راهنمای خرید آسانسور

کد خبر: 1259337

خرید آسانسور مناسب برای ساختمان یکی از دغدغه های هر مالک یا مدیر ساختمانی است. برای این منظور می توانید به راحتی از سامانه لیفتر برای استعلام قیمت آسانسور استفاده نمایید.

راهنمای خرید آسانسور

 

آسانسور یکی از مهمترین تجهیزات مورد استفاده در ساختمان های چند طبقه می باشد که باعث افزایش رفاه و آسایش ساکنان و کاربران آن خواهد شد. با گذشت چندین دهه از اختراع اولین آسانسورها، پیشرفت های چشمگیری در این وسیله های کاربردی ایجاد شده و زندگی در برج های بسیار بلند به لطف آسانسورها امکان پذیر و راحت شده است. همانطور که می دانید آسانسورها دارای انواع مختلفی می باشند و هر کدام برای هدف خاصی طراحی و مورد استفاده قرار می گیرند.

برای آنکه بتوان آسانسور مناسب برای ساختمان تهیه نمود باید اطلاعات کافی در مورد انواع آسانسور داشته باشیم. همچنین برای خرید آسانسور باید از شرکت های معتبر اقدام به خرید نمایید تا در آینده برای تهیه قطعات مورد نیاز و خدمات پس از فروش مشکلی نداشته باشید. انتخاب از بین شرکت های آسانسوری مختلف جهت خرید آسانسور می تواند کار دشواری باشد به همین جهت ما تصمیم گرفتیم تا با راه اندازی سامانه لیفتر این مشکل را برطرف نماییم. برای استعلام قیمت انواع آسانسور به راحتی می توانید به سایت لیفتر مراجعه نمایید و با چند کلیک به قیمت انواع آسانسور ارائه شده توسط شرکت های آسانسوری مختلف دسترسی داشته باشید. در ادامه مطلب به نکات مهم برای خرید آسانسور خواهیم پرداخت.

 

نکات مهم برای خرید آسانسور

آسانسور به عنوان یکی از ابزارهای اساسی در ساختمان‌ها، برای جا به جایی افراد و بار در بین طبقات ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. خرید آسانسور برای ساختمان می تواند یکی از هزینه های بزرگ برای ساختمان به شمار رود، بنابراین قبل از خرید آن، باید به نکات مهم زیر توجه کنید:

نوع آسانسور

آسانسورها دارای انواع مختلفی می باشند اما در یک دسته بندی کلی می توان آن ها را به دو نوع آسانسور نفربر و باربر تقسیم بندی نمود. تفاوت اساسی این دو نوع آسانسور در ابعاد کابین و میزان بار قابل همل در این آسانسورها می باشد. در یک طبقه بندی دیگر، آسانسورها را می توان بر اساس نوع موتور محرکه آن ها نیز تقسیم بندی نمود. این آسانسورها شامل آسانسورهای کششی، هیدرولیک، پنوماتیک و مغناطیسی می باشند. هر کدام از این نوع آسانسورها محدودیت ها و مزایایی در نوع خود دارند که بنا بر شرایط می توان از آن ها در ساختمان استفاده نمود. به عنوان مثال آسانسورهای پنوماتیک محدودیت حمل بار دارند و برای استفاده در ساختمان های تا چهار طبقه مناسب می باشند. آسانسورهای کششی امکان استفاده در ساختمان های بلند مرتبه را دارند و جزو اولین نوع آسانسورها به شمار می روند. آسانسورهای مغناطیسی از لحاظ امنیت و سرعت بسیار مناسب می باشند اما از لحاظ قیمت گران تر از انواع دیگر آسانسور می باشند و امکان استفاده از این نوع آسانسور برای همگان به صرفه نیست. باید با توجه به نوع نیاز و بودجه خود برای انتخاب نوع آسانسور مورد نیاز تصمیم بگیرید.

ظرفیت آسانسور

برای ساختمان های مختلف از آسانسور با ظرفیت متفاوت استفاده می شود. ظرفیت آسانسور با توجه به عوامل مختلفی مانند تعداد طبقات ساختمان و همچنین میزان ترافیک ساختمان محاسبه می گردد. برای انتخاب ظرفیت مناسب آسانسور باید از افراد متخصص و باتجربه در این زمینه یاری بگیرید زیرا در صورت اشتباه در انتخاب ظرفیت مناسب آسانسور، تعداد دفعات استفاده از آسانسور ممکن است افزایش یابد و این مساله می تواند باعث کاهش عمر مفید آسانسور و افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری شود. همچنین اگر ظرفیت آسانسور کمتراز میزان مورد نیاز انتخاب گردد، زمان انتظار افزایش خواهد یافت و باعث نارضایتی کاربران می گردد. این نکته را باید در نظر داشته باشید هر چه ظرفیت آسانسور بیشتر باشد قیمت آسانسور نیز افزایش خواهد یافت که باید به آن دقت شود.

آسانسور کششی

قیمت آسانسور

قیمت یک آسانسور به عوامل مختلفی بستگی دارد. شرکت های مختلفی که در تولید آسانسور فعالیت دارند برای محصولات خود قیمت متفاوتی ارائه می دهند. شما ممکن است با استعلام قیمت آسانسور در سامانه لیفتر، برای یک نوع آسانسور قیمت های متفاوتی را مشاهده نمایید. دلیل این امر کیفیت قطعات به کار رفته در ساخت آسانسور می باشد. هر چه کیفیت قطعات به کار رفته در آسانسور بالاتر باشد قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت آسانسور تعداد طبقات ساختمان می باشد. هر چه تعداد طبقات ساختمان بیشتر باشد نیاز به بکارگیری تجهیزات بیشتر برای نصب و راه اندازی آسانسور خواهد بود.

سرویس و نگهداری آسانسور

آسانسورها برای انتقال افراد و بارها به طور عمده در ساختمان ها، مراکز خرید، هتل ها و سایر مکان های عمومی استفاده می شوند. این دستگاه ها برای ارائه خدمات بهتر و افزایش رضایت کاربران، نیاز به سرویس و نگهداری منظم دارند. در ادامه، به بررسی مزایای سرویس و نگهداری آسانسور و روش های بهینه برای انجام آن پرداخته خواهد شد.

مزایای سرویس و نگهداری آسانسور

افزایش عمر مفید آسانسور

با انجام سرویس و نگهداری منظم، عمر مفید آسانسور بیشتر خواهد شد. این کار باعث کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری در آینده خواهد شد. عملکرد قطعات مختلف آسانسور بر یکدیگر تاثیرگذار است و در صورت بروز مشکل و خرابی در یکی از قطعات می تواند عملکرد سایر قطعات را نیز با اختلال مواجه سازد. برای جلوگیری از این اتفاقات با انجام منظم سرویس و نگهداری آسانسور و تعویض قطعات معیوب می توان در نهایت عمر مفید آسانسور را افزایش داده و از پرداخت هزینه های بالای تعمیرات آسانسور پیشگیری کرد.

افزایش ایمنی

سرویس و نگهداری آسانسور می تواند بهبود ایمنی آسانسور را به دنبال داشته باشد. این کار باعث کاهش حوادث و صدمات جانی و مالی خواهد شد. زمانی که آسانسور و تجهیزات آن به صورت مرتب بررسی شوند احتمال نقص در عملکرد دستگاه و بروز حوادث به حداقل خواهد رسید. برای آنکه بتوان ایمنی کاربران را در هنگام استفاده از آسانسور تامین نمود باید از سرویس کاران متخصص در این زمینه استفاده نمود و با شرکت های معتبر فعال در این زمینه همکاری نمود.

سرویس و نگهداری آسانسور

بهبود کارایی

اگر خدمات سرویس و نگهداری آسانسور به صورت دوره ای و منظم انجام گیرد می تواند سبب بهبود کارایی آسانسور شود. هنگامی که سرویس و نگهداری آسانسور به صورت مرتب صورت گیرد، می توان قطعاتی را که دچار نقص شده اند را به راحتی تعمیر یا جایگزین نمود. اما در صورتی که این خرابی ها به موقع تشحیص داده نشوند و برای رفع آن ها اقدامات لازم صورت نگیرد می تواند موجب خرابی سایر قطعات و در نتیجه از کار افتادن آسانسور شود. سرویس و نگهداری منظم می تواند کارایی آسانسور را بهبود بخشد. این کار باعث کاهش زمان انتظار برای مسافران، افزایش سرعت و کاهش هزینه های مصرف انرژی خواهد شد.

روش های بهینه سرویس و نگهداری آسانسور

برنامه ریزی منظم

برنامه ریزی منظم برای سرویس و نگهداری آسانسور می تواند به کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری در آینده کمک کند. برنامه ریزی منظم می تواند شامل بررسی دوره ای، تعویض قطعات و تعمیرات منظم باشد.

آزمایش های منظم

آزمایش های منظم برای سیستم های ایمنی و کنترلی آسانسور می تواند بهبود ایمنی و کارایی آن را به دنبال داشته باشد. این آزمایش ها می تواند شامل آزمایش فشار، آزمایش سقوط و آزمایش سیستم های ایمنی باشد.

استفاده از قطعات اصلی

استفاده از قطعات اصلی و برندهای معتبر برای تعمیر و نگهداری آسانسور می تواند به کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری در آینده کمک کند. قطعات اصلی با کیفیت بالا، عمر مفید آسانسور را بالا می برند و بهبود کارایی و ایمنی آن را به دنبال دارند.

قیمت آسانسور

استفاده از تکنسین های متخصص

استفاده از نیروهای متخصص و کارآزموده برای سرویس آسانسور می تواند در بهبود کارایی و امینی آسانسور موثر باشد. تکنسین های آموزش دیده می توانند بهبود کارایی و ایمنی آسانسور را با تعمیرات منظم و استفاده از قطعات اصلی تضمین نمایند.

سخن پایانی

انتخاب و خرید آسانسور نیاز به دانش و تجربه کافی در این زمینه دارد و باید به درستی نیازهای یک ساختمان سنجیده شوند. برای مثال آسانسور مورد نیاز برای یک ساختمان اداری با آسانسور مورد نیاز برای یک ساختمان مسکونی متفاوت خواهد بود. در برخی ساختمان ها ممکن است نیاز به استفاده از دو یا چند آسانسور وجود داشته باشد تا نیاز کاربران تامین شود و زمان انتظار به حداقل کاهش یابد. یکی از عوامل مهم در خرید آسانسور قیمت آن می باشد که قیمت ارائه شده توسط شرکت های مختلف، متفاوت است. برای آگاهی یافتن از قیمت های ارائه شده توسط شرکت های آسانسوری مختلف به راحتی می توانید به بخش استعلام قیمت آسانسور در سایت لیفتر مراجعه نمایید و با ثبت درخواست از قیمت های ارائه شده توسط این شرکت ها اطلاع یابید. در سامانه لیفتر علاوه بر امکان استعلام قیمت آسانسور، امکان استعلام قیمت بالابر و همچنین استعلام هزینه سرویس و نگهداری آسانسور نیز فراهم می باشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد