جلوگیری از ورود اب از پنجره و دیوار ساختمان با جهان فرود و دیجی کالا

کد خبر: 1113782

جلوگیری از ورود آب از پنجره و دیوار ساختمان با آب بندی نما  ، یکی از مهمترین اقداماتی است که امروزه در صنعت ساختمان سازی مورد توجه قرار می‌گیرد. در برخی از شهرهای ایران حجم بارش‌های فصلی بیشتر از مناطق دیگر است و ورود نم باران و رطوبت از طریق پنجره‌ها و درز سنگ‌های نما باعث زردی و بد شکل شدن منظره دیوارهای داخلی ساختمان می‌شود و حتی در بعضی از مواقع نم زیاد به نشست ساختمان منجر خواهد شد. برای مالکان ساختمان مشاهده دیوارهای زرد و نم‌زده بسیار ناخوشایند است. شرکت‌های مختلفی در زمینه آب بندی نما با روش‌های گوناگون مشغول ارائه خدمات هستند و برای هر ساختمان راهکاری متناسب با آن برای جلوگیری از ورود آب از پنجره و دیوار ارائه می‌دهند. در این مقاله قصد داریم درباره مزایا و بهترین زمان آب بندی، نحوه عایق کاری نماهای مختلف و معرفی بهترین شرکت پیچ رولپلاک سنگ صحبت کنیم.

چرا آب بندی نما و جلوگیری از ورود آب از پنجره و دیوارها اهمیت دارد؟‌

در ساختمان‌هایی که بعد از اجرای مراحل نهایی ساخت و ساز به آب بندی نما و جلوگیری از ورود آب از پنجره و دیوارها توجه نشده است، مشکلات بسیار زیادی به وجود می‌آید. آب بندی برای ساختمان‌ها مهم است زیرا از ورود آب به داخل ساختمان و آسیب دیدن دیوارهای داخلی جلوگیری می‌کند. در طول سال وضعیت آب و هوا و میزان زیاد بارش‌ها و نفوذ آب به داخل ساختمان رنگ دیوارها را زرد و گچ را خراب می‌کند، آجر و سنگ نما شوره می‌زند، رنگ نما ترک خورده و پوسته پوسته می‌شود، نفوذ آب به داخل نما و یخ زدن آن در فصل زمستان باعث ترک خوردن آن می‌شود و پخش‌های فلزی نما زنگ می‌زند. آب بندی نه تنها باعث جلوگیری از ورود آب از پنجره و دیوارهای ساختمان می‌شود بلکه مانع از هدر رفتن انرژی گرمایی در فصل زمستان و انرژی سرمایی در فصل تابستان می‌شود. هر چه از هدر رفتن انرژی جلوگیری شود، راندمان انرژی افزایش و هزینه‌ها کاهش می‌یابد. هزینه پیشگیری از نفوذ آب از پنجره و دیوارها بسیار کمتر از هزینه‌هایی است که به دلیل عدم انجام این کار متحمل خواهید شد. با توجه به پیشرفت‌های موجود در این حوزه مواد نانو یا رزین‌های مخصوص آب بندی با سیلرهای پلی اورتان یا سیلیکونی از برندهای معتبر ترکیب می‌شوند و برای آببندی نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بهترین زمان آب بندی نمای ساختمان برای جلوگیری از ورود آب از پنجره

بهترین زمان آببندی نما زمانی از سال است که بارندگی وجود نداشته باشد و فصل‌های گرم سال بهترین انتخاب هستند. بارش باران و سرد شدن هوا اجازه نمی‌دهد که عایق‌بندی نما به سرعت خشک شود و کیفیت کار به میزان زیادی پایین می‌آید. برای دریافت خدمات آب بندی باید از شرکت‌های معتبر کمک بگیرید. شرکت‌های پیچ و رولپلاک سنگ دارای سال‌ها تجربه در این زمینه هستند و با روش‌های مدرن بدون استفاده از داربست و با کمک طناب عملیات آب بندی را انجام می‌دهند. با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها و مواد نانو روی انواع مختلف نما آب بندی را انجام می‌دهند تا باعث جلوگیری از ورود آب از پنجره و دیوار ساختمان شوند.

استفاده از طناب بدون نصب داربست برای آب بندی نما چه مزایایی دارد؟‌

 در سال‌های پیش برای انجام تمام خدمات مربوط به نمای ساختمان داربست نصب می‌کردند. نصب داربست هزینه‌های بسیار زیادی به همراه دارد. کیفیت عملکرد با استفاده از داربست پایین است. انجام امور روی داربست به خاطر ترس از سقوط به کندی انجام می‌شود. برای نصب داربست حتما باید از همسایه‌های مجاور ساختمان مورد نظر اجازه گرفته شود. به طور کلی بالا رفتن کارگران ساختمانی برای کارگران کاری سخت و پرخطر است. بارها اتفاق افتاده که کارگران با لحظه‌ای سهل‌انگاری از روی داربست سقوط کرده‌اند و متاسفانه جان خود را از دست داده‌اند. روش‌های نوینی مانند استفاده از طناب برای انجام خدمات نمای ساختمان به حفظ جان کارگرها و نیروهای شرکت‌های ساختمان سازی کمک زیادی کرده است. نیروها برای استفاده از طناب باید در دوره‌های آموزشی شرکت کنند تا کار روی ارتفاع بدون داربست را یاد بگیرند. مهمترین مزیت استفاده از طناب برای انجام امور مربوط به نمای ساختمان این است که آب بندی و جلوگیری از ورود آب از پنجره و دیوارهای نما با دقت و سرعت بیشتری انجام می‌شود. با این روش  در زمان و هزینه‌ها صرفه جویی می‌شود.

آشنایی با انواع آب بندی روی نماهای مختلف

 شرکت‌های ارائه دهنده خدمات نما برای آببندی نماهای آجری از مواد نانو و رزین استفاده می‌کنند. همانطور که می‌دانید با نفوذ آب به نمای آجری بلافاصله شوره ایجاد می‌شود. در نماهای سنگی قبل از شروع آب بندی عملیات بندکشی و ترمیم نمای ساختمان انجام می‌شود و سپس با استفاده از مواد نانو با روش جدید بدون داربست و با کمک طناب عایق‌بندی اجرا می‌شود. برای براق شدن نمای سنگی مواد رزین به کار می‌برند. در نماهای کامپوزیت و شیشه‌ای از چسب پلی یورتان و فوم لوله‌ای استفاده می‌شود. مواد پلیمری و  نانو نیز برای نماهای سیمانی مناسب هستند. با انجام این کار باعث جلوگیری از ورود آب از پنجره و دیوارها در مناطق پر بارش خواهید شد. شرکت‌های معتبر خدمات نماهای مختلف ساختمان را درکوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهند.

همانطور که می‌دانید نماهای سنگی مانند مرمریت ک تراورتن آب بیشتری را به خود جذب می‌کنند و هنگام بارندگی آب باران را به سمت دیوارهای داخلی ساختمان هدایت می‌کنند. استفاده از مواد نانوی ضد آب روی این نوع نماها مانع از نفوذ آب می‌شود. در بعضی از مواقع روی سطح نماهای سیمانی ترک‌هایی به وجود می‌آیند که حتما باید با کمک مواد نانو پر شوند و سپس آب بندی روی این نماها شروع شود. در نماهای که امکان ریزش سنگ نما وجود دارد قبا از آب بندی از خدمات پیچ رولپلاک سنگ استفاده می‌شود‌. پیج رولپلاک سنگ خطر سقوط سنگ‌های نما را در اثر باد، باران، سرما، زلزله و غیره به حداقل می‌رساند. در نماهای کامپوزیتی درزهای پلاستیکی وجود دارد که به دلیل قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور آفتاب پوسیده می‌شوند. با تعویض آن‌ها از نفوذ آب به داخل ساختمان جلوگیری می‌شود.

استفاده از مواد نانو برای عایق بندی نمای ساختمان چه مزایایی دارد؟

استفاده از مواد نانو جهت جلوگیری از ورود آب از پنجره و دیوار ساختمان مزایای بسیار زیادی دارد. از این مواد می‌توان در تمام نماها و سطح‌های غیر صیقلی استفاده کرد.

  • نسبت به عایق‌های دیگر قیمت بسیار مناسب‌تری دارند.
  • مقاومت مواد نانو در برابر نفوذ آب و رطوبت بسیار بالا است.
  • این مواد علاوه بر جلوگیری از نفوذ آب به داخل ساختمان مانع از جذب گرد و غبار در سطح نما می‌شود.
  • وقتی از مواد نانو استفاده می‌شود، امکان شستشوی سطوح نما نیز وجود دارد.
  • مواد نانو از به وجود آمدن شوره و قارچ در سطح نمای ساختمان جلوگیری می‌کنند.
  • سبک‌تر بودن نسبت به ایزوگام، عدم نیاز به تمیز کردن سطح مورد نظر هنگام استفاده از مواد نانو، خطرناک نبودن برای محیط زیست، مقاومت در برابر رطوبت از مزایای دیگر این مواد به شمار می‌روند.

روش‌های جلوگیری از ورود آب از پنجره آهنی

پنجره‌های آهنی جزء قدیمی‌ترین پنجره‌هایی هستند که در ساختمان‌های کهنه‌ساز مورد استفاده قرار گرفته‌اند. لای درز این پنجره‌ها باز است و هنگام بارش باران به راحتی آب را از خود عبور می‌دهند. بهترین راهکار برای جلوگیری از ورود آب از پنجره آهنی تعویض آن با پنجره دوجداره است. با استفاده از لاستیک‌های درزگیری، سیلیکون، یا پنبه و چسب  می‌توان پنجره‌های آهنی را عایق بندی کرد تا آب از بیرون به داخل ساختمان نفوذ نکند‌‌. گاهی اوقات شیشه‌های پنجره‌ وقتی در چارجوب آن نصب می‌شوند دارای محفظه‌هایی هستند که آب از طریق آن‌ها به داخل نفوذ پیدا می‌کند. برای پیشگیری از این اتفاق با استفاده از چسب آکواریوم دور تا دور چارچوب پنجره‌ها را درزگیری می‌کنند.

قیمت جلوگیری از ورود آب از پنجره و دیوار با طناب چقدر است؟‌

قیمت جلوگیری از ورود آب از پنجره و دیوار با استفاده از طناب و بدون نصب داربست توسط شرکت‌های ارائه دهنده خدمات نمای ساختمان معمولا به صورت کنترات و با استفاده از چک دریافت می‌شود. برای خرید مواد لازم برای جلوگیری از نفوذ باران از نمای ساختمان و پنجره‌ها بسیار گران است. برای درزگیری سنگ‌ها از چسب بتن، چسب کاشی و چسب z90 استفاده می‌شود. این شرکت‌ها برای آب بندی شیشه‌ها در پنجره‌ها از چسب‌های آکواریوم، برای آب بندی سیمان از خمیر و ملات تشکیل شده از چند نوع چسب مختلف و برای جلوگیری از نشت آب از ژل پیشگیری از نشت استفاده می‌کنند. در ساختمان‌های بزرگ هزینه آب بندی را با مراجعه حضوری به مکان مورر نظر یا مشاهده عکس ساختمان تخمین زده می‌شود. به طور کلی هزینه آب بندی به متراژ نمای ساختمان و همچنین نوع نما بستگی دارد.

آب بندی نمای ساختمان خود را به شرکت جهان فرود بسپارید

اگر قصد دارید برای جلوگیری از ورود آب از پنجره و دیوار ساختمان خود، نمای ساختمان را آب بندی کنید به سایت شرکت جهان فرود با آدرس اینترنتی http://pichorolpelaknama.com مراجعه کرده و از خدمات نمای ارائه شده در این شرکت با مناسب‌ترین قیمت‌ها استفاده کنید. این شرکت ایرانی با پنج سال سابقه فعالیت درخشان، مجری خدمات نما و همچنین پیچ رولپلاک سنگ در تهران و کرج است. جهان فرود آب بندی و پیچ رولپلاک سنگ را با استفاده از روش طناب یا راپل انجام می‌دهد. این روش نسبت به نصب داربست مزایای بیشتری دارد. از مهترین مزایای این روش می‌توان به ایمنی بیشتر، صرفه‌جویی در زمان و صرفه‌جویی در هزینه‌ها اشاره کرد.

همانطور ه میتوان نما را اب بندی کرد به صورت راپل میشود نمای سنگی را پیچ و رولپلاک کرد و این توسط شرکت جهان فرود و میهن راپل انجام میشود.

منبع: سایت اب بندی نما

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها