کاربرد تین کلاینت و بهترین مینی کامپیوتر بجای کامپیوتر

کد خبر: 1144206

کاربرد تین کلاینت و بهترین مینی کامپیوتر بجای کامپیوتر

ممکن است این سوال ذهن شما عزیزان را به خود مشغول کند؛ که اصلا چرا باید از تین کلاینت یا کامپیوتر کوچک استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که دلایل زیادی برای استفاده از مینی کامپیوتر ها وجود دارد؛ زیرا آنها از دارای ویژگی های منحصر به فرد زیادی هستند که در ادامه شما را با آنها آشنا می کنیم.

1

 

مینی کامپیوتر یا همان تین کلاینت دارای ویژگی های بسیار مطلوب و منحصر به فردی است که هر شخصی با دانستن آنها، برای خرید آن راغب می شود. ویژگی و مزایای مینی کامپیوتر ها و همین طور دلایل استفاده از آنها عبارتند از:

1.هزینه ارتقا و تعریف تین کلاینت

یکی از دلایل استفاده از کاربرد تین کلاینت ها این است که، هزینه ها کاهش پیدا می کند. اولین مورد برای کاهش هزینه ها، هزینه ارتقا می باشد. همانطور که می دانید احتمال خرابی سیستم وجود دارد و نمی توان زمان آن را پیش بینی کرد و ممکن است هر لحظه دچار خرابی شود. اگر خرابی سراغ سیستم شما بیاید، قطعا توانایی برطرف کردن آن را ندارید، اما می توانید این خرابی ها را کاهش دهید.

شما می توانید با جایگزین کردن تین کلاینت ها به جای کامپیوتر های قدیمی، از وارد شدن این آسیب ها جلوگیری کنید. بهترین مینی کامپیوتر به خاطر نداشتن رم، هارد و فن، خرابی کمتری دارند و همین طور احتیاجی به تعویض در مدت زمان کم را ندارند.

بهتر است بدانید که در تین کلاینت ها به منظور ارتقاء سیستم خود فقط کافیست سرور خود را تعویض کنید. عمر مفید این مینی کامپیوتر ها تقریبا 3 برابر بیشتر از عمر کامپیوتر های معمولی می باشد.

2.منبع تغذیه

یکی از بخش های مهم هر سیستم، منبع تغذیه می باشد که اصلی ترین ویژگی آنها، میزان توان خروجی می باشد. توان خروجی در کامپیوتر های معمولی چیزی حدود 400 وات می باشد، اما در تین کلاینت ها حداکثر میزان توان مصرفی دستگاه، 130 وات می باشد. بنابراین یکی دیگر از دلایل استفاده از این مینی کامپیوتر ها همین توان مصرفی کم آن می باشد.

3.هزینه خرید نرم افزار

یکی دیگر از موارد کاهش هزینه ها در مینی کامپیوتر ها، هزینه خرید نرم افزار می باشد. چنانچه تعداد سیستم های مجموعه شما زیاد می باشد، تعداد زیادی نیروی متخصص برای انجام امور نرم افزاری احتیاج است. ولی شما می توانید فقط با یک نیروی متخصص و با استفاده از تین کلاینت ها، نصب کردن برنامه تنها یکبار، آن هم در سیستم مرکزی انجام می شود. که همین امر موجب می شود در اتلاف وقت شما جلوگیری شود.

1

 

 

ویژگی های و کاربرد تین کلاینت

ابعاد و اندازه ی بسیار کوچکتر از کامپیوتر های معمولی

کار کردن مینی کامپیوتر ها به شکل مستقل و بدون هیچ گونه نیازی به سروی

پشتیبانی از سیستم عامل های گوناگون

توانایی کارکرد 24 ساعته بدون داشتن صدا

داشتن پشتیبانی از خروجی های تصاویر گوناگون

قابلیت قرار گرفتن روی میز و یا پشت مانیتور

دارای توان پردازش و قدرت بسیار بالا

کم کردن هزینه های مربوط به تعمییر و نگهداری

راه اندازی و نصب راحت تر در مقایسه با کامپیوتر های معمولی

اشغال فضای کمتر در محیط های کوچک

بنابراین با وجود این همه ویژگی و مزایای که نام برده شده بهتر نیست به جای استفاده از کامپیوتر های معمولی از این تین کلاینت ها و یا مینی کامپیور ها استفاده کنید؟ چنانچه شما دارای کسب و کار هستید و شرکتی را برای خود تاسیس کرده اید، بهتر است بدانید که استفاده از کاربرد تین کلاینت به جای کیس های قدیمی برای شکا بسیار مفید تر خواهد بود. زیرا هم هزینه ها را کاهش می دهد و هم بازدهی و رادمان کار را بیشتر می کند.

از تفاوت تین کلاینت و زیروکلاینت با کامپیوتر کوچک ارزان چه می دانید؟

امروزه با توجه به پیشرفت چشمگیر تکنولوژی، بیشتر افراد تمایل دارند که از این تغییرات عقب نمانند و با افزایش اطلاعات خود در این زمینه، از فناوری های جدید بهره ببرند. خرید تین کلاینت و مینی کامپیوتر هم از جمله اقداماتی است که می تواند سبب افزایش راندمان کاری شده و به کمک فناوری جدیدی که در این دستگاه ها به کار گرفته شده به مشاغل مختلف کمک نماید.

اما شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چه تفاوتی میان تین کلاینت و زیروکلاینت است؟ آیا با مینی کامپیوتر فرق دارند؟ در این مطلب به این موضوع پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

در واقع زیروکلاینت به کامپیوتری متصل به شبکه گفته می شود که به تنهایی استفاده ای از آن نمی گردد. در صورتی که مایل به استفاده از این دستگاه هستید، لازم است ابتدا آن را به یک شبکه وصل کنید. سپس می توانید امکاناتی که مدنظرتان است، به وسیله زیروکلاینت از راه شبکه به کامپیوتر انتقال دهید. این امر سبب شده تا زیروکلاینت فضایی برای ذخیره سازی نداشته باشد؛ تنها به منظور ایجاد ارتباط با شبکه، یک برنامه firmware در آن در نظر گرفته شده است.

از مهم ترین تفاوت زیروکلاینت با کامپیوتر کوچک ارزان این است که در صورتی که نیاز به فضایی برای ذخیره کردن اطلاعات شخصی خود دارید، زیروکلاینت به دلیل نداشتن حافظه، گزینه مناسبی نیست و لازم است از مینی کامپیوتر استفاده نمایید.

در واقع زیروکلاینت تنها یک  سخت افزار است که با اتصال به شبکه می توان از آن استفاده نمود. همچنین شما برای تهیه زیروکلاینت و بابت نگه داری و امنیت آن، هزینه بیشتری در مقایسه با مینی کامپیوتر باید بپردازید. ابعاد زیروکلاینت هم در مقایسه با کامپیوتر کوچک، بزرگتر است.

 از معایب زروکلاینت می توان به این موضوع اشاره کرد که به دلیل مجهز بودن این دستگاه به یک پورت خروجی، این امکان وجود ندارد که بخواهید از دو مانیتور جداگانه استفاده نمایید! همچنین همان طور که گفتیم عملکرد این دستگاه وابسته به سرور است؛ بنابراین با قطع و وصل شدن اتصال شبکه، باید شاهد کاهش سرعت و گاها تعطیلی کار باشیم تا زمانی که مجددا به شبکه متصل شود.

1

 

 

تفاوت تین کلاینت با مینی کامپیوتر

 تین کلاینت دارای پردازنده ای ضعیف است و هارد دیسک ندارد. در واقع چنانچه مایل هستید تا یک کامپیوتر واقعی داشته باشید، پیشنهاد می کنیم به جای خرید تین کلاینت، یک مینی کامپیوتر یا کامپیوتر کوچک تهیه کنید. بنابراین تین کلاینت هم مانند زیروکلاینت، تنها به عنوان واسطه ای میان کاربر و سرور عمل می کند. به این صورت که به کمک آن، می توان از منابع سخت افزاری استفاده نمود.

 به طور کلی خرید تین کلاینت در محیط های اداری بیشتر رایج است؛ علت این امر این است که در قیاس با کامپیوتر، نیاز به پرداخت هزینه زیاد ندارد.

بانک ها، مراکز آموزشی و محیط هایی که در آن لازم است کارکنان شعبه های مختلف، به اطلاعات واحدی دسترسی داشته باشند در اکثر مواقع، به جای تهیه زیروکلاینت و یا کامپیوتر کوچک ترجیح می دهند از تین کلاینت استفاده نمایند.

از جمله مزیت های مهم تین کلاینت این است که در مقایسه با مینی کامپیوتر، نیازمند هزینه زیادی نیست؛ چرا که بیشتر عملکرد آن، به عهده سرور مورد نظر است. در مورد میزان مصرف برق هم باید بگوییم که گرچه این میزان نسبت به کامپیوتر کوچک، کمتر می باشد اما در مقایسه با زیروکلاینت مصرف برق بالاتری دارد. همچنین دوام و طول عمر تین کلاینت بیشتر از مینی کامپیوتر می باشد؛ چرا که بیشتر فعالیت ها و در نهایت فشار پردازش، بر عهده سرور است.

نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که به هنگام استفاده از دستگاه، شما قادر به تشخیص اینکه در حال استفاده از مینی کامپیوتر هستید یا تین کلانت، نخواهید بود. البته تین کلاینت دارای فضایی برای ذخیره سازی نیست که باعث شده تا  برای افراد مختلف با توجه به معیارهایی که انتظار دارند، گزینه مناسبی نباشد. اما به طور کلی تین کلاینت در مقایسه با کامپیوتر کوچک، قیمتی پایین تر و سرعت بالاتری دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها