چطور نرم افزار مالی متناسب با نیازهای شرکت خو را پیدا کنیم؟

کد خبر: 1050782

44

کسب و کارهای مختلف برای بهتر شدن وضعیت مالی خود معمولا به سراغ نرم افزارهای مالی می‌روند تا بتوانند در کمترین زمان هزینه‌های‌شان را کنترل کنند. نکته جالب در این موضوع این است که بسیاری از شرکت‌ها در هنگام انتخاب یک نرم افزار مالی دچار اشتباه می‌شوند و نمی‌توانند یک نرم افزار مالی متناسب با نیازهای شرکت انتخاب کنند.

در ادامه این مطلب قصد داریم روش‌هایی بیان کنیم تا بتوانید یک نرم افزار مناسب و خوش‌قیمت برای کسب‌وکارتان انتخاب کنید.

حقیقت ماجرا این است که نرم افزارهای نامناسب، معمولا ماژول‌ها و امکاناتی دارند که در نه‌تنها فایده‌ای برای کسب‌وکار شما ندارند بلکه باعث افزایش هزینه نهایی نرم افزار و نگهداری آن می‌شوند.

مناسب‌ترین نرم افزار، نرم افزاری است که دقیقا مناسب نیاز فعلی شما باشد و برای آینده نیز امکان اضافه کردن ماژول‌های مختلف به آن وجود داشته باشد. اما سوال اصلی این جا است که آیا چنین نرم افزاری وجود دارد؟

خوشبختانه پاسخ به این سوال مثبت است و امروزه نرم افزارهایی وجود دارد که شما به کمک آن می‌توانید درست به اندازه نیازی که دارید ماژول نصب کنید و حتی برای ادامه مسیر نیز می‌توانید ماژول‌های پیشرفته‌تری روی آن سوار کنید. چنین نرم افزارهایی در بازه‌های زمانی مشخصی آپدیت می‌شوند و معمولا توسط شرکت‌های معتبر نرم افزاری ارائه می‌شوند.

 اگر به سراغ تهیه چنین نرم افزاری بروید احتمالا مدیر فروش یا مدیر اکانت آن شرکت به شما راهنمایی‌های لازم برای انتخاب یک نرم افزار را ارائه می‌دهد اما در هر صورت بهتر است خود شما نیز اطلاعات کافی از یک نرم افزار مناسب داشته باشید تا دچار مشکل نشوید. تغییر یک نرم افزار پس از تهیه و خرید سختی‌های خاص خود را دارد و به همین دلیل است که تا این حد اصرار می‌کنیم که اصرار می‌کنیم که از همان ابتدا یک نرم افزار مناسب انتخاب کنید.

 شرکت‌های کوچک

45

شرکت‌های کوچک معمولا به سراغ انتخاب نرم افزاری می‌روند که امکانات پایه‌ای در آن وجود داشته باشد. چنین نرم افزارهایی در شرکت‌های مختلف به وفور یافت می‌شود اما شما باید به‌دنبال شرکتی باشید که خدمات خوش‌قیمت با پشتیبانی ویژه در اختیار شما قرار می‌دهد.

در کشور ایران از اوایل دهه ۸۰ شرکت‌های نرم افزاری زیادی به وجود آمدند که چنین خدماتی ارائه می‌دهند و شما می‌توانید متناسب با نیازی که دارید به آن‌ها مراجعه کنید و یک نرم افزار برای خودتان تهیه کنید.

اگر آشنایی بالایی با حسابداری ندارید و پاسخ سوال حسابداری چیست را به شکل کامل نمی‌دانید حتما از مشاوران تخصصی شرکت‌ ارائه دهنده خدمات نرم افزاری کمک بگیرید.

.

شرکت‌های بازرگانی و بزرگ

معمولا شرکت‌های بازرگانی و بزرگ به سراغ نرم افزاری می‌روند که از هر نظر جامع باشد، چنین نرم افزارهایی باید با سایر نرم افزارهای شرکت یک‌پارچه باشد تا خطاهای احتمالی را به حداقل ممکن برساند.

در چنین شرایطی توصیه می‌شود به سراغ شرکت یا موسسه‌ای بروید که نرم افزارهای یکپارچه ارائه می‌دهد چرا که هم در هزینه‌های‌تان صرفه‌جویی کرده‌اید و هم توانسته‌اید از نظر فنی بهینه‌ترین حالت را تهیه کنید. هم چنین شما با تهیه نرم افزارهای یکپارچه می‌توانید سطح دسترسی‌های مختلفی برای اپراتورهای مختلف انتخاب کنید.

این کار به شما کمک می‌کند تا امنیت اطلاعات‌تان را بیش‌تر کنید. البته استفاده از نرم افزارهای یکپارچه ممکن است مشکلات کوچکی نیز داشته باشد، برای مثال درصورت خرابی سرورهای برنامه ممکن است کل نرم افزارها دچار اختلال شوند اما این موضوع در برابر مزایای بی‌نظیر آن اصلا به چشم نمی‌آید. همچنین شرکت‌های بازرگانی و بزرگ باید به سراغ نرم افزاری بروند که امکانات شخصی‌سازی بالایی داشته باشد.

برای مثال فرض کنید شرکت بخواهد گزارشی تهیه کند که به صورت پیش فرض در نرم افزار وجود ندارد. در چنین شرایطی می‌بایست امکان اضافه کردن ماژول‌های دستی توسط شرکت پشتیبان وجود داشته باشد.

البته این کار احتمالا با دریافت هزینه خواهد بود اما در هر صورت وجود چنین امکانی برای شخصی سازی نرم افزار بسیار لازم و ضروری است. اما اگر شرکت کوچکی دارید این امکان احتمال زیاد برای شما کارساز نیست چون نیازی به ان نخواهید داشت.

شرکت‌های استارت‌آپی

46

 

استارتاپ‌های شرکت‌های نوپایی هستند که این روزها گسترش یافته‌اند و اتفاقا دولت نیز حمایت بسیار خوبی از آن‌ها می‌کند. این شرکت‌ها ایده‌های خاصی دارند و سعی می‌کنند با یک بودجه محدود شروع به کار کنند تا مشخص شود که ایده آن‌ها کارساز است یا خیر.

معمولا پس از مشخص کردن پاسخ‌گویی ایده سرمایه‌گذاری‌هایی خوبی روی آن صورت می‌گیرد تا ایده و آن کسب‌وکار گسترش پیدا کند. چنین شرکت‌هایی برای شروع کار خود به نرم افزاری نیاز دارند که بدیهی‌ترین موارد را در اختیارشان قرار دهد.

معمولا شرکت‌های استارتاپی به دنبال یک نرم افزار ارزان با امکانات مناسب هستند. اگر شما برای کسب و کار استارت‌آپ‌تان به دنبال یک نرم افزار هستید حتما قیمت را مد نظر داشته باشید و سعی کنید مناسب‌ترین و ارزنده‌ترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید.

جمع‌بندی

شرکت مهندسی فراپیام به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت های ارائه‌دهنده خدمات نرم افزاری مناسب‌ترین نرم افزارهای مالی را در اختیار شرکت شما قرار می‌دهد.

همچنین پشتیبانی کامل یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های شرکت مهندسی فراپیام است که آن را از سایر شرکت‌های نرم افزاری جدا می‌سازد.برای مشاهده نرم افزار های حسابداری فراپیام وارد صفحه https://www.farapayam.com/product/financial شوید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها