قیمت غرفه سازی ، آشنایی با هزینه های طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی

کد خبر: 1050783

22

 

غرفه‌های متفاوتی با ابعاد، کیفیت و طراحی‌های متفاوت وجود دارند که شما می‌توانید از آنها استفاده کنید. طبیعتاً قیمت این غرفه‌ها با یکدیگر متفاوت است. پس ابتدا باید به بودجۀ خود نگاه کنید. ارزش غرفه نمایشگاهی چقدر است؟ دانستن این نکته بسیار مهم است زیرا با توجه به هزینه‌ای که شما باید برای خرید یا اجارۀ غرفه نمایشگاهی خود در نظر بگیرید، گزینه‌های متفاوتی برای شما وجود خواهد داشت. در ادامۀ این مطلب با غرفه سازی فرارنگ همراه باشید.

هزینه‌ های مربوط به برپایی یک غرفه نمایشگاهی

اکثر غرفه‌داران ترجیح می‌دهند که غرفه‌های نمایشگاهی را خود طراحی نکنند و کا را به متخصصان غرفه سازی می‌سپارند. به صورت کلی، غرفه‌داران هزینه کمی را، یعنی مبلغی حدودا 20 درصد ازبودجۀ در نظر گرفته شده را صرف طراحی و ساخت غرفه‌های خود می‌کنند. اما شما باید بدانید که علاوه بر هزینه طراحی و ساخت غرفه، هزینه‌های دیگری نیز برای برپایی یک غرفه در یک نمایشگاه تجاری وجود دارد. هزینه‌هایی مانند هزینه کارکنان غرفه، هزینه برق مصرفی غرفه و دیگرهزینه‌های مربوط به غرفه سازی، انواع دیگری از هزینه‌های لازم برای داشتن یک غرفه هستند.

توجه داشته باشید که اگرتمایل به اجاره یا خرید یک جایگاه داشته باشید و در جایگاه مورد نظر شما غرفه از پیش ساخته شده وجود داشته باشد، شما باید هزینه خرید یا اجارۀ غرفه را نیز بپردازید و جایگاه را همراه با غرفه و به صورت یکجا، خریداری یا اجاره ‌کنید. وقتی غرفه از پیش ساخته شده در جایگاه شما وجود داشته باشد هزینه‌های شما به تزئین غرفه یا طراحی بر روی بدنه غرفه‌ای است که از قبل در جایگاه قرار گرفته است، محدود می‌شود. اما اگر بخواهید یک غرفه سازی با طراحی دلخواه خود داشته باشید مسئله تفاوت پیدا می‌کند.

23

بهتر است یک غرفه را اجاره کنیم یا آن را بخریم؟

جواب این سؤال به بودجۀ شما بستگی دارد. به طور حتم هزینه اجاره یک غرفه کمتر از هزینه خرید آن است. اما باید بدانید که اجاره یک غرفه مزایا و معایب خود را دارد. اگر غرفه‌ای که اجاره می‌کنید از کیفیت خوبی برخوردار نباشد شما مجبور می‌شوید که هزینه بیشتری را برای تزئین و طراحی غرفه صرف کنید تا بتوانید با استفاده از این تزئین‌ها کیفیت بد غرفه را بپوشانید و غرفۀ خود را به یک غرفۀ پر پرمخاطب تبدیل کنید.

اما همان‌طور که گفته شد، اجارۀ یک غرفه مزایایی نیز دارد. با اجارۀ یک غرفه، شما دیگر هزینه‌های مربوط به طراحی بدنه غرفه را نمی‌پردازید اما باید با طراحی غرفه کنار بیایید. ازطرفی با اجاره یک غرفه، هزینه‌های بازسازی غرفه، بیمه آن یا دیگر موارد، به شما مربوط نمی‌شود و این گونه هزینه‌های شما کاهش می‌یابد. اما اگر به فکر خرید یک جایگاه هستید، بهتر است که جایگاه مورد نظر خود را به صورت یک فضای خالی خریداری کنید. یعنی در جایگاه شما هیچ غرفه از پیش ساخته‌ای وجود نداشته باشید.

زمانی که شما یک فضای خالی را در اختیار داشته باشید با آسودگی خیال می‌توانید طراحی و ساخت غرفه خود را با توجه به سلیقۀ خود انتخاب کرده و از تمام فضای موجود استفاده کنید. برخی از غرفه‌های از پیش ساخته شده کیفیت مناسبی ندارند و ممکن است مجبور به باز سازی آنها شوید. بازسازی غرفه‌ها نیز هزینه بر است. قیمتی که باید برای خرید یک غرفه نمایشگاهی بپردازید به چند عامل بستگی دارد. در ادامه این عوامل را برای شما نام می‌بریم. این عوامل عبارت‌اند از:

1: اندازۀ غرفه

2: نوع و تعداد اجزای موجود در آن

3: مصالحی که برای ساخت آن استفاده شده

علاوه بر هزینه‌های ساخت و طراحی یک غرفه، هزینه حمل و نقل این غرفه‌ها به بعضی از شهرها نیز وجود دارد. البته بعضی از شرکت‌های تولید کنندۀ غرفه‌های نمایشگاهی، برای جذب مشتری، هزینه حمل و نقل را از مشتریان دریافت نمی‌کنند. هزینه های لازم برای خرید یک غرفه نمایشگاهی، بیشتر به نوع غرفه مورد نظر شما بستگی دارد. به طور کلی سه نوع غرفه نمایشگاهی وجود دارد که قیمت این سه نوع غرفه با یکدیگر متفاوت است. این سه دسته غرفه عبارت‌اند از:

  • غرفه سازی قابل حمل
  • غرفه سازی مدولار
  • غرفه سازی سفارشی

هزینه‌های مربوط به خرید هر نوع از این غرفه‌ها به عناصر ساختاری غرفه و همچنین لوازمی که برای داخل غرفه به کار برده می‌شود، مانند چراغ ها، گرافیک‌، جعبه‌های مخصوص بسته بندی محصولات و دیگر موارد، بستگی دارد. در بعضی موارد نیز ممکن است از کفپوش و مبلمان در داخل غرفه استفاده شود. اما از این موارد به طور معمول در غرفه سازی استفاده نمی‌شود.

در ادامه هزینه‌های مربوط به خرید هر یک از انواع غرفه‌ سازی ها را به طور کامل‌تری برای شما توضیح می‌دهیم.

24

غرفه‌ سازی قابل حمل

غرفه‌ سازی قابل حمل نوعی از غرفه‌های نمایشگاهی هستند که از اجزایی تشکیل شده‌اند که به راحتی از یک مکان به مکان دیگر منتقل می‌شوند. اگر غرفه قابل حمل به اندازه کافی کوچک باشد، حتی ممکن است بتوانید آن را به کمک وسیلۀ نقلیۀ شخصی خود به یک غرفۀ کوچک تبدیل کرده وبه راحتی آن را با خود حمل کنید. این نوع غرفه‌ها می‌تواند برای شرکت‌های کوچکتری که قصد دارند بدون سرمایه گذاری اولیه بزرگ وارد نمایشگاه شوند، مفید و مناسب باشد. این نوع از غرفه‌ سازی به دلیل ساختار ساده‌تر و کوچک‌تری که نسبت به سایر غرفه‌ سازی ها دارند، قیمت کمتری دارند.

غرفه‌ سازی مدولار

یک غرفه سازی مدولار، از چندین قطعه جداگانه تشکیل شده است. یک غرفه سازی مدولار ممکن است شامل مواردی مانند صفحه‌های نمایش و سایر قطعات کاربردی باشد. از آنجا که اکثر غرفه‌ سازی های مدولار با کیفیت بسیار بالایی ساخته می‌شوند و در داخل آنها لوازم کاربردی مانند مانیتور، میز و صندلی دیگر لوازم لازم برای یک غرفۀ ایده‌آل وجود دارند، قیمت این نوع غرفه‌ سازی ها نسبت به سایر غرفه‌ها بالاتر است.

غرفه‌ سازی سفارشی

شرکت‌هایی که قادر به اجرای تعهدات مالی بزرگتری هستند اغلب استفاده از غرفه‌ سازی سفارشی را ترجیح می‌دهند. در اینجا، غرفه سازی با توجه به مشخصاتی که مشتری در اختیار شرکت تولید کننده می‌گذارد انجام می‌شود. در حالی که هزینه استفاده از این نوع غرفه‌ سازی بیشتر است، اما استفاده از یک غرفه نمایشگاهی خوش ساخت به یک شرکت کمک می‌کند تا تأثیر خود بر روی مشتریان و بازدیدکنندگان را به حداکثر برساند.

در مورد قیمت غرفه‌ سازی سفارشی به طور قطعی نمی‌توان رقمی را بیان کرد. زیرا قیمت این نوع غرفه‌ها کاملاً به سفارشات شما بستگی دارد. شرکت‌های غرفه سازی، غرفه‌ها را با توجه به نیازها و سفارشات مشتریان خود می‌سازند. عواملی مانند ابعاد غرفه سازی سفارشی، جنس بدنه غرفه، لوازمی که در درون غرفه سازی استفاده می‌شود و دیگر موارد مشابه، در تعیین قیمت یک غرفه سازی سفارشی موثر هستند.

مطلب نهایی

در این مقاله انواعی از غرفه‌ سازی را به شما معرفی کردیم و هزینه‌های مربوط به هر یک این انواع را برای شما شرح دادیم. ما در این مقاله شرح داده‌ایم که هزینه‎‌های مربوط به خرید یا اجاره یک غرفه به طور کلی به چه عواملی بستگی دارد. به طور کلی اینکه کدام نوع از انواع غرفه‌های نمایشگاهی برای شما مناسب‌تر است، به بودجه شما بستگی دارد. شما عزیزان می‌توانید برای مشاهده نمونه غرفه سازی شرکت فرارنگ به وب‌سایت ما مراجعه کرده و با انواع گرید غرفه سازی آشنا شوید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها