ظهره وند در گفت‌وگو با «فردا»:

اصولگرایان ائتلاف نکنند جریان منتقد شانس رأی‌آوری پیدا می‌کند

کد خبر: 1262218

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اگر آن 4 مجموعه حاضر در جریان اصولگرا با هم ائتلاف نکنند جریان منتقد شانس رأی آوری خواهد داشت. در چنین حالت رقابتی، میزان مشارکت در انتخابات نیز بالا خواهد رفت.

اصولگرایان ائتلاف نکنند جریان منتقد شانس رأی‌آوری پیدا می‌کند

گروه سیاست سایت فردا: دیگر زمانی به آغاز رسمی رقابت جریانات سیاسی برای کسب کرسی های انتخابات مجلس آینده باقی نمانده است. هم اکنون در جریان انقلاب چهار مجموعه شورای ائتلاف، شورای وحدت، جبهه پایداری و شریان برنامه های انتخاباتی خود را به شکل تشکیلاتی و منسجم پیش می برند. قریب به اتفاق سیاسیون بر این نظر هستند که اگر چهار مجموعه یادشده با هم ائتلاف کنند اکثریت قریب به اتفاق کرسی های مجلس دوازدهم را از آن خود خواهند کرد.

ابوالفضل ظهره وند در گفتگو با خبرنگار فردا درباره اهمیت ائتلاف انتخاباتی شورای ائتلاف، شورای وحدت، پایداری و شریان گفت: هر چهار ضلع یادشده یک گفتمان دارند و همه آنها در قبال وضعیت موجود نیز باید پاسخگو باشند چون مسئولیت حال حاضر اداره کشور با آنهاست چون دولت و مجلس را در اختیار دارند.

وی با بیان اینکه بعد از مدت ها دولت و مجلس همسو با هم هستند، افزود: فرقی نمی کند سلایق یادشده چند مجموعه باشند چون همه آنها یکی هستند. شاید چنین اضلاعی در یک جریان سیاسی تشکیل شده تا به افکارعمومی نشان دهند در برخی قسمت ها مسئولیت ندارند و خودشان منتقد عملکردها به ویژه در حوزه اقتصادی و سیاست خارجی هستند.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره میزان تأثیر رقابت درون اردوگاهی شورای ائتلاف، شورای وحدت، پایداری و شریان بر میزان مشارکت مردم، یادآور شد: اگر 4 فهرست از این گفتمان بیرون نیاید بهتر است چون شانس لیست پنجمی که خارج از این گفتمان است بالاتر می رود. لیست پنجم می تواند متشکل از اصلاح طلب و منتقدان وضع موجود باشند. به عبارت دیگر اگر آن 4 مجموعه با هم ائتلاف نکنند جریان منتقد شانس رأی آوری خواهد داشت. در چنین حالت رقابتی، میزان مشارکت در انتخابات نیز بالا خواهد رفت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد