برنامه انتخاباتی اصلاح‌طلبان

کد خبر: 1055177

عضو ائتلاف اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبان دیگر خود را خرج اعتدالیون نمی‌کنند. در حالی که برخی طیف‌های اصلاح‌طلب زمزمه حمایت از کسانی چون علی لاریجانی، محمدجواد ظریف و... را مطرح می‌کنند، اسماعیل گرامی‌مقدم از اعضای «ناسا»(نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان) به نامه‌نیوز گفت: «خانم آذرمنصوری به‌عنوان سخنگوی نهاد اجماع‌ساز اخیر اعلام کردند که اگر نامزد اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شود، خواهیم گفت که نامزدی نداریم. این سخن از سوی سخنگوی نهاد اجماع‌ساز بیان شده و می‌توان به عنوان موضع رسمی این تشکل دانست. اصلاح‌طلبان در این دوره خود را خرج اعتدالیون نمی‌کنند و به هیچ وجه نمی‌خواهند که از یک نامزد غیراصلاح‌طلب حمایت کنند زیرا تجربه حمایت از آقای روحانی وجود دارد.»

برنامه انتخاباتی اصلاح‌طلبان

کیهان: عضو ائتلاف اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبان دیگر خود را خرج اعتدالیون نمی‌کنند. در حالی که برخی طیف‌های اصلاح‌طلب زمزمه حمایت از کسانی چون علی لاریجانی، محمدجواد ظریف و... را مطرح می‌کنند، اسماعیل گرامی‌مقدم از اعضای «ناسا»(نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان) به نامه‌نیوز گفت: «خانم آذرمنصوری به‌عنوان سخنگوی نهاد اجماع‌ساز اخیر اعلام کردند که اگر نامزد اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شود، خواهیم گفت که نامزدی نداریم. این سخن از سوی سخنگوی نهاد اجماع‌ساز بیان شده و می‌توان به عنوان موضع رسمی این تشکل دانست. اصلاح‌طلبان در این دوره خود را خرج اعتدالیون نمی‌کنند و به هیچ وجه نمی‌خواهند که از یک نامزد غیراصلاح‌طلب حمایت کنند زیرا تجربه حمایت از آقای روحانی وجود دارد.»

او ادامه داد: «به نظرم فضا اصلا به‌گونه‌ای نیست که اجازه حضور هیچ اصلاح‌طلبی به عرصه انتخابات مهیا نباشد. بنابراین اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 نامزد خواهند داشت اما به هر حال باید صبر کرد و دید که چه نامزد‌هایی تایید صلاحیت می‌شوند و بعد از آن نهاد اجماع‌ساز با سازوکاری که تعیین خواهد شد، بر یک نامزد اصلاح‌طلب اجماع کند و او معرفی شود.»

در پاسخ به این پرسش که آیا احزابی مانند کارگزاران که هنوز تمایل به حمایت از نامزد ائتلافی دارند، به نظر نهایی نهاد اجماع‌ساز تمکین می‌کنند یا خیر، بیان کرد: «حزب کارگزاران عضو نهاد اجماع‌ساز است و حتما در نهایت به نظر نهایی تمکین می‌کند زیرا اقتضای اجماع همین است که اگر نظر مخالفی هم داشتیم به نظر اکثریت تن بدهیم؛ هرچند تا اینجای کار که اختلافی هم در کار نبوده است. البته این امکان وجود دارد که احزاب و گروه‌هایی به صورت مستقل بروند و از نامزدی غیر از آن فردی که نهاد اجماع‌ساز معرفی می‌کند، حمایت کنند.

او همچنین درخصوص احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از محمدجواد ظریف هم اظهار کرد: «آقای ظریف شخصیت محترمی در میان اصلاح‌طلبان است، اما نکته‌ای فراتر از این را بیان می‌کنم؛ آنکه اصلاح‌طلبان در این دوره چک سفید امضایی به هیچ نامزدی نمی‌دهند و تعدادی از احزاب عضو در نهاد اجماع‌ساز خواهان تنظیم میثاق‌نامه‌ای هستند که اگر نامزد مورد نظر آن میثاق‌نامه را امضاء کرد، از او حمایت شود زیرا همه اصلاح‌طلبان معتقدند که دوره رودست زدن تمام شده است».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها