مقایسه نایلون حبابدار در اسباب کشی با سایر نایلون ها

کد خبر: 1106346
مقایسه نایلون حبابدار در اسباب کشی با سایر نایلون ها

کاغذ بسته بندی در مقایسه با نایلون به راحتی بازیافت می شود، اما بازیافت نایلون بسته بندی کمی سخت و دشوار است. البته با روی کار آمدن نایلون حبابدار این مشکل نیز تا حد زیادی برطرف شده است، شما می توانید در مناطق مختلف کشور این مواد را بازیافت کنید تا از آسیب رسیدن به محیط زیست در منطقه خود جلوگیری کنید.

مقایسه نایلون حبابدار با موادی مانند کاغذ و نایلون بسته بندی؟

نایلون حبابدار در مقایسه با دیگر نایلون ها و کاغذهای بسته بندی مزیت های زیادی به همراه دارد که قرار است امروز مهمترین آنها را با شما بررسی کنیم. اگر می خواهید بهترین و مناسب ترین مواد برای بسته بندی لوازم خانگی را هنگام اسباب کشی انتخاب کنید، مطالعه این مقاله می تواند به شما کمک کند.

شما موقع اسباب کشی باید مانند یک حرفه ای عمل کنید و باید بدانید چگونه از وسایل شکننده خود محافظت کنید. شما برای محافظت از لوازم حساس خود ۳ گزینه در اختیار داری، مواد بسته بندی کاغذی، نایلون های معمولی، نایلون حبابی. هر سه مورد نقاط قوت خود را دارند اما برخی از آنها کاربرد بیشتری نسبت به دیگری دارند.

 قبل از شروع مقایسه این مواد، باید موارد زیر را در نظر گرفت:

  • میزان جذب کثیفی
  • میزان جذب رطوبت و آب
  • میزان مقاومت در برابر پاره شدن یا سوراخ شدن
  • قابلیت خنثی کردن ضربه و فشار
  • قابلیت استفاده آسان
  • در دسترس بودن مواد
  • ارزان و مقرون به صرفه بودن
  • تنوع زیاد در ابعاد و اندازه
  • قابلیت استفاده مجدد
  • قابلیت بازیافت
  • میزان تاثیر بر محیط زیست

37

در ادامه جنبه های مختلف این مواد را بررسی می کنیم تا بهترین آن را برای بسته بندی انتخاب کنیم:

۱. حفاظت از سطوح:

در حالی که هر سه مواد بسته بندی حباب دار، کاغذ و نایلون از سطوح ظروف شما محافظت می کنند، کاغذ بسته بندی برای بسته بندی لوازمی مانند آینه، سطح تلویزیون و دیگر سطوح شیشه ای مناسب تر از بقیه است، اما در برابر ضربه و فشار، کاغذ مقاوم نیست و آسیب پذیر است؛ اما نایلون های حباب دار عملکرد بهتری نسبت به کاغذ و نایلون معمولی دارند.

کاغذ و نایلون بسته بندی، فضای کمتری نسبت به مواد حبابی اشغال می کنند اما این موضوع صرفا باعث نمی شود که از این مواد برای بسته بندی اسباب اثاثیه استفاده کنیم.

بالشتک حبابی به شما این امکان را می دهد که چیزهایی مانند ظروف شکننده را بعد از اینکه آنها را بسته بندی کردید روی هم چیده یا روی هم قرار دهید. قرار دادن یک ورق حبابی بین وسایل سنگین و شکننده، مانند یک بالشتک اضافی عمل می کند و باعث می شود آسیبی به سطوح لوازم حساس وارد نشود و شما با خیال راحت به اسباب کشی مشغول باشید.

38

۲. حفاظت از اقلام بزرگ:

وقتی نوبت به محافظت از وسایل بزرگ شما در برابر آسیب یا شکستگی می رسد، نایلون حبابی در مقایسه با کاغذ و نایلون ایده آل ترین گزینه است و حرف اول را می زند. لوازم خانگی و وسایلی مانند لامپ ها واقعاً به یک حفاظت مناسب در حین حرکت نیاز دارند. نایلون های حباب دار از همه وسایل شما در برابر آسیب جلوگیری می کنند، به همین دلیل بهتر از نایلون و کاغذ بسته بندی هستند.

کاغذهای بسته بندی و نایلون های معمولی دارای حباب هوا نیستند. علاوه بر این، بسته بندی اقلام بزرگ خود در لایه های کاغذ بسته بندی اتلاف کننده و وقت گیر است و ممکن است در مسیر حمل و نقل به اثاثیه شما آسیب برسد.

۳. حفاظت از اقلام الکتریکی:

قطعات الکترونیکی شامل قطعات شکننده متعددی هستند که در حین حرکت به محافظ مخصوص نیاز دارند. گوشه های تیز و دوشاخه ها می توانند کاغذ بسته بندی و نایلون را سوراخ کنند، اما برای سوراخ کردن یک لایه ضخیم از پلاستیک پر از هوا بسیار سخت تر خواهد بود.

شما با کمک نایلون حبابی می توانید به راحتی انواع مختلف لوازم الکتریکی را هنگام اسباب کشی محافظت کنید. آنها هیچ گونه آسیبی به لوازم الکتریکی وارد نمی کنند، البته بهتر است که روی صفحه تلویزیون و لوازم مشابه قبل از استفاده از نایلون حبابی کاغذ بسته بندی استفاده کنید.

۴. حفاظت از محیط زیست:

کاغذ بسته بندی در مقایسه با نایلون به راحتی بازیافت می شود و هیچ گونه آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند؛ اما بازیافت نایلون بسته بندی کمی سخت و دشوار است. البته با روی کار آمدن بالشتک حبابی این مشکل نیز تا حد زیادی برطرف شده است، شما می توانید در مناطق مختلف کشور این مواد را بازیافت کنید تا از آسیب رسیدن به محیط زیست در منطقه خود جلوگیری کنید.

بسیاری از شرکت ها امروزه نایلون های حباب دار قابل بازیافت ارائه می دهند و شما با مراجعه به این شرکت ها با کمترین هزینه می توانید این محصول را خریداری کنید.

مهمترین مزایای استفاده از نایلون های حبابدار:

حباب های پر از هوا معمولا در برابر، ارتعاشات، ضربه های احتمالی در حین حمل مقاوم هستند و می توانند از اقلام سبک و سنگین شما محافظت کنند. هرگونه احتمال آسیب با مواد بسته بندی حباب دار تقریباً غیرقابل تصور است.

اگر نگران نحوه بسته بندی برخی اجسام با اشکال نامنظم با لبه های تیز هستید، نایلون های حباب دار می تواند نگرانی شما را به طور کامل از بین ببرد. شما می توانید با خرید یک رول نایلون حبابی انواع مختلف لوازم خود را به صورت استاندارد بسته بندی کنید.

وزن آنها بسیار کم است و فضای زیادی را به هیچ وجه اشغال نمی کنند. آنها طوری طراحی شده اند تا هزینه های اضافی جابجایی شما را کاهش می دهند.

این مواد در مقایسه با نایلو و ورق های فوم و سایر مواد مشابه، بسیار مقرون به صرفه هستند. شما حتی می توانید برای چندمین بار از این مواد استفاده کنید، بدون این که بخواهید مواد جدید برای بسته بندی تهیه کنید.

علاوه بر موارد گفته شده نایلون حبابدار سرگرم کننده است. همه ما می دانیم که احساس بیرون آمدن حباب های پر از هوا چقدر رضایت بخش است. حتی کودکان شما می توانند موقع اسباب کشی با آنها سرگرم شوند تا شما بدون استرس لوازم خود را بسته بندی کنید.

تولید در ضخامت ها و لایه های مختلف، برای این که بتوانید از انواع مختلف لوازم خود محافظت کنید، باید از نایلون حبابی مناسب استفاده کنید، برای مثال شما باید برای بسته بندی یخچال از نایلون حبابی سه لایه با ضخامت ۲۵ میلیمتر استفاده کنید. یا اینکه برای بسته بندی لوازم کوچک و معمولی می توانید از نایلون حبابی دو لایه با ضخامت ۵ الی ۱۰ میلیمتر استفاده کنید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد