت مسکن را دارد یا خیر؟ گفت: به طور کلی باید گفت، این آمادگی در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد و برنامه ریزی برای تامین زمین ۵ میلیون واحد مسکونی در سطح کشور انجام شده است و از نظر آمادگی و اقدام مشکلی برای ساخت ۱٫۲ میلیون واحد مسکونی در سال ۱۴۰۰ وجود ندارد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ضمن تاکید بر اینکه تامین منابع مالی روند ساخت مسکن را تسهیل خواهد کرد، گفت: در قانون ذکر شده، الویت ساخت واحدهای مسکونی با بافت‌های فرسوده است که نیازی به تامین زمین و زیرساخت‌های مورد نیاز ندارد و منابع مالی ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی ساخت مسکن می‌‌تواند به ارتقای این بافت کمک شایانی کند.

محمود زاده در پایان گفت: در مجموع مشکل خاصی از سوی وزارت راه و شهرسازی به منظور جهش تولید مسکن وجود ندارد، چون برنامه‌ریزی‌های آن لازم برای تامین زمین و ثبت نام متقاضیان واجد شرایط از پیش انجام شده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها